نیروی هوایی امریکا به عراق برای خرید شش فروند هواپیمای مسافربری و شناسایی کمک میکند. مرکز سیستمهای هوانوردی در اوهایو با عراق برای خرید پنج هواپیمایBeechcraft King Air 350 و یک هواپیمای سبک مسافربری King Air 350 قراردادی میبندد. هواپیمای توربوپراپ فوق دارای 47 فوت طول است و توان حمل ۹ نفر مسافر را دارد. پنج هواپیمای دیگر نیز میتوانند پروازهای شناسایی و نظارتی داشته یاشند. دولت عراق 132.2 میلیون دلار برای این هواپیماها به شرکت هواپیمایی ریثون پرداخته است. هواپیماها در اواخر سال 2007 و اوایل سال 2008 تحویل داده خواهند شد. در سالهای گذشته ارتش عراق وابسته به هواپیماهای اهدای نیروی هوایی امریکا مانند هرکولس C-130E بود. اما از سال گذشته اقدام به خرید هواپیما و هلی کوپتر کرده است. هم اکنون نیروی هوایی عراق دارای سه فروند C-130E، ده فروند هلیکوپتر Mi-17 و 18 فروند هواپیمای بال ثابت کوچک و 800 نفر نیروی انسانی است.
پیشرفته ترین سیستم راداری در کیش به بهره برداری میرسد
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندرگاه و فرودگاه کیش گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، بهره برداری از پیشرفته ترین سیستم راداری کشور در جزیره کیش به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزای فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی چمن زاد افزود: صبح سه شنبه 19 دی ماه جاری پیشرفته ترین سیستم راداری کشور با حضور رحمتی وزیر راه و ترابری و برخی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه با مجهز شدن فرودگاه بین المللی کیش به رادار اپروج ضریب ایمنی فرودگاه این جزیره فوق العاده افزایش خواهد یافت تصریح کرد: بخش وسیعی از فضی منطقه جنوب و مناطق همجوار تحت پوشش رادار مذکور قرار می گیرد.
چمن زاد همچنین خاطرنشان کرد: افزایش سطح ایمنی برای نشست و برخاست هواپیما، ارتقای سطح سلامتی پرواز، نظارت بیشتر بر کنترل مراقبت پرواز و ارائه خدمات بهتر در شرایط نامناسب جوی و کنترل بهتر ترافیک فرودگاه کیش از جمله دلایل فنی و عملیاتی نصب رادار مذکور است.
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندرگاه و فرودگاه کیش رادار اپروج از شرکت تالس فرانسه خریداری شده و هزینه آن به بیش از 8 میلیون دلار می رسد.
فرودگاه کیش یکی از پیشرفته ترین و زیباترین فرودگاه های کشور است که روزانه با پذیرش بیش از 65 پرواز داخلی و خارجی جزو سومین فرودگاه پرتردد کشور محسوب می شود.
هواپیمای جنگنده نسل جدید و بومی چین جیان-10 Jian-10 روز جمعه در پکن کار خود را آغاز کرد. یک فیلم پنج دقیقهای چگونگی نشست و برخواست، شلیک موشک و پرواز جمعی این هواپیما را به تصویر کشید. همچنین شرکت صنایع هوایی چین 1 China Aviation Industry Corporation I (AVIC I) که هفت سال برای توسعه این هواپیمای جنگنده، موتور توربوفن تایهانگ Taihang و موشک هوابههوای نسل جدید آن وقت صرف کرده است از مدل تک سرنشین Jian-10 پردهبرداری کرد. این هواپیمای چند منظوره در دو مدل تک سرنشین و دو سرنشین تولید شده است. به گفته گنگ روگوانگ، قائم مقام شرکت AVIC I چین چهارمین کشور دنیاست که خود به تنهایی جنگندهای پیشرفته با موتور و موشک تولید میکند. جنگنده Jian-10 و موتور توربوفن تایهانگ هر دو نوید بخش نسل سوم از جنگندهها و موتورهای چین میباشند. به گفته ناظران خارجی عملکرد این جنگنده با جنگندههای نسل چهارم ایالات متحده قابل قیاس نیست اما طراحی پایه و ابزارآلات بومی آن با جنگندههای متداول غرب قابل مقایسه است. موشک هوابههوای جدید نیروی هوایی چین از نسل چهارم است و توانایی انهدام اهداف در خارج از محدوده دید و حمله همزمان به چند هدف را دارا میباشد و بعد از شلیک احتیاجی به هدایت ندارد. شرکت AVIC I مهمترین تولیدکننده هواپیما در چین است که درسال 2006 26/10 میلیارد دلار درآمد داشته است. این شرکت تا کنون 1500 هواپیما، 50000 موتور هواپیما و بیش از 10000 موشک تولید کرده است.
روسیه تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه برخی شرکتهای روسی را، که واشنگتن میگوید در برنامههای تسلیحانی ایران و سوریه همکاری کردهاند، غیرقانونی و بیپایه خوانده است.
به گزارش «بی.بی.سی»، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه 6 ژانویه (شانزدهم دی ماه) در واکنشی انتقادی نسبت به اقدام دولت آمریکا اعلام کرده است: این اولین بار نیست که ایالات متحده به اقدامات غیرقانونی متوسل میشود تا قوانین داخلی خود را بر شرکتهای خارجی تحمیل کرده و آنها را وادار به تبعیت از مقررات آمریکا کند.
واشنگتن روز جمعه از اعمال تحریم علیه 23 شرکت خارجی از جمله آنها شرکتهای روسی، چینی و کره شمالی که به گفته مقامهای آمریکایی با برنامههای موشکی و تسلیحاتی ایران و سوریه همکاری کردهاند، خبر داد.
این تصمیم دولت آمریکا، واکنش تند دولت روسیه و انتقاد شرکتهایی نظیر شرکت دولتی روسوبورون اکسپورت را (Rosoboron export)، که از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات در جهان به شمار میرود، برانگیخت.
وزارت امور خارجه روسیه گفته آمریکا پیش از این نیز چنین تحریمهایی را علیه شرکتهای روسی (مثل شرکت هواپیماسازی سوخوی) اعمال کرده بود که در نهایت مجبور به لغو آنها شد، اما یک بار دیگر این «دور باطل» را تکرار کرده است.
شرکتهای روسی «روسوبورون اکسپورت» و «سوخوی» پیش از این در تابستان سال گذشته میلادی (اوت 2006) نیز از سوی آمریکا تحریم شده بودند.
بیانیه وزارت خارجه روسیه نوشته در نهایت همه این تصمیمات مشکل داخلی مقامهای آمریکایی است و افزوده: این اقدامهای حکومت آمریکا که با انگیزه سیاسی انجام میشود، هم این کشور و هم شرکتهای آمریکایی را از همکاری با شرکتهای پیشرو ما محروم میکند. این چیزی است که در زبان تجارت و بازرگانی به آن، موقعیت از دست رفته میگویند.
منبع:بازتاب
ادعای ساندی تایمز : اسرائیل در حال آماده سازی برای حمله هسته ای به ایران است | |
جنگ تبلیغاتی و روانی رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران همچنان ادامه دارد و در این چارچوب یک روزنامه انگلیسی در همسویی با این تحرکات ادعا کرد که اسرائیل در حال آماده سازی و آموزش نیروهای خود برای حمله هسته ای به ایران است. | |
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ساندی تایمز، دو اسکادران ویژه از نیروی هوایی اسرائیل در حال آموزش به منظورحمله هسته ای به تاسیسات هسته ای ایران هستند. بر همین اساس حمله به تاسیسات نطنز، اراک و اصفهان در راس برنامه های رژیم صهیونیستی قرار دارد. بر اساس این گزارش، ساندی تایمزبه نقل از مقامهای موساد( سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) ادعا کرد که در صورت صدورمجوز و چراغ سبز، تاسیسات ایران مورد حمله قرار می گیرد. به ادعای این روزنامه، بمب هایی که قرار است برای حمله به ایران مورد استفاده قرار گیرد؛ یک پنجم قدرت بمب های مورد استفاده در ژاپن( در جنگ جهانی دوم) را داشته و با لیزر هدایت می شوند. در ادامه این گزارش تحریک آمیز ادعا شده است : تاسیسات ایران ابتدا با بمب های معمولی که با لیزر هدایت می شوند، هدف قرار گرفته وسپس بلافاصله از بمب های هسته ای برای تخریب کامل این تاسیسات استفاده می شود. این روزنامه به نقل از مقامهای بلند پایه موساد نوشت : از آنجایی که تاسیسات ایران با استفاده از تجهیزات و مصالح بسیار قوی ساخته شده استفاده از بمب های معمولی برای تخریب آنها مناسب نیست؛ به همین منظور استفاده از بمب های هسته ای در دستور کار قرار گرفته است. این روزنامه درادامه نوشت : اسرائیل در صورتی به ایران حمله می کند که آمریکا از این حمله حمایت کند؛ درهمین راستا ملاقات های زیادی بین مقامهای آمریکایی واسرائیلی انجام شده و درصورتی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نکند؛ آنگاه آمریکا برای جلب موافقت سایر کشورها برای حمایت از حمله اسرائیل به ایران وارد عمل می شود. این روزنامه غربی دراین گزارش مدعی است که خلبان های اسرائیلی برای گذراندن آموزش های ویژه به تنگه جبل الطارق منتقل شده اند تا آموزش های لازم برای انجام پرواز 2000 مایلی به ایران را پشت سر بگذرانند. درادامه این گزارش ادعا شده است : اسکادران های ویژه اسرائیل در پایگاه هوایی این رژیم در جنوب تل آویو تحت آموزش قرار گرفته وآموزش این نیروها زیرنظرسرلشگر "الیزر شکدی" ازفرماندهان نیروی هوایی این رژیم انجام می شود. درهمین راستا کارشناسان آمریکایی معتقدند که بعید است پنتاگون استفاده از بمب های هسته ای را تائید کند. به گفته کسانی که در جریان جزئیات این طرح اسرائیل قرار دارند؛ رژیم صهیونیستی برای این حمله نقشه های مختلفی را پیش رو دارد و یکی از آنها استفاده از حریم هوایی ترکیه است. درهمین راستا چندی پیش یک ژنرال اسرائیلی اظهارکرده بود که تل آویو باید آمریکا را علیه ایران تحریک کند و این مسئله برای موجودیت این رژیم حیاتی است. رئیس سابق افسران توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: ما نیاز به انجام این داریم تا به این وسیله ایران را برای دو حزب آمریکا به مسئله تبدیل کنیم و نباید آن را با شکست در عراق مرتبط کنیم. این ادعاها در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران همچنان برنامه هسته ای صلح آمیز خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی با هدف دستیابی به انرژی صلح آمیز دنبال می کند و در عین حال درباره هرگونه تهدیدهای خارجی و حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل و پاسخ کوبنده خود به این حملات هشدار داده است. |
در واکنش به ادعای روزنامه ساندی تایمز ؛ | |
اسرائیل تصور حمله به ایران را مضحک خواند / یک مقام صهیونیستی : راه حل ما اعمال تحریمها علیه ایران است | |
رژیم صهیونیستی با اطلاع از قدرت بالای پاسخ ایران به هر گونه تجاوز این رژیم،گزارش یک روزنامه انگلیسی مبنی بر آماده شدن این رژیم برای حمله به تاسیسات غنی سازی اورانیوم ایران را پوچ و بی اساس خواند . | |
به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود؛ در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت : این اطلاعات پوچ و بی اساس در روزنامه ای منتشر شده است که در گذشته نیز خود را با تیترهای احساس گرایانه که در پایان چیزی در برندارد، معروف کرده است. سیمورهرش روزنامه نگار مشهور آمریکایی دراین گزارش نوشت که آمریکا درنظر دارد به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ، اما کاخ سفید آن را رد کرد . |
در واکنش به ادعای روزنامه ساندی تایمز ؛ | |
اسرائیل تصور حمله به ایران را مضحک خواند / یک مقام صهیونیستی : راه حل ما اعمال تحریمها علیه ایران است | |
رژیم صهیونیستی با اطلاع از قدرت بالای پاسخ ایران به هر گونه تجاوز این رژیم،گزارش یک روزنامه انگلیسی مبنی بر آماده شدن این رژیم برای حمله به تاسیسات غنی سازی اورانیوم ایران را پوچ و بی اساس خواند . | |
به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود؛ در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت : این اطلاعات پوچ و بی اساس در روزنامه ای منتشر شده است که در گذشته نیز خود را با تیترهای احساس گرایانه که در پایان چیزی در برندارد، معروف کرده است. سیمورهرش روزنامه نگار مشهور آمریکایی دراین گزارش نوشت که آمریکا درنظر دارد به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ، اما کاخ سفید آن را رد کرد . |
تاریخچه هواپیما :هواپیمای Il-14 هواپیمای مسافربری کوچکی بود که برای جایگزینی با داگلاس DC-3 و هواپیمای روسی Li-2 در نظر گرفته شده بود. همانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر دنیا، سیستم ترابری هوایی اتحاد جماهیر شوروی به مدل های DC-3/C-47 و Li-2 که نمونه روسی آن بود وابستگی زیادی داشت. در اواخر دهه های 1940 و اوایل دهه 1950، شرکت آئروفلوت در خواستی را برای جایگزینی مدل های DC-3 و Li-2 ارائه کرد. ایلیوشین در پاسخ به این نیاز٬ هواپیمایی دو موتوره با ظرفیت حداکثر 27 صندلی را طراحی کرد. این هواپیما Il-12 نامیده شد. از توسعه طرح پایه Il-12، مدلی حاصل شد که Il-14 نام گرفت. یکی از مشخصه های اصلی این نمونه مدل بال آن بود که در افزایش کارایی آیرودینامیکی هواپیما نقش به سزایی داشت. همچنین از موتورهای قدرتمند Shvestov در این هواپیما استفاده شده بود. مطابق برنامه قرار بود ایلیوشین 14 که ناتو آن را کریت نامید در سال 1954 یا 1955 وارد خدمت شود. از مدلهای اولیه که طراحی شد Il-14P بود که توانایی حمل 18 مسافر را داشت. اما دو سال پس از ورود به خدمت ظرفیت اکثر آنها به 24 صندلی افزایش یافت. در سال 1956 مدل Il-14M با اندکی کشیدگی ساخته شد. Il-14M ابتدا برای 24 سرنشین طراحی شد اما بعدا گنجایش هواپیما به 36 نفر افزایش یافت. مدل باری ایلیوشین نیز Il-14T نام داشت. هر چند بعدها بسیاری از انواع Il-14 به مدل باری تبدیل شدند. به طور کلی تغییرات Il-14 در دوران تولید آن بسیار کم بوده است. علاوه بر تولید Il-14 در روسیه٬ این هواپیما در آلمان شرقی نیز تولید شد.
مشخصات فنی :
موتور:
دو موتور شتسوف ASH-82T
بیشترین رانش موتور:
1,415kW معادل 1,900shp
عملکرد:
بیشترین سرعت کروز: 350km/h
سرعت کروز اقتصادی: 320km/h
برد:
400km معادل 215nm با بیشترین بار مفید
1,750km معادل 945nm با بیشترین سوخت
ارتفاع پروازی: 24,200ft
اوزان:
وزن خالی: 12,600kg معادل 27,780lb
بیشترین وزن برخاستن: 17,500kg معادل 38,580lb
ابعاد:
طول: 22.31m معادل 73ft
ارتفاع: 7.80m معادل 25ft
دهانه بال: 31.70m معادل 104ft
مساحت بال: 100m² معادل 1,076sq ft
گنجایش:
مسافران: دارای ظرفیت 18 تا 24 صندلی در مدل Il-14P و 24 تا 36 صندلی در مدل Il-14M
سفارش و تولید:
در حدود 1276 فروند از انواع مختلف Il-14 ساخته شده است.
|
|