مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

رزمایش بزرگ و تخصصی پدافند هوایی برگزار می‌شود

 

جانشین فرمانده کل ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ و تخصصی پدافند هوایی در اواخر بهار خبر داد.

امیر سرتیپ رضا قرائی آشتیانی که امروز یکشنبه در محل ستاد مشترک ارتش به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به توانمندی‌های ارتش و جانفشانی‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروهای مجهز عراق با هجمه‌ای سنگین به مرزهای کشورمان یورش آوردند، اما ارتش با بضاعت خود توانست پیروزی بزرگی را در طول 8 سال رقم بزند.

وی اضافه کرد: سطح آمادگی ارتش با توجه به تجربیات باعث شده به یکی از بهترین و زبده‌ترین ارتش‌های دنیا تبدیل شویم و هر نوع تهدید و ماجراجویی را به کوبنده‌ترین شکل پاسخ دهیم.

آشتیانی از ساخت انواع تجهیزات دفاعی و بومی سازی تکنولوژی‌های پیشرفته در ارتش خبر داد و گفت: خودکفایی در رزم، انعطاف پذیری کاهش تنوع، استفاده از ظرفیت‌های علمی و توجه به نوع تهدید را در ساخت تجهیزات مورد توجه قرار داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش یادآور شد:ارتش کلاسیک ما می‌تواند به صورت نیرو و گروه‌های نامنظم تبدیل شود و این براساس نوع تهدیدات است که توانسته‌ایم در بخشهایی مثل پدافند هوایی به دستاوردهای بزرگ دست یابیم.

وی همچنین به ساخت انواع سامانه‌های هوایی مثل جت شکاری، موشک‌های هوا به زمین با هدایت راداری و تلویزیونی، موشک‌های زمین به هوا، رادارهای اخطار و شناسایی تجهیزات الکترونیکی، ساخت انواع ناوشکن، ناوچه و زیردریایی و تجهیز به انواع سلاح‌ها و رادارها، ساخت تجهیزات بالگردی، ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین با همکاری وزارت دفاع شامل شناسایی، عملیاتی، رزمی، اشاره کرد.

آشتیانی تاکید کرد: تمامی یگانها و بخش‌های رزم عملی، شامل جوانانی با انگیزه و اعتقاد راسخ و عشق به کشور و انقلاب هستند.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت و در خصوص برنامه‌های امسال ارتش اظهار داشت: در سال 86 تمام تلاش‌مان برای این خواهد بود که بتوانیم پاسخگوی تهدیدات آینده باشیم چون جنگ‌های آینده از راه دور و با تکیه بر سرعت و دقت آتش است و اطلاعات نیز در این زمینه بسیار مهم خواهد بود.

آشتیانی خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات پدافندی و پدافند غیرعامل استفاده از سامانه‌های جدید و بهینه‌سازی سامانه‌ها، استفاده از خلاقیت و تاکتیک‌های ابداعی برای ایجاد شرایط مطمئن در مقابل تهاجمات احتمالی، تلاش کرده‌ایم.
جانشین فرمانده کل ارتش افزود: در بخش دریایی، یگانهای زیر سطحی را مجهز به انواع سیستم‌ها و اژدرهای زیر سطح و سطح، موشک‌ها، به روز سازی سیستم‌های شناورهای دریایی‌، ساخت هلیکوپترها و توانمندسازی آنها برای رزم شبانه، ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین، تجهیزات راداری و الکترونیک که قابلیت فعالیت در حالت اختلال را نیز دارند، ‌تولید رادار ملی با همکاری وزارت دفاع و نیز خرید تسلیحاتی که به یاری ارتش می‌آید، اقدامات مهمی انجام گرفته است.

وی با بیان این که رزمایش‌های سال 86 به شکل موردی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: به عنوان مثال رزمایش ارتباطی، رزمایش هوا نیروز، رزمایش شناورهای سطحی و زیر سطحی و نیز در سه ماه اول سال 86 رزمایش سنگین و تخصصی پدافند هوایی برگزار خواهد شد.

آشتیانی در خصوص تهدیدات کشور گفت: آمریکا میزان توانمندی ایران را در عرصه نظامی و دفاعی می‌داند و متوجه است که هر تهدید عملی، موجب آسیب‌های جدی خواهد شد. موقعیت ژئوپلتیک و توانمندی‌های ایران برای کشورها شناخته شده است و می‌دانند کشورمان در اوج آمادگی و اقتدار است.

این مقام عالیرتبه نظامی کشور تصریح کرد: اراده شروع عملیات ممکن است با دشمن باشد، اما امکان پایان آن دست او نیست و هر نوع شیطنت علیه ایران با چنان عکس العملی مواجه می‌شود که انسجام و آمادگی‌اش را مورد هجمه قرار می‌دهد و تلفات و مشکلات سنگینی را متحمل خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص ماهیت اشیاء نورانی که در آسمان کشورمان دیده می‌شوند، گفت: تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما هنوز قاطعانه مشخص نشده و بخش‌های مختلف در این زمینه مشغول تحقیق هستند.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان اظهار داشت: رژه 29 فروردین از ساعت 8 صبح در جوارحرم مطهر امام (ره) و باحضور یگانهای زمینی شامل انواع خودروهای جدید ارتش، موشک‌های مختلف، سیستم‌های پدافندی، یگانهای هوانیروز، سیستم‌های جنگ الکترونیک و دیگر نشانه‌های اقتدار ارتش به میدان خواهند آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد