مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

قرارداد نهایی می شود

رویترز خبر داد:

مذاکره ایران برای خرید یک میلیارد دلاری 30 فروند توپولف 204 روسیه

خبرگزاری فارس:ایران مذاکراتی را با روسیه برای خرید 30 فروند هواپیمای مسافربری توپولف 204 از این کشور به ارزش بیش از یک میلیارد دلار آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در مصاحبه با رویترز گفت، ارزش این معامله بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود و انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی قرارداد مربوط به آن به امضاء طرفین برسد.
بر اساس این گزارش در حالی روسیه و ایران بر سر معامله ای به ارزش بیش از یک میلیارد دلار با هم مشغول مذاکره هستند که امریکا به شدت در تلاش است تا کشورهای دیگر را با خود در تحریم ایران همراه کند.
سخنگوی شرکت ایلوشین فایننس که مامور فروش این نوع هواپیماها است خبر مذاکره ایران با روسیه در این خصوص را مورد تایید قرار داد.
آندرو لیپوفسکی گفت:«ما مذاکرات خود بر سر یک سفارش جدید را آغاز کرده ایم».
در عین حال وی از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.
بر اساس این گزارش روسیه و چین که از حق وتو در شورای امنیت برخوردار هستند روابط تجاری نزدیکی با ایران دارند.

نظر وبلاگ:شاید دوستان عزیز بپرسند چرا اطلاعات مربوط به این خبر را چندین بار در این وبلاگ درج کرده اید .در پاسخ باید بگوییم یک دلیل دارد و آن هم ذوق زدگی است زیرامدت های زیادی است که ایران و ایرانی رنگ هواپیماهای مسافربری نو را به خود ندیده و عموما هواپیماهای کارکرده و فرسوده برای کشور خریداری شده است(البته آن هم دلایل خواست خود را دارد).در ضمن هواپیمای فوق هواپمای مناسبی است زیرا در ساخت آن از تکنولوژی های کشورهای غربی نیز استفاده شده و مورد تایید سازمان هواپیمایی اروپا نیز میباشد و اگر به همین تعداد که ذکر شده وارد کشور شود قطعا تاثیر بسیاز زیادی در ارتقاءایمنی و رفا هموطنان عزیزمان خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد