مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هشدار به خواب زدگان آن سوی خلیج پارس

 هر چند بسیاری از تحلیلگران حمله آمریکا به ایران- دستکم در کوتاه مدت- را منتفی می دانند و هر چند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بارها تاکید داشته اند که اجازه نخواهند داد از حریم سرزمین شان ایران مورد تهاجم قرار گیرد، ولی باید همواره احتمالات در کانون توجهات جدی باقی بمانند تا "غافلگیری"، همه محاسبات را به هم نریزد.

یکی از دغدغه های جدی موجود در این باره، آن است که برخی کشورهای عربی خلیج حاشیه فارس بخواهند مرزهای زمینی، هوایی و دریایی شان را برای حمله به ایران در اختیار نیروهای فرامنطقه ای و مشخصا آمریکا قرار دهند.

همچنین این امکان وجود دارد که این کشورها، اجازه ندهند مستقیما از سرزمین آنها کشور ایران مورد حمله قرار گیرد ولی کار پشتیبانی نیروهای مهاجم را عهده دار شوند.

البته کشورهای عرب مدعی اند که هرگز چنین خیانتی را علیه همسایه شمالی خود مرتکب نخواهند شد.
این، کاملا طبیعی است که در شرایط عادی، آنها چنین موضعی بگیرند؛ هیچ کس انتظار ندارد در وضعیت کنونی که روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس عادی است و سفارتخانه های طرفین در پایتخت های همدیگر در عالی ترین سطح فعال است، آنها بگویند که آمریکا را در حمله احتمالی به ایران یاری خواهند کرد.

اما نکته اینجاست که اگر شرایط فرق کند و آمریکایی ها بخواهند دست به حماقت بزرگی به نام حمله به ایران بزنند، آنگاه مواضع امروزین عرب های حاشیه خلیج فارس احتمالا دگرگون خواهد شد زیرا تجربه ثابت کرده است که سران این کشورها در تنظیم روابط خارجی خود، به شدت از آمریکا تاثیر پذیرند.

فراموش نکنیم کشورهای حاشیه خلیج فارس که امروز با ایران ادعای دوستی دارند، همان هایی هستند که در طول جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، بیشترین کمک ها را به صدام کردند و میلیاردها دلار کمک مالی حتی بلاعوض به حکومت وقت عراق اختصاص دادند تا ارتش صدام بتواند بمب و موشک تهیه کند و بر سر مردم ایران بریزد.

بنابراین، هیچ اطمینانی وجود ندارد کشورهایی که سوءنیت خود را پیشتر ثابت کرده اند و هم اکنون نیز علیه تمامیت ارضی ایران درباره جزایر سه گانه مدعی هستند، در شرایط بحرانی، دستشان را در دست آمریکا بگذارند، به ویژه آنکه هم اکنون اغلب این کشورها به ویژه قطر و بحرین، پذیرای پایگاه های نظامی آمریکا هستند و به علاوه خبرهایی درباره خریدهای این کشورها برای تجهیز سیستم دفاع ضدهوایی و ضد موشکی شان منتشر شده است.

لذا باید به طور موکد، صریح، مکرر و جدی به این کشورها گوشزد شود که نه تنها درصدد حمله به ایران از سرزمین آنها، مشمول اقدام متقابل خواهند شد، بلکه پشتیبانی آنها به هر نحوی از نیروهای مهاجم نیز واکنش نظامی ایران را در پی خواهد داشت.
به عنوان مثال اماراتی ها باید بدانند اگر بخواهند در قبال ایران دست از پا خطا کنند، فقط کافی است دهها موشک ایران دوبی را هدف قرار دهد تا تمام سرمایه گذاری ها و آینده این بندر استراتژیک به باد فنا برود و همچنین است درباره سایر کشورهایی که بخواهند حق همسایگی را زیر پا بگذارند. دولتمردان عرب فراموش نکنند که تمام شهرهایشان در حاشیه خلیج فارس ، در تیر رس موشک های ایران است ؛ موشک هایی که ایرانیان هرگز دوست ندارند به سمت همسایگان و مسلمانان شلیک کنند.با این حال ، این انتظار نابخردانه ای خواهد بود که آنها در حمله به ایران شریک باشند ولی تاوان این کار را نپردازند.

با توجه به اینکه فضای عمومی جامعه ایران نیز آمادگی اقدام علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را -در صورت همکاری در حمله به کشورمان- دارد، هرگونه اقدامی ولو شدید و سرکوبگرانه علیه آنها با حمایت قاطع داخلی روبه رو خواهد شد.

ایران، آنقدر کوچک و ضعیف نیست که نتواند از عهده چند کشور کوچک برآید. در عین حال، البته ایران آنقدر حسن همجواری می داند که "همسایگان خوب" را گرامی بدارد و البته انتخاب با عرب هاست.
نظرات 1 + ارسال نظر
احسان سه‌شنبه 9 مهر 1387 ساعت 11:44 ق.ظ

از صلابت سخنت ممنون هموطن عزیز. مسلما مطالب شما عین واقعیت است. فقط تجهیزات مستقرنیروی دریایی ایران در جزیره قشم خلیج پارس میتواند سرزمین های این خوشگذران ها را مثل همان ۱۴۰۰سال پیش کند. ما به احترام امامان و پیامبر عزیزمان داریم با این اعراب مدارا میکنیم. ولی انهم حدی دارد

از لطف و محبت شما نیز متقابلا ممنونیم.
نهایت تلاش ما این است واقعیت را به دور از هرگونه جهت گیری سیاسی بیان کنیم
به امید روزی که به یکدیگر افتخار کنیم
شاد باشی و مسرور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد