مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اعلام آمادگی ایران برای فروش موشک به کشورهای همسایه

 

 دریادار «علی شمخانی» وزیر دفاع سابق ایران اعلام کرد که تهران آماده است تمامی توانائی تسلیحاتی خود را در اختیار کشورهای همسایه خود قرار دهد و حتی آمادگی دارد «به کسانی که خواهان خرید موشک و تسلیحات ایرانی باشند به آنها بفروشد».

شمخانی که سه‌شنبه شب در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره شرکت کرد با اشاره به گزارش دستگاههای اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد: قرائن ونشانه‌ها نشان می‌دهد که منطقه دیگر تحمل وقوع یک درگیری دیگر را ندارد.

شمخانی با اشاره به اینکه ایران مانند عراق نیست و این کشور دارای پشتوانه مردمی و روابط عمیق میان دولت و مردم ومجهز به نیروهای مسلح خودکفا و 70 میلیون نفر جمعیت و نیز تجارب وقوع چندین جنگ در منطقه گفت: به دلیل اوضاع کنونی در منطقه امکان تهدید به حمله به ایران وجود ندارد.

وزیر دفاع سابق ایران بااشاره به اینکه ایران از قدرت فزاینده، مرزهای گسترده ،آبهای آزاد، توانائی بازدارندگی موشکی، پشتوانه مردمی وحمایت مردم منطقه برخوردار است، گفت: اظهارات اخیر بوش در ابوظبی همان مطالب تکراری است که وی در چند سال اخیر همواره برضد ایران ایراد کرده است.
شمخانی تاکید کرد: ایران به طور گسترده‌ای به هرگونه حمله پاسخ خواهد داد و ابهت آمریکا را خرد خواهد کرد.

وی افزود: ایران در چنین رویارویی برای اولین بار یک رکورد بی‌سابقه که به تقویت و تشدید عظمت ملت‌های منطقه منجر خواهد شد بر جای خواهد گذاشت.

شمخانی گفت: مساله اسرائیل یک مساله جدا است زیرا این رژیم بدون اجازه آمریکا قادر نیست دست به اقدامی برضد ایران بزند.

وی گفت: هرگونه اقدامی از سوی اسرائیل برضد ایران سر بزند در راستای اقدام آمریکا شناخته خواهد شد. همچنین هرگونه حمله به ایران حتی اگر به صورت یک اقدام ضعیف و جزئی باشد با پاسخ همه جانبه ایران مواجه خواهد شد.

علی شمخانی بااشاره به ناتوانی اسرائیل در برابر حزب الله لبنان در جنگ سال گذشته گفت که حتی ایهود اولمرت به دلیل عملکرد ارتش اسرائیل در لبنان زیر سوال رفت.

شمخانی افزود: درست است که ایران فقط در یک جنگ شرکت کرده است ولی این کشور با بازبینی تمامی تجارب نظامی منطقه توانست برای خود یک آمادگی لازم و بالای نظامی فراهم کند.

وی تاکید کرد: اسرائیل بر خلاف آنچه می‌گوید از نیروی دفاعی لازم برای مقابله دراز مدت با نیروهای رویاروی خود برخوردار نیست. اسرائیل مدعی شد که از سیستم دفاع ضد موشکی وتانک‌های پیشرفته و نیز نیروهای ویژه هوابرد برخوردار است ولی این رژیم نتوانست این ادعا را ثابت کند ومجبور به پذیرش شکست فاحشی شد.

وزیر دفاع سابق ایران درباره علت مسلح شدن ایران گفت: در برنامه‌های نظامی ایران هیچگونه پیچیدگی وجود ندارد زیرا تمامی تولیدات نظامی ایران مربوط به توانائی علمی کشور ونیز ناشی از دستاورد انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های هوائی ودریایی وزمینی است.

وی بااشاره به اینکه تمامی کشورها که برای دفاع از حاکمیت وسرزمین خود نیازمند تسلیحات هستند گفت: میزان مسلح شدن ایران قبل از انقلاب خیلی زیاد بود ولی بدلیل اینکه رژیم گذشته هوادار غرب بود برنامه تسلیحاتی ایران این مساله مورد اعتراض دیگران واقع نشد.

وزیر دفاع سابق ایران در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران آماده است تمامی توانائی تسلیحاتی خود را در اختیار کشورهای همسایه خود قرار دهد. البته ایران از قراردادهای تسلیحاتی آنها هراسی ندارد و در عین حال عقیده ندارد که توانائی نظامی ایران باعث نگرانی خواهد شد.

شمخانی گفت که نیروی موشکی ایران به این کشور این توانائی را می‌دهد که در برابر هرگونه حمله احتمالی به ایران را دفع کند.

وزیر دفاع سابق ایران با اشاره به قدرت بالای ایران در صنایع نظامی و موشکی گفت که ایران آماده است تا به کسانی که خواهان خرید تسلیحات ایرانی باشند به آنها بفروشد.

منبع: شهاب نیوز


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد