«سماوات» به عنوان محصول جدید وزارت دفاع، یک توپ پدافند هوایی تمام اتوماتیک 35 میلیمتری است که قابلیتهای متعددی را در خود جای داده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع کشورمان در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید این محصول جدید وزارت دفاع، به بیان ویژگی های آن پرداخت و گفت: توپ پدافند هوایی 35 میلی متری در ارتفاع پایین و به صورت هوشمند، موشکهای کروز را مورد شناسایی و هدف قرار میدهد و آنها را تا برد 4 کیلومتری منهدم میسازد.
به گفته وی، سماوات دارای نواخت تیر بالا بوده و در دقیقه می تواند 1100 تیر را شلیک کند.
نجار خاطرنشان کرد: این محصول جدید، تلفیقی از فعالیت 3 مجموعه وزارت دفاع است و شرکت صاایران بخش الکترونیکی و کنترل آتش، سازمان هوافضا بخش مهندسی و سازمان صنایع دفاع نیز کارهای مکانیکی این طرح را بر عهده داشتهاند.
وزیر دفاع تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جزو چهار کشوری است که فناوری این نوع توپ را در اختیار دارد و طراحی و ساخت آن در مدت زمانی بسیار کوتاه، بر اساس شرایط بومی ایران و با کار شبانهروزی تحقق یافته است.
|
ام دی۸۲ بی نام و نشان کاسپین
جنگنده ای مخوف(البته برای حشرات)
ایرباس ۳۰۰ اهدائی ایران به نخست وزیر عراق
فوکر در فوکر
اگر گفتید کدام لوگو زیباتر است
دو عکس اول فوکر ۱۰۰ هما را پس از سانحه نمایش میدهد
۷۴۷ هما در حال پاس کردن آخرین چک های زمینی
به رنگ آمیزی زیبای این ۷۳۷ توجه کنید
وزیر راه و ترابری درباره استقبال شرکتهای هواپیمایی از خرید هواپیما به صورت لیزینگ توضیح داد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان به خرید هواپیما از طریق لیزینگ اقدام کرده که این کار بسیار مطلوب است. به گفته وزیر راه و ترابری خرید از طریق لیزینگ بیمه را نیز شامل میشود و در این اقدام خطر و ریسک وجود ندارد ، یعنی اصل سرمایه از بین نمیرود. رحمتی خرید هواپیما از طریق لیزینگ را از لحاظ درآمدزایی مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد در این حالت سود حاصل میشود که به دلیل نوع سرمایهگذاری است که انجام میشود. وی در پاسخ به این سوال که این طریق خرید هواپیما آیا شرکتهای هواپیمایی را از تحریم دور میکند؟ اظهار کرد: در حال حاضر بخش هواپیمایی کشور برای هواپیمای بیشتر دارای ظرفیت لازم است و میتوانند از این اقدام انتظار سود اقتصادی نیز داشته باشند، بدین ترتیب سرمایهگذاری روی هواپیمای بیشتر به معنی دارا بودن مسافر و کسب درآمد بیشتر است. رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا خرید لیزینگ برای هواپیماهای با صندلی بالا نیز جوابگو است؟ تصریح کرد: مشکلی وجود ندارد ، چراکه در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیما و نیاز به نوع آنها راهنماییهایی را ارائه میکند، ایرباسهای بزرگ، بدنه متوسط و باز ، بویینگ بدنه متوسط و بدنه باریک از جمله این دسته از هواپیما هستند. وی به شرکتهای هواپیمایی توصیه کرد که از شیوه لیزینگ برای خرید هواپیما بهره گیرند، در این حالت نیاز مردم رفع و اصل و سود پول آنها نیز حفظ خواهد شد. وزیر راه و ترابری با بیان اینکه با انتشار بودجه، برنامههای توسعهای این وزارتخانه برای رفع نیازهای موجود مشخص خواهد شد، تصریح کرد: یکی از کارهایی که در حال حاضر به اتمام رسیده است ، اتصال شیراز به خلیج فارس به صورت مستقیم از طریق فیروزآباد ـ جم ـ عسلویه است که در طول 3.5 ساعت این مسافت از شیراز تا دریا طی خواهد شد. وی به راه کازرون به دشت اژن اشاره کرد و گفت: این پروژه 30 سال مورد انتظار مردم بود که به اتمام رسیده است، در عین حال پروژه دیگری که به اتمام رسیده است، دو خطه اصفهان به شیراز است که آخرین قطعات آن که حدود 80 کیلومتر است نیز به اتمام رسیده است و افتتاح خواهد شد. رحمتی تاکید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کشیدن جور جاده و راهآهن توسط هواپیما امکانپذیر نیست. وی درباره عدم فروش بلیت هواپیما از سوی آژانسهای هواپیمایی در روزهایی که شرایط جوی نامساعد بوده است ، توضیح داد: چنین نبوده است، ایرلاینها به دلیل اینکه دارای هواپیما هستند باید بلیت خود را به فروش برسانند. وزیر راه و ترابری ادامه داد: ممکن است در این مدت چند پرواز طی روزهای گذشته لغو شده باشد، اما در حال حاضر فرودگاهها به حالت عادی درآمدهاند و کار خود را انجام میدهند. وی در پاسخ به این سوال که آیا مسافران در صورت ادامه شرایط نامساعد میتوانند مسافرتهای خود را از طریق راه هوایی انجام دهند؟ توضیح داد: این امر طبیعی است، اما اینکه هواپیما بتواند جور جادهها و راهآهن را بکشد، طبیعی است که امکانپذیر نیست. به گفته رحمتی در هفته گذشته فقط 24 ساعت مردم در فرودگاهها اقامت گزیده و پس از آن فرودگاه را ترک کرده بودند.
مهندس محمد رحمتی ، اظهار کرد: خرید هواپیما به این طریق به وسیله سرمایهگذاری شرکتهای لیزینگ با بهره مورد انتظار مطلوب است. اگر کسی بتواند هواپیما را لیزینگ کند ، 5 تا 6 درصد بیش از نرخ سودی که بانکها برای پول میدهند ، انتظار برگشت پول خواهد داشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم داشتن فناوری پرتاب ماهواره در کشور گفت: نمایندگان به زودی طرحی را مبنی بر برداشت 250 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برای این منظور به جریان خواهند انداخت.
با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رئیس سازمان صدا و سیما و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این جلسه پس از ارائه گزارشاتی از سوی مسئولان صدا و سیما و وزارت ارتباطات بر لزوم خرید و یا ساخت و پرتاب ماهواره اختصاصی رادیو و تلویزیونی و مخابراتی تاکید شد.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد این فناوری در کشور تصریح کرد: با توجه به تعدد شبکههای رادیو تلویزیونی و همچنین حساسیت فعالیت های مخابراتی، داشتن ماهواره اختصاصی برای کشور یک امر بسیار ضروری است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این اقدام در مرحله اول احتیاج به حداقل 250 میلیون دلار سرمایهگذاری دارد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند در اسرع وقت طرحی را که از قبل در این خصوص تهیه شده بود به جریان انداخته و بحث برداشت 250میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برای خرید و یا ساخت ماهواره را با جدیت دنبال کند.
به گفته تمدن امکان دارد این طرح در سال جاری مطرح شده و یا اینکه به عنوان یکی از مفاد بودجه سال 87 لحاظ شود.
وی تاکید کرد: آنچه در شرایط فعلی برای نمایندگان مهم است اجرایی شدن بحث خرید یا ساخت ماهواره و به نتیجه رسیدن مذاکرات ماهوارههای زهره و مصباح حداکثر تا سال اینده هست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارزی بودن اعتبارات لازم برای این کار، تورمزا بودن آن را رد کرد و گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که کشورهای منطقه در زمینه داشتن ماهواره اختصاصی از کشور ما پیشی گرفته و ما را از داشتن فضایی مناسب برای انجام این کار محروم کنند.
عکسی زیبا از فوکر ۵۰ شرکت نفت در حال پرواز
اوج افتخار هر ایرانی
فالکن زیبای شرکت آسمان
کنکورد موشک فرانسوی
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تازه ترین ادعای خود اعلام کرد: "حادثه اخیر بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز تازگی ندارد و پیش از این دو حادثه مشابه بین قایق های ایرانی و کشتی های آمریکایی در آب های خلیج فارس رخ داده است."
نظر وبلاگ:در چند روز گذشته براثر یک برخورد ساده نظامی میان نیرو های دریایی سپاه و نیرو های دریایی آمریکائی مستقر در خلیج پارس رسانه های غربی به جنگ تبلیغاتی بزرگی دست زدند و سران آمریکا نیز با لحن های منحصر به فرد خود به این اقدام پر و بال دادند و بروی نوار مونتاژی خود مانور های زیادی دادند و لیکن زمانی که با انتشار فیلم توسط ایران مواجه شدند در یک شک شدید فرو رفته و سپس با اخبار های متفاوت و دروغ سعی در دور کردن اذهان عمومی از اصل واقعه را داشتند و لیکن در این امر نیز سودی کسب نکردند و در پایان اظهار داشتند ما قبلا نیز با سپاه درگیر شده بودیم و حتی تیر اندازی نیز کرده بودیم غافل از اینکه آنها نمی دانستند در مقابل این افشاگری با سوال مهم مردم روبرو می شوند و آن این است که در صورت برخورد های نظامی گذشته چرا واکنشی نشان نداده شد و اخبار آن به رسانه ها کشیده نشد در صورتی که با اعتراف خود آمریکائی ها آن برخورد ها شدیدتر نیز بوده است؟