مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما بزودی اعلام می‌شود

 


سعید حسامی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کارگاههای آموزش اضطراریrainingافSafety & Emergency Poccdures T زود: شورای عالی هواپیمایی کشور باید در خصوص تاثیر حذف یارانه سوخت هواپیما بر قیمت بلیت تصمیم‌گیری کند که اکنون نزدیک به یک ماه است این شورا در حال بررسی است که در صورت حصول نتیجه، اعلام خواهد شد.


وی، در خصوص این که چند درصد امکان افزایش قیمت بلیت وجود دارد، گفت: کارشناسان در حال بررسی هستند و به طور طبیعی به نسبت یارانه حذف شده، امکان افزایش قیمت بلیت وجود دارد.


حسامی ادامه داد: دولت قصد افزایش بلیت را نداشت اما چون حذف یارانه سوخت هواپیما توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در بودجه سال۸۶به شکل قانون درآمده است، لذا موظف هستیم آن را اجرا کنیم.


مدیرعامل هما سپس درخصوص دوره‌های آموزش اضطراری در این شرکت، گفت: این آموزشها برای نخستین بار در کشور طراحی و اجرا می‌شود که با انجام آن سالی شش میلیارد ریال فقط برای هما صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.


وی افزود: پیش از این برای گذراندن این نوع آموزشها در خصوص مسایل امنیتی و اضطراری، باید خدمه پروازی خود را به کشورهای خارجی اعزام می‌کردیم ضمن این که هزینه‌های زیادی متقبل می‌شدیم.


حسامی با بیان این که هما آماده است خدمه پروازی سایر شرکتهای هواپیماهای داخلی را آموزش دهد، گفت: شرکت هما هم اکنون دارای هزار و ۴۰۰ خدمه پروازی شامل خلبان، کمک خلبان، مهندس پرواز و مهماندار است که با طراحی و اجرای این نوع آموزشها، می‌تواند سالی یکبار تمام خدمه پروازی خود را آموزش دهد.


وی سپس آموزشهای اضطراری هما را مطابق استانداردهای یاتا و ایکائو دانست و گفت: آموزشهای هما از نظر یاتا از جمله آموزشهای پایه‌ای منطقه شناخته شده است و هرساله تعدادی از فعالان حوزه حمل و نقل هوایی در منطقه را آموزش می‌دهد.


www.irna.ir


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد