مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خودکفایی ایران در طراحی و ساخت انواع هواپیمای بدون سرنشین

 

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع کشورمان در مراسم اختتامیه مرحله سوم مسابقات ملی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین گفت: امروز بحمد‌الله با همت بلند و عزم سترگ متخصصان و نخبگان صنایع دفاعی در طراحی و ساخت انواع هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداه کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ، مصطفی محمد نجار در مراسم اختتامیه مرحله سوم مسابقات ملی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های شگرف و خیره کننده جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسل جدید تجهیزات هوشمند تصریح کرد: تعامل صنعت با دانشگاه در سرعت بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت در حوزه هوشمند سازی بسیار کلیدی و ثمربخش است.
نجار با تجلیل از نقش ممتاز اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در پیشرفت و توسعه علمی کشور، جسارت علمی و خیز بلند و متهورانه آنان را برای کسب قله‌های بلند علم و فناوری از امتیازات مهم این دانشگاه برشمرد.
وزیر دفاع کشورمان بکارگیری پهپاد در حوزه غیر نظامی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: امروز اموری نظیر کنترل ترافیک، مطالعات زمین شناسی، ارزیابی منابع و معادن، هواشناسی، اطفاء حریق، محیط بانی، سمپاشی و ورزش و تفریح توسط هواپیمای بدون سرنشین صورت می‌پذیرد.
وزیر دفاع با اشاره به اهمیت نقش پهپاد در عرصه دفاع و امنیت، کاهش تلفات انسانی افزایش توان عملیاتی، افزایش دقت بکار گیری تسلیحات و تجهیزات موجود و کاهش هزینه و زمان عملیات را از مزیت‌های مهم هواپیمای بدون سرنشین ذکر کرد.
نجار با بیان اینکه از نظر اقتصادی بازار سودآور 90 میلیارد دلاری را برای پهپاد در سالهای 2007 تا 2008 پیش بینی می‌کنند، تصریح کرد: هواپیمای بدون سرنشین تولید ثروت را نیز بدنبال دارد.
نجار در ادامه گفت: امروز بحمد‌الله با همت بلند و عزم سترگ متخصصان و نخبگان صنایع دفاعی وزارت دفاع موفق شده است که این صنعت پیچیده را کاملا بومی نموده و از مزیت‌های بیشمار آن در توسعه و پیشرفت کشور بهره‌برداری نماید.
وزیر دفاع با تجلیل و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه ملی هواپیمای بدون سرنشین گفت: این اقدام هوشمندانه علاوه بر ایجاد انگیزه در نزد نخبگان موجب تحکیم زیر ساخت‌های علمی طراحی و ساخت پهپاد خواهد شد.
نجار نگاه همه جانبه و درازمدت به حوزه پهپاد و بهره گیری از فناوریهای نوین به ویژه در حوزه نانو و تلفیق آن را از عوامل بسیار مهم برای افزایش چشمگیر قابلیت‌ و ظرفیت و ظرفیت‌های عملیاتی پهپاد ذکر کرد.
وزیر دفاع برگزاری این مسابقه را در ایام ولادت با سعادت امام پنجم حضرت باقر العلوم (ع) نشانی از تاسی دانشگاه و دانشجویان به مکتب علمی اهل بیت(ع) ارزیابی کرد و افزود: نسل جوان، نخبه و هوشمند کشورمان با الهام از امامان بزرگوار شیعه که سر آمد علم و عمل و ایمان و الگوی ما در این راه مقدس هستند، باید با تلاش خستگی‌ناپذیر خود عزت، سربلندی و توسعه و پیشرفت را برای ایران و ایرانی بلکه بشریت فراهم نمایند.
نجار آمادگی وزارت دفاع و پشتیبانی مسلح برای پشتیبانی از طرحهای علمی دانشجویان خلاق و مستعد کشور را اعلام کرد و گفت: از اولویت‌های جذب و استخدام در وزارت دفاع و صنایع دفاعی جذب دانشجویان نخبه دانشگاههای کشور به ویژه دانشگاه صنعتی شریف است.
انتهای پیام/ز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد