مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بازگشت توپولف ها به خانه

در پی بازگشت هواپیمای توپولوف اجاره‌ای ایران به روسیه
مدیرعامل ایران ایرتور:
مهلت اجاره این هواپیماها به پایان رسیده بود


مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتورگفت: با توجه به اینکه مهلت اجاره سه فروند هواپیمایی اجاره‌ای توپولوف 154 متعلق به شرکت کراس ایر روسیه که در اختیار شرکت ایرتور بود به پایان رسید. این شرکت حاضر به تمدید قرارداد مربوطه نشد و این هواپیماها به شرکت روسی پس داده شد.

سید مهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ پس گرفتن هواپیماهای توپولوف اجاره‌ای 154 روسیه از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اظهارکرد: این موضوع غیر طبیعی نیست و شرکتی که مالک هواپیما است پس از پایان قرارداد می‌تواند هواپیمای خود را اجاره ندهد و قرارداد جدید را تمدید نکند. از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت اجاره‌ هواپیما در روسیه بالا رفته است و خود روسیه به استفاده از این هواپیماها در شبکه حمل و نقل‌اش نیاز داشت این شرکت تصمیم گرفته پس از پایان قرارداد مهلت آن را دوباره تمدید نکند.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجاره به ازای هر ساعت صندلی پرواز در سطح بین‌المللی بالای 140 دلار است، گفت: در کشور ما این هزینه به ازای هر ساعت صندلی پرواز 30 دلار است با این تفاوت که پنج برابر به ازای هر ساعت صندلی درآمد بیشتر کسب می‌کنند طبیعی است با این شرایط به صرف آنهاست که توپولوفی که برایشان ارزان قیمت تمام می‌شود در شبکه حمل و نقل خود استفاده کنند.

وی گفت: قبل از پایان قرارداد شرکت کراس ایر به ما اعلام کرده بود که قصد تمدید قرارداد ندارد و می‌خواهد هواپیماهای اجاره‌ای خود را از ایران پس بگیرد که با پایان یافتن مهلت قرارداد در آخر آوریل سال 2008 این هواپیماها از اول می امسال به این شرکت پس داده شد.

وی درباره اینکه آیا تمهیداتی برای جبران جای خالی صندلی‌های پروازهای مربوطه در ناوگان اندیشیده شده است، گفت: به طور طبیعی این مساله بر ظرفیت ناوگان تاثیرگذار است اما باتوجه به اینکه در ایران ایرتور خرید هواپیماهای جدید را در دستور کار داریم بزودی این خلاء را جبران می‌کنیم و حتی با ایجاد ظرفیت جدید بخش بیشتری از تقاضاهای بازار را پاسخ می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ایران ایرتور با اشاره به اینکه خرید 15 فروند هواپیمای توپولوف 154 برای امسال در دستور کار قراردارد، گفت: هر قراردادی پروسه خاص خود را دارد که امیدواریم بتوانیم با تعاملی که با طرف دیگر قرارداد داریم طی امسال این 15 فروند را وارد ناوگان کنیم تا علاوه بر پر کردن این خلاء، ظرفیت جدید نیز به ناوگان اضافه کنیم. همچنین در حال حاضر یک فروند هواپیمای توپولف 154 از این تعداد موردنظر وارد ناوگان شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یک فروند هواپیمای توپولف 154 و دو فروند هواپیمای ایرباس به صورت ملکی و سه فروند هواپیمای توپولف 154 اجاره‌ای در اختیار دارد، گفت: امیدواریم با اضافه شدن این تعداد توپولوف خریداری شده در طی امسال به ناوگان، ظرفیت صندلی‌های ایران ایرتور افزایش چشمگیری پیدا کند.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه نیز در سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه مهلت اجاره چهار فروند هواپیما توپولف 154 که سه فروند آن در اختیار شرکت ایران ایرتور و یک فروند آن در اختیار شرکت ارم ایر بود به پایان رسیده بود شرکت روسی طرف قرارداد حاضر به تمدید نشد و این هواپیماها به این کشور برگشت داده شد.

وی گفت: این مساله ربطی به مسایل تحریم ندارد و این امر در قرارداد اجاره‌ هواپیما بین شرکت‌ها هواپیمایی عادی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از پنج تا شش فروند هواپیمای توپولف 154 در اجاره شرکت‌های هواپیمایی کشور است، گفت: تمهیدات لازم از سوی ایرلاین‌های مربوطه انجام گرفته و آنها برنامه‌هایی در جهت خرید و افزایش صندلی‌های پرواز دارند.


نظرات 1 + ارسال نظر
دبیرخانه نخستین جشنواره وبلاگ نویس سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 07:02 ب.ظ http://www.festnoavar.ir

در سایت نخستین جشنواره وبلاگ نویسی سال نوآوری و شکوفایی منتظر حضور سبز شما هستیم .
به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد