مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دستگاه ‌آزمایش رهایش از ارتفاع، ترمز و ارتعاش ارابه فرود در وطن

 

نمونه تحقیقاتی  دستگاه ترکیبی آزمایش رهایش از ارتفاع، ترمز و ارتعاش ارابه فرود Drop and drum testدر آستانه هفته دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع طراحی و ساخته شد.



به گزارش روز سه‌شنبه به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، دکتر ملک‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت:



دستگاه ترکیبی آزمایش رهایش از ارتفاع، ترمز وارتعاش ارابه فرود که برای آزمایش ارابه‌های فرود انواع هواپیماهای سبک و بهپادها و شبیه‌سازی فرود آن‌ها به کار می‌رود، مجهز به ثبات‌های الکترونیکی شتاب سنج و کرنش‌سنج است.



این دستگاه از طریق نرم‌افزارهای الکترونیکی پس از پردازش سیگنال ها، نیروی ضربات وارده به ارابه فرود و بعضی پارامترهای دینامیکی مانند پارامترهای مربوط به تغییر مکان‌ها را به نمایش می‌گذارد.



وی گفت: طراحی و ساخت این دستگاه با هزینه‌ای بسیار اندک و مقرون به صرفه ساخته شده‌است که علاوه بر نمایش اقتدار صنایع دفاعی ایران، به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی را به دنبال دارد.



ملک زاده با تاکید بر ایده‌پردازی نو در ادغام چند فرایند آزمایش در یک دستگاه‌وتوسعه ظرفیت‌کارهای دانشی و علمی مطلوب، گفت کار انجام شده می‌تواند بسترساز رفع گلوگاه‌های صنعتی در حوزه آزمایش‌های ارابه فرود باشد.



این نمونه تحقیقاتی برای صنعتی شدن و قابلیت کاربردی برای ارابه فرود هواپیماهای سنگین نیز قابل توسعه است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد