خبرگزاری رسمی روسیه به نقل از مقامهای دفاعی این کشور از آغاز پرواز هواپیماهای استراتژیک و جنگی روسیه در دو اقیانوس منجمد شمالی و اطلس، در قالب رزمایش هوایی ـ دریایی خبر داد.
به گزارش مهر، «الکساندر دروبیشفسکی» سخنگوی نیروی هوایی روسیه امروز به ایتارتاس گفت: این رزمایش مرحله نهایی رزمایش مشترک واحدهای نیروی هوایی و دریایی روسیه در اقیانوس اطلس است.
به گفته دروبیشفسکی، در این رزمایش ۴۰هواپیما (بمب افکن استراتژیک و جنگنده ) از جمله ۱۲بمبافکن استراتژیک «توپولف TU-22»، دو فروند «توپولف TU-95» و دو فروند «توپولف TU-160» شرکت دارند.
این هواپیماها، بمباران ناوهای دشمن فرضی، نبردهای هوایی، عملیات تجسس و گشتزنی هوایی و نیز سوختگیری هوایی را در آبهای اقیانوس منجمد شمالی و اطلس تمرین می کنند.
بر اساس این گزارش «الکساندر زلین» فرمانده نیروی هوایی روسیه، شخصا فرماندهی این رزمایش را برعهده دارد.
سخنگوی نیروی هوایی روسیه همچنین گفت: واحدهای هوایی شرکتکننده در رزمایش بر طبق مقررات بینالمللی عمل کرده و وارد حریم هوایی و دریایی کشورهای دیگر نمیشوند.
لازم به ذکر است، بمب افکنهای استراتژیک روسیه قابلیت پرواز در مسیرهای طولانی و همچنین حمل موشکهای مجهز به کلاهک هستهای را دارند؛ روسیه پرواز این هواپیماها را پس از جنگ سرد لغو کرده بود، اما در ماههای گذشته و در پی افزایش تنش میان مسکو و غرب، کرملین بار دیگر دستور پرواز این هواپیماها را صادر کرد. چنین پروازهایی در زمان جنگ سرد از سوی شوروی به طور معمول انجام میشد، اما انجام آن از سال 1992 و به دنبال مشکلات مالی ناشی از فروپاشی شوروی متوقف شد.
Sperwer هواپیمایی بدون سرنشین است(uav) که 3 متر طول دارد و بدست متخصصان شرکت فرانسوی SAGEM طراحی و تولید شده است این هواپیما با کنترل و هدایت از راه دور میتواند در ارتفاع بالای 16000 پا بیشتر از پنج ساعت به پرواز و گشت زنی بپردارد
همچنین میتواند در فاصله ی 150 کیلومتری تصاویر را بصورت زنده به مرکز کنترل زمینی خود ارسال کند
علاوه بر فرانسه کشورهای هلند دانمارک کانادا ویونان نیز از این هواپیما استفاده میکنند
با این وجود برخی از مسایل وزارت دفاع فرانسه را مجبور به توقف پروژه کرد و بقیه هواپیما ها را به کانادا فروختند
منبع:انجمن هوافضا
گزارش وینوگراد که چهارشنبه منتشر شد، جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تابستان 2006 را "شکست جدی" برای اسرائیل خواند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "الیاهو وینوگراد"، رئیس کمیته وینوگراد که از سوی رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره مشکلات جنگ لبنان منصوب شده است، گفت: «ما جنگ دوم لبنان را فرصت جدی از دست رفته به حساب میآوریم.»
وینوگراد با اشاره به کسری و کمبودهای اقدامات "ایهود اولمرت"، نخست وزیر، در هدایت این جنگ اظهار داشت: «ما کوتاهیها و کاستیهای جدی به خاطر نبود راهبرد فکری و طراحی در سطوح سیاسی و نظامی پیدا کردیم. حقیقت این است که اسرائیل پیش از تصمیمگیری بر گزینه و راهبرد مشخص وارد میدان نبرد شد و این روش به شکستهای جدی که بر کل جنگ اثر منفی گذاشت، منجر شد.»
این قاضی بازنشسته افزود: «مسئولیت این شکست همانطور که در گزارش مقدماتی تأکید کرده بودیم به سطوح سیاسی و نظامی مربوط میشود.»
وینوگراد همچنین به حمله زمینی بحث برانگیز در روزهایی از این جنگ که سازمان ملل متحد به رایزنی در خصوص آتشبس میپرداخت اشاره کرد که هیچ نتیجهای برای اسرائیل نداشت.
وی خاطرنشان کرد که اولمرت و "امیر پرز"، وزیر دفاع وقت، درک دقیق و قدرتمندی از منفعت آن زمان اسرائیل داشتند.
اولمرت 62 ساله به عنوان مقام ارشد صهیونیستی است که در گزارش اولیه مورد انتقاد قرار گرفت و به رغم فشارهای موجود از استعفا خودداری کرد.
نظر وبلاگ:قابل توجه دوستانی که همواره در جهت تکذیب توانایی های نیرو های مخالف رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند.دقت کنند دیگر این سخنان را مقامات ایران یا حزب الله نگفته بلکه سخنان خود اشغالگران است و این را هم بدانید این گزارش را برای خوشامد ما نگفتند بلکه خواستند با علنی کردن این موضوع حزب الله را نیروی بلقوه خطرناک و قدرتمند جلوه داده و هشداری به نیروهای نظامی خود دهند تا آمادگی بیشتری برای جنگ داشته باشند.
عکس های این پست مربوط است به ناوگان ترابری نظامی کشور عزیزمان ایران
عکس فوق مربوط است به آشیانه هواپیماهای ترابری نظامی سپاه پاسداران در پایگاه؟
جرج بوش مصوبه ای را امضاء کرد که بر طبق آن پنتاگون از فروش قطعات مازاد جت جنگنده اف- 14 منع می شود. این اقدام در راستای پر کردن شکاف امنیتی بوجود آمده ضمن حراج قطعات نظامی مازاد این کشور انجام می شود.
وجود این شکاف باعث می شد ایران برای تامین نیاز وافر خود به قطعات یدکی، به فروش قطعات مازاد ارتش آمریکا نیاز ویژه ای داشته باشد.
سناتور دموکرات ران وایدن از ایالت اورگان و سناتور جمهوریخواه گابریل گیفوردز از آریزونا پیشنهاد این مصوبه را در حالی ارایه دادند که خبرگزاری آسوشیتد پرس در سال گذشته از استفاده خریداران ایرانی، چینی و سایر کشورها از فرصت موجود در فروش قطعات حساس نظامی توسط پنتاگون خبر داده بود. این فروش ها شامل قطعات جنگنده اف- 14 و سایر هواپیماها و نیز اجزای موشک می شدند.
ایران تنها کشوری است که هنوز از جنگنده تام کت (نام دیگری برای اف-14) استفده می کند. ایالات متحده این هواپیماها را در سال 2006 از دور خارج کرد.
بوش فروش تام کت را ضمن امضاء یک صورتحساب 696 میلیارد دلاری ممنوع اعلام کرد. وی در مورد قواعد موجود درباره اف -14 ابراز نظری نکرده است.
ایران در سال 1970 در زمانی که هم پیمان آمریکا محسوب می شد، جنگنده های تام کت را خریداری نمود. در آن زمان دولت های دو کشور از چنان ارتباط نزدیکی برخوردار بودند که حتی خلبانان آمریکایی کار انتقال هواپیماها را به ایران انجام دادند.
بحران گروگانگیری سال 1979 که بدنبال سرنگونی شاه از سلطنت اتفاق افتاد، موجب شد ایالات متحده روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کند. بعدها هم بوش ایران را جزیی از "محور شرات" خطاب کرده است.
مقامات آمریکایی معتقدند تعداد زیادی از تعداد 79 جت تام کت که به ایران تحویل داده شده بود یا سقوط کرده اند و یا برای استفاده از قطعاتشان متلاشی شده اند. آنها می گویند ایران تنها قادر به تولید بخشی از قطعات مورد نیاز برای کارکرد اف-14 است و نیاز مبرم به قطعات اصلی دارد.
مقامات قضایی ایالات متحده می گویند ایران در فروش های پنتاگون تنها به دنبال قطعات تام کت نبوده، بلکه قطعات هلیکوپتر شینوک نیز طی فروشی توسط وزارت دفاع آمریکا به ایران راه پیدا کرده است.
بعد از انتشار گزارش آسوشیتد پرس در سال گذشته، پنتاگون با توجه به نگرانی های امنیتی اعلام کرد جلوی فروش قطعات اف-14 را خواهد گرفت. ارتش تصمیم گرفته اجزای با قابلیت استفاده اختصاصی در تام کت را نابود کند اما سایر قطعات که هنوز برای هواپیماهای دیگر به کار می آیند را به فروش برساند. این قانون هم باعث نگرانی بازرسان کنگره و مقامات قضایی فدرال شد چرا که ممکن است بازهم قطعاتی با کاربرد در اف-14 هنوز لابلای سایر قطعات به فروش برسد.
در همین اوضاع و احوال بود که ارتش از تابستان گذشته تصمیم گرفت تام کت های خود را نابود کند و برای اینکار گورستانی را در آریزونا در نظر گرفت.
گیفوردز و وایدن می گویند نیاز به یک ممنوعیت دایمی و فراگیر برای فروش قطعات اف-14 احساس می شود تا هیچ قطعه ای از اینجا خارج نشود. مصوبه جدید تنها به نهادهایی مانند موزه های ایالات متحده و گروههای تاریخی اجازه خرید اف -14 یا قطعات تام کت را می دهد. این جت ها از نظر نظامی بلا استفاده هستند.
منبع: سانفرانسیسکو کرونیکل – 28 ژانویه
نظر وبلاگ:بسیار جالب است آمریکائی ها هر چند یکبار بحث فروش قطعات اف ۱۴ و ممنوعیت این کار را با سرو و صدا در جهان مطرح می کنند و این شک را در دل ایجاد می کنند که نکند آنها بدنبال بازار گرمی کالاهای خود هستند و در واقع بدنبال مشتری می گردند وگرنه برای همه بسیار سخت است باور این موضوع که آنها با داشتن تشکیلات جاسوسی و امنیتی دراز و طویل خود در جلوگیری از ارسال این قطعات ناتوان باشند و بیشتر یک رویایی شیرین است تا واقعیت.در پایان عکسی فوق العاده و دست اول از تامکت های رویایی نیروی هوایی ایران که با وجود کهولت ولیکن چون شیرمردان ایرانی همواره آماده نبردند.