مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تصویر روز

Click here for full size photo!

توپولف زیبای ارم ایر!!!

Click here for full size photo!

نمایی از داخل ۷۴۷ تازه بازسازی شده هما

Click here for full size photo!

شرکت تازه تاسیس یاس ایر(همان پارس ایر سابق است با همان هواپیماهای کارگو)

Click here for full size photo!

فرود زیبای ایلیوشین نیروی هوایی

Click here for full size photo!

هرکولس همچنان...

Click here for full size photo!

اوج هنر ایرانی در پینت این هواپیما

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مزداویچ... دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 08:07 ب.ظ

موشک ۲ مرحله ای بود ؟

بله .بعد از پرتاب و رسیدن به فاصله معینی از زمین راکت اول خاموش شده و جدا می شود و موتور موشک روشن و از جو خارج می شود و در مدار قرار می گیرد.

احسان دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 11:20 ب.ظ

سلام
سوال اولم این که آیا ما از لحاظ تجهیزات داخل هواپیما مثل مانیتور و صندلی لوکس و ... هم تحریم هستیم؟
یا صرفه اقتصادی ندارد و بدلیل اینکه ممکن این هواپیماها از رده خاج شوند هزینه نمی کنیم؟
سوال دوم من یکمی مفصله.
ببینید من امسال با قطرایرویز به آلمان رفتم. به خاطر تبلیغاتشون فکر میکردم خیلی پرواز و فرودگاه لوکسی داشته باشند. اما اینطور نبود. خیلی با حقیقت فرق داشت.
درست برعکس ایران ایر. تبلیغات کم اما کیفیت خدمات پرواز خارجی بالا.
چرا تبلیغات نمی کنیم؟ چرا توی هیچکدام از بزرگراه های کشور تبلیغی از ایران ایر نیست؟ چرا تبلیغات مقصد مدار نداریم؟ مثل خیلی از ایرلاین ها! که مثلا زوریخ را تبلیغ میکنند و مسافران را جذب آن پرواز می کنند!
خودتان احتمالا بهتر میدانید که درصد بالایی از مسافران کشورمان که به خارج میروند از چیزی به نام homa class اطلاعی ندارند! از خیلی از مقاصد هماخبر ندارند!
میشه راجع به این موضوع یه بحث تو بلاگتون راه بندازین؟ شاید به یه جایی رسید!

احسان عزیز اکثر هواپیماهای ما در دوران کهولت و بازنشستگی خود به سر می برند و با تلاش نیروهای متخصص داخلی است که تا به امروز نیز سرپا باقی مانده اند.امروزه ۷۴۷ هایی با نصف عمر ۷۴۷ های هما بدلیل افزایش هزینه ها و ایمنی پرواز به کارگو تبدیل می شوند.اگرچه ما دچار تحریم قدرتمندی شده ایم ولیکن با اینحال می توانیم برخی از قطعات از جمله قطعات تزئینی و امکانات لوکس را وارد کنیم ولیکن در نظر داشته باشید ما هم اکنون با این ناوگان و تعداد صندلی نمی توانیم پاسخگو نیاز مشتریان عمومی و کلاس عادی داخل و خارج کشورمان باشیم بهمین دلیل نیازی به تجهیز هما کلاس هایمان دیده نمی شود هم اکنون نیز شرکت های ایرانی ضررهای زیادی می دهند که بدلیل تحمیل هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری است و البته سوء مدیریت.
ایرلاین های خارجی نیز این ضعف ما را متوجه شده اند و برای بازار ما نقشه های زیادی کشیده اند ایرلاین هایی مثل امارات و گلف ایر و طیران الخلیج و... خواهان دسترسی آسان به فرودگاههای ایرانی هستند تا بتوانند از این بازار سود خود را کسب کنند چون تحریم نیستند میتوانند هواپیماهای نو را با قیمت مناسب خریداری کنند و کمترین هزینه ها را برای نگهداری از هواپیماها انجام دهند.ما نمی توانیم تبلیغات کنیم چون در حقیقت چیز خاصی برای تبلیغ نداریم نه فرودگاههای پیشرفته .نه امکانات فرودگاهی به روز و نه هتل ها و امکانات توریستی که به درد جهانیان بخورد .باید قبول کرد با این شرایط نباید انتظار روز های خوبی را برای ایرلاین های داخلی داشت.یک را امید که امروزه بروی ما باز شده خرید توپولف های ۲۰۴ نو از روسیه است که اگرچه کیفیت و راحتی هواپیماهای غربی را ندارد ولیکن در کلاس باریک و میان پیکر ها می تواند وضعیت ایرلاین های ما را تقویت کند و جلوی از دست رفتن بازار را بگیرد.

پویان سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 02:01 ق.ظ

سلام
بازم سوال....ببخشید دیگه
پارس ایر منحل شد؟
با تشکر

پارس ایر بدلایل مدیریتی منحل شد و شرکت جدیدی به نام یاس ایر بوجود آمد و دوفروند ایلیوشین ۷۶ آن نیز منتقل شد.دلیل انحلال آن هم خارج از بحث وبلاگ ما می باشد.
سربلند باشید

علی دوشنبه 4 شهریور 1387 ساعت 05:42 ب.ظ

سلام ،باید بگم بر اساس اطلاعات من یاس ایر همان پارس ایر نیست بلکه شرکت جدید فقط هواپیماهای آنها را خریداری کرده و در اختیار گرفته

علی عزیز مطمئنا اگر می خواست ۱۰۰ درصد همان شرکت باشد دیگر لزومی نداشت اسمش عوض شده است.اگر میخواهید نکته جدیدی بیاموزید از منابع خود علت این تغییر را جویا شوید تا موضوع برایتان روشن شود.شاد باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد