مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روسیه به همکاری‌های خود با ایران ادامه می‌دهد




خبرگزاری فارس: مدیر سرویس فدرال روسیه در همکاریهای نظامی-فنی با تاکید بر اینکه ایران کشور منزوی نیست و روسیه با آن همکاریهای فنی- نظامی دارد، گفت: جهت گیری در زمینه دفاع ضد هوایی و سیستمهای رادار، در اولویت برنامه همکاریهای دو کشور قرار دارد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ورمیا نوواستی»، روز گذشته در تهران چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران در زمینه همکاریهای نظامی- فنی به کار خود پایان داد.
میخائیل دیمیتریف، مدیر سرویس فدرال روسیه در مسائل همکاریهای نظامی-فنی در ارزیابی خویش از نتایج این نشست در تهران، جهت گیری در زمینه دفاع ضد هوایی و سیستمهای رادار را در اولویت برنامه همکاریهای دو کشور نام برد.
وی گفت: «ایران یک کشور منزوی و یاغی نیست، ایران کشوری کاملا عادی است که روسیه در خصوص همکاریهای فنی- نظامی با آن توافقات اصولی دارد. در سال جاری نیز روسیه محموله ای از مجموعه های موشکهای ضد هوایی جدید «تور- ام.1» را به ایران تحویل داده است.»
دیمیتریف اعلام نمود: «این محصول مجتمع صنایع نظامی روسیه به ایران تحویل داده شده، ولی همچنان روی آنها باید کار شود. روند تعلیم و آموزش نیروهای نظامی ایران ادامه خواهد داشت و گروهی از متخصصان نظامی- فنی روسیه برای توسعه این سیستم به ایران اعزام خواهند شد.»


نظر وبلاگ:یقین بدانید تنها بحث بین این دو کشور موضوع تور ام۱ نیست بلکه صحبت هایی نیز در خفی وجود دارد تنها مشکل موجود بین طرفین عدم توافق های مالی است زیرا روس ها به شرطی حاضرند سیستم های دفاع موشکی نظیر اس ۳۰۰ را در اختیار ایران قرار دهند که علاوه بر قیمت دستگا ه ها هزینه ریسک این کار را نیز از ایران دریافت دارند که هزینه زیادی است ولیکن در حال حاضر چاره ای نیست و این مقدار هزینه کردن در روز موعود جواب خواهد داد.همچنین مقامات کشور در حال حاضر در حال بحث بر سر خرید سیستم های راداری متحرک هستند تا بتوانند بوسیله آنها خلا راداری و نقاط کور کشور را پوشش دهند همچنین قابلیت جابجایی و فرار از سیستم های ماهواره ای دشمن را داشته باشند.




نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 24 اسفند 1386 ساعت 09:36 ب.ظ http://bankemagale.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوبی دلرید به شما تبریک می گویم اگر خواستید می توانیم تبادل لینک داشته باشیم به من سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد