مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

قایق‌های تندرو ایران برای شناورهای آمریکایی بسیار خطرناک هستند

 

 روزنامه لوفیگارو در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم ژرژ مالبرونو نوشته است: حمله به شناورهای امریکایی تاکتیکی است که نیروی دریایی ایران در آبهای خلیج فارس و در واکنش به حملات احتمالی به این کشور انجام خواهد داد.
این مقاله یادآور شده است: یکی از مسئولان عالی رتبه وزارت دفاع در پاریس که تحرکات ایران را در خلیج فارس زیر نظر دارد، می گوید ایرانی‌ها با قایق‌های گشت زنی و قایق های تندرو مجهز به راکت انداز می توانند خسارت‌هایی به شناورهای بزرگ غربی وارد کنند.
به نوشته فیگارو، ایران علاوه بر سه زیردریایی ساخت شوروی سابق، حدود ده زیردریایی کوچک و در مجموع هزار قایق مسلح آماده ماموریت که صدها فروند از آنها تندرو هستند، در اختیار دارد.
اوبر بریتش از وابستگان نظامی سابق فرانسه در تهران به این روزنامه گفته است که پنهانی بودن این نوع قایق‌ها و عزم سرنشینانشان، این شناورها را خطرناک می کند.
فیگارو خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها بدون اینکه نشان دهند خود را برای هر پاسخی آماده می کنند به تازگی اقدام به آزمایش موشک ضد ناوی کرده اند که برد آن از سیصد کیلومتر تجاوز می کند. آنها همچنین زیردریایی جدیدی از نوع متوسط با نام قائم که قادر به پرتاب اژدر است بکار گرفته اند.
به اعتقاد این روزنامه فرانسوی، نباید توان دفاعی این نیروها در خلیج فارس را کمتر از حد واقعی خود تفسیر کرد زیرا در زمینه دریایی همکاری خوبی میان پاسداران و ارتش وجود دارد.
این مقاله اذعان کرده است که سپاه همچنین می تواند روی هواپیماهای شناسایی که بصورت بسیار آرام و بی صدا قادر به شناسایی زیردریایی های دشمن هستند حساب کندکه این مسئله نگرانی نیروهای غربی را برانگیخته است.
فیگارو تاکید کرد: اگر تنگه هرمز توسط ایران بسته شود، این موضوع می تواند مانع صادرات نفت و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها شود. در ماههای گذشته نیز اعلام شد که هیچیک از تاسیسات نظامی یا سیاسی امریکا در خلیج فارس از حملات تلافی جویانه ایران در امان نخواهد بود.
مقاله یاد شده با اشاره به توان موشکی ایران افزود: این موشکها می توانند از سکوهای متحرک در هر نقطه از کشور پرتاب شوند. این پرتابگرها قابل شناسایی نیستند زیرا دستگاه سکوی پرتاب قابل اختفاست.
ژرژ مالبرونو در بخش دیگری از نوشته خود با ذکر احتمالات مختلف پاسخ ایران به هر حمله‌ای تصریح کرده است: صد و چهل هزار سرباز امریکایی می توانند هر یک به یک هدف تبدیل شوند. همچنین طرفداران ایران در لبنان و فلسطین و کشورهای منطقه می توانند ضربات مهلکی را به منافع آمریکا وارد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد