مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

گردهمایی خانواده هواپیمایی اتحاد در تهران برگزار شد


تهران- خبرگزاری ایسکانیوز:گردهمایی خانواده هواپیمایی اتحاد با حضور بیش از یکصد و پنجاه آژانس مسافرتی با هدف اعلام جدیدترین سرویس های این هواپیمایی و برنامه های آینده اتحاد برای ایران در هتل همای تهران برگزار شد .


به گزارش روز پنجشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، در گردهمایی خانواده هواپیمایی اتحاد که با حضور مدیران هواپیمایی اتحاد و مدیران عامل و فنی آژانس ها برگزار شد، جدیدترین سرویس های این هواپیمایی و برنامه های آینده اتحاد برای ایران از سوی متخصصان معرفی شد.
دستاوردهای این هواپیمایی به شرح زیر و به تفصیل معرفی شده و به سوالات مدعوین نیز در زمینه معرفی کلی و تاریخچه این شرکت هواپیمایی ،مسیر های جدید شبکه جهانی پرواز از جمله پکن، مینسک و مسیر های آینده از جمله مسکو ،مروری بر سرویس های حال حاضر این هواپیمایی برای مهمانان ایرانی ،خلاصه ای از فعالیت های فرهنگی- ورزشی اتحاد از جمله حمایت 3 ساله از تیم فرمول یک فراری و تیم فوتبال چلسی و ایمنی پرواز ها و توانایی اتحاد در پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمون دو سالانه ایمنی پرواز در 2008 با امتیاز 100درصد پاسخ داده شد .
هواپیمایی اتحاد دارای رکورد سریعترین رشد یک شرکت هواپیمایی در تاریخ صنعت هوانوردی جهان است که با وجود این رشد سریع و باور نکردنی طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 2010 به نقطه سر به سر مالی خواهد رسید.
این شرکت اخیرا در نمایشگاه بین المللی هوایی فارنبرو یکی از بزرگترین قراردادهای خرید هواپیما از دو شرکت بوئینگ و ایرباس را منعقد کرد.
هواپیمایی اتحاد خط هوایی ملی امارات متحده امارات است که از دسامبر 2006 پروازهای خود را با 3 پرواز در هفته به ایران آغازکرد و این هواپیمایی دارای جوانترین ناوگان هواپیمایی در جهان با عمر متوسط 5/2 سال می باشد و در حال حاضر به 47 نقطه در سراسر جهان پرواز دارد.
تعداد مقاصد این هواپیمایی تا سال 2010 به 70 نقطه افزایش پیدا خواهد کرد. ناوگان هواپیمایی اتحاد در حال حاضر شامل 42 فروند هواپیما است. این شرکت برنده جوایز متعدد بین المللی در زمینه های گوناگون است.

جواب معما


This Ex Iran Air Fokker 100 is now spare parts for Flight West Airlines

تصویر
http://www.airliners.net/photo/Polet-Fl ... 0046497/M/

تصویر

http://www.airliners.net/photo/Fokker-100-(F-28-0100)/0880245/L/ 

این عکس و تصویر مربوط به فوکر 100 هما ( EP-IDC ) می باشد که چند سال پیش در اصفهان دچار حادثه شد.
هواپیمای سانحه دیده توسط شرکت بیمه گذار از هما تحویل گرفته شد.

قطعات این هواپیما توسط شرکت Flight West خریداری شد و شرکت Aviation Australia هم از بدنه اون برای آموزش خدمه استفاده کرد.
 ممنون از همه دوستانی که به معما فوق پاسخ دادند

سوانح هوایی جهان از پنج سال پیش تا کنون

خبرگزاری فرانسه در پی حوادث هواپیمایی اخیر در گزارشی مهمترین حوادث هوایی جهان را در پنج سال اخیر اعلام کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی مهمترین حوادث هوایی جهان را در پنج سال اخیر به این شرح اعلام کرد:

سال 2003 :
 6 مارس‌،‌ الجزایر
در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای خطوط هوایی الجزایر در فرودگاه تمانراست در جنوب این کشور 102 نفر کشته شدند.


19 فوریه، ایران
یک فروند هواپیمای نظامی ایلیوشین نزدیک کرمان سقوط کرد و 302 کشته داشت.


8 مه ، جمهوری دموکراتیک کنگو
یک فروند ایلیوشین 76 بین کینشازا و لوبومباشی در جنوب شرقی این کشور سقوط کرد و بیش از 200 نفر کشته شدند.

8 ژوئیه ، سودان
در سانحه سقوط یک فروند بویینگ 737 سودان ایرویز در شرق این کشور 115 نفر جان باختند.

25 دسامبر، بنین
در سانحه یک فروند بویینگ یوتا در فرودگاه کوتونو هنگام پرواز
139 نفر کشته شدند.

سال 2004 :

3 ژانویه ، مصر
یک فروند بویینگ 737 شرکت هواپیمایی فلش ایرلاینز در آبهای شرم الشیخ به دریا سقوط کرد و 148 نفر کشته شدند که 134 نفر از آنها گردشگران فرانسوی بودند.

2005 :

3 فوریه ، افغانستان
در حادثه یک فروند بویینگ 737 شرکت هواپیمایی کام ایر افغانستان نزدیک کابل 104 نفر کشته شدند.

14 اوت ، یونان
در سقوط یک فروند بویینگ 737 شرکت هواپیمایی هلیوس قبرس در
شمال شرقی آتن 121 نفر جان باختند.

16 اوت ، ونزوئلا
در سانحه سقوط یک فروند مک دانلد داگلاس ، شرکت هواپیمایی وست کاراییبن ایرویز در ماراکایبو واقع در شمال این کشور 160 نفر کشته شدند که 152 نفر آنها فرانسوی بودند.

5 سپتامبر، اندونزی

در سانحه یک فروند بویینگ 737-200 شرکت هواپیمایی ماندالا در اندونزی که بر فراز جزیره سوماترا سقوط کرد 150 نفر کشته شدند.

22 اکتبر، نیجریه
یک فروند بویینگ 737 شرکت هواپیمایی بلویو ایرلاینز نیجریه پس از پرواز نزدیک لاگوس سقوط کرد و 117 نفر کشته شدند.

6 دسامبر، ایران ،‌در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای سی 130 ارتش در تهران 108 نفر جان باختند.

10 دسامبر، نیجریه
یک فروند دی سی 9 شرکت هواپیمایی سوسولیسو نیجریه در فرودگاه پورت هارکورت در جنوب این کشور سقوط کرد و 107 نفر جان دادند.

2006سال:

3 مه ، روسیه
در سقوط یک فروند ایرباس A320 شرکت هواپیمایی ارماویا ارمنستان کمی پیش از نشستن در فرودگاه سوچی در جنوب روسیه 113 نفر کشته شدند.

9 ژوئیه ، روسیه
در سانحه یک فروند هواپیمای ایرباس آ 310 شرکت هواپیمایی سیبر
روسیه در ایرکوسک‌(سیبری) 124 نفر کشته شدند.

22 اوت ، اوکراین
در سانحه سقوط یک فروند توپولف هواپیمای خطوط هوایی روسیه در شرق اوکراین 170 نفر کشته شدند.

29 سپتامبر ، برزیل
یک فروند بویینگ 737 شرکت هواپیمایی گل با 155 سرنشین در جنگلهای آمازون سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

سال 2007:

5 مه ،‌کامرون
یک فروند هواپیمای خطوط هوایی کنیا با 114 سرنشین شامگاه چهارم مه کمی پس از برخاستن از فرودگاه دوالا در جنوب غربی کامرون سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

سال2008 :

20 اوت ، اسپانیا
در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مک دانلد داگلاس شرکت هواپیمایی اسپان ایر هنگام پرواز از فرودگاه مادرید 154 نفر کشته شدند.

24 اوت ، در سانحه سقوط یک فروند بویینگ 737 خطوط هوایی قرقیزستان پس از پرواز از فرودگاه بیشکک 71 نفر جان خود را زا دست دادند.

مرگبارترین حوادث هواپیمایی غیرنظامی در جهان
----------------
بیست و هفتم مارس 1977 بین دو بویینگ 747 در فرودگاه تنریف در جزایر قناری صورت گرفت که 583 نفر کشته شدند و دیگر ، دوازدهم اوت 1985 یک فروند بویینگ خطوط هوایی ژاپن بین توکیو و اوزاکا دچار سانحه شد که 520 نفر بر اثر آن جان باختند.

معمای روز

تصویر

دوستان خوب برای این پست یک عکس(خبرساز)برای شما قرار دادیم و این سوال را از شما داریم جریان این هواپیما و انتقال آن چیست؟نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مجله هوایی

مشکلات خلبان آمریکایی تازه مسلمان

تصویر


یک خلبان هواپیمای مسافربری که به دین اسلام گرویده به این دلیل که نام او در فهرست تروریست‌های بالقوه قرار گرفته در معرض از دست دادن شغل خود قرار گرفت .

دولت آمریکا نام اریک شرفن را در فهرست تروریست‌های بالقوه قرار داده و خطوط هواپیمایی آمریکا به شرفن گفته‌اند در صورتی که تا یک هفته دیگر ، نام خود را از این فهرست پاک نکند از کار بیکار خواهد شد.

این آمریکایی مسلمان با یک زن پاکستانی مسلمان که او هم تبعه آمریکا است ازدواج کرده است .

او که ظرف چند هفته گذشته تلاش کرده تا پاسخی از اداره امنیت داخلی آمریکا دریافت کند، با بی‌توجهی آنها روبرو شد و تصمیم گرفت به دادگاه شکایت کند.

شرفن ‪ ۳۷‬ساله ‪ ۱۴‬سال قبل به دین مبین اسلام گروید و از کهنه سربازان جنگ اول خلیج فارس است . او و همسرش هیچ گونه خلافی در آمریکا مرتکب نشده اند.

آنها در شکایت خود نوشته‌اند که در فرودگاههای مختلف بصورت مکرر بازجویی و حتی بازداشت شده اند.

شرفن و همسرش در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفتند که آنها نه تروریست هستند و نه هرگز کمک مالی به سازمانی که رابطه با تروریسم دارد کرده اند. همسر شرفن در فروش کتابهای اسلامی فعالیت می‌کند.

ضدهوایی های "پانتسیر-اس1" به ایران عرضه نشده اند

الکساندر ریباس" مدیر کل دفتر طراحی و ماشین سازی "تولسکی" روز پنجشنبه اخباری که چندی پیش در رابطه با صدور مجدد مجموعه های ضدهوایی "پانتسیر-اس 1" (جوشن) از سوریه به ایران منتشر شده بودند را رد کرد.

ریباس به روزنامه "ایزوستیا" گفت که هیچیک از این اعلامیه ها صحت ندارند و افزود که این مجموعه ها هنوز به نیروهای مسلح فدراسیون روسیه عرضه نشده اند و از این رو آموزش کاربرد نظامی و بهره برداری از آنها تنها توسط متخصصین این دفتر طراحی صورت می پذیرد.

وی افزود: "با مسئولیت کامل می گویم که هیچ یک از نظامیان ایرانی دوره آمادگی را در دفتر طراحی نگذرانده است".

به گفته وی چنین صحبت هایی بی اساس هستند و ایران می تواند مستقیماً از روسیه بخواهد که چنین مجموعه هایی را عرضه کند که تا کنون چنین درخواستی نداشته است.

ریباس تاکید کرد: "با توجه به این مسائل، روشن می شود که اخباری که دائماً در خصوص صدور مجدد "پانتسیر-اس1" از سوریه به ایران تکرار می شوند، هدف بی اعتبار سازی روسیه بعنوان بازیگری در سیاست بین المللی و دفتر طراحی ماشین آلات بعنوان سازنده و عرضه کننده تسلیحات دارای فناوری های عالی و بازیگری مقتدر در بازار جهانی سلاح را دنبال می کنند".

نووستی

رقیبی که گوی رقابت را برد(بخش اول)

دوستان خوب وبلاگ در گذشته سعی کردیم توان هوایی کشورهای منطقه بخصوص کشورهای رقیب و دشمن ایران را برای شما تجزیه تحلیل کرده و در وبلاگ قرار دهیم.در مورد توان نظامی اسرائیل نیز بحث های زیادی انجام شد.اما اخیرا مقاله ای بدست ما رسید که خالی از لطف ندیدیم شما نیز به مطالعه آن بپردازید.لازم به یادآوری است مقاله فوق مورد تائید یا رد مسئولین وبلاگ نیست و صرفا نقل قول مستقیم است.

کسانیکه از اواخر دهه 60 (1960 ) افتخار خدمتگذاری در نیروی هوائی کشورمان را داشته و شاهد تحولات و رشد دینامیک این نیرو بودند بخاطر دارند که تنها رقیب کاری نیروی هوائی کشورمان نیروی هوائی اسرائیل بود ،
اسرائیل و ایران با اختلاف زمانی اندکی هواپیمای اف-4 را وارد نیروی هوائی خود کردند ( در ایران ابتدا اف-4 دی و سپس اف-4 ای ) ، برای هر دو کشور اولین تجربه با هواپیمای دو کابینه بود و ایران از معدود کشورهای دانده این هواپیما بود که توانست سیمولاتور این هواپیما را دریافت کند ،
سیمولاتور در آن زمان تحول فنی عظیمی در سیستم آموزشی خلبانان بود ، امروزه شما اگر پول کافی داشته باشید میتوانید با خرید تجهیزات و دستگاههای لازم که در اروپا و آمریکا بطور آزاد بفروش میرسند در یکی از اطاقهای منزلتان بعنوان مثال یک سیمولاتور برای یکی از هواپیماهای مطرح جهان را سرهم کنید ولی در آن زمان داشتن و اداره سیمولاتور تاپ ترین هواپیمای شکاری بمب افکن جهان موجب مباهات بود ، بهر حال اولین سیمولاتور هواپیمای اف-4 در پایگاه یکم شکاری راه اندازی شد وآنطور که در آن زمان میگفتند بسیاری از خلبانان اسرائیلی دوره سیمولاتور را در پایگاه یکم گذراندند .
در آن دوران همکاری نزدیک و رقابتی پنهانی بین این دو نیروی هوائی وجود داشت ، چه در امور عملیاتی و چه در حوزه فنی و نگهداری و میشود با اطمینان گفت که دو نیروی هوائی با رقابتی شانه به شانه رشد میکردند ، برنامه های آموزشی هر دو نیرو بسیار شبیهه به هم بود و مدیریت نگهداری هم در هر دو نیرو مشابهه بود .
اوضاع امروز نیروی هوائی کشورمان را که همه کم وبیش میدانیم ، ما در عهد اف-4 ئی و اف-14 آ منجمد شدیم ، نگاهی بیاندازیم به نیروی هوائی اسرائیل ، رقیبی که دیگر رقیب نیست و مدتهاست که گوی رقابت را از آن خود کرد .


1- McDonnel F-4 Phantom II
از فانتوم این هواپیمای افسانه ای شروع میکنیم ، از آغاز عصر جت هواپیماهای شکاری بمب افکن بسیاری به پرواز در آمدند ولی تنها چند هواپیما شهرت تاریخی پیدا کردند بعنوان مثال هواپیمای اف-86 یکی از نام آورترین هواپیماها بود ، فانتوم را میتوان وارث بحق اف-86 دانست .
هواپیمای F-4 Phantom II در مدلهای B,C,D,E و G ساخته شد ، مدل E این هواپیما کاملترین مدل این هواپیما بود ، از این مدل 1389 فروند ساخته شد و ایران و اسرائیل از دارندگان بزرگ این هواپیما بودند ، از مدل شناسائی این هواپیما یعنی RF-4E جمعا 150 فروند ساخته شد که نیمی از آن به سفارش نیروی هوائی آلمان ساخته شد ، بجز ایالات متحده و آلمان کشورهای ایران ، اسرائیل ، ترکیه و یونان از دارندگان این هواپیما بودند .
اسرائیل تنها مشتری و دریافت کننده این هواپیما نبود بلکه سهم زیادی در ارتقاء آن داشت و از سال 1980 برنامه ای را برای ارتقاء این هواپیما به سطح هواپیمائی در حد نیازهای نیروی هوائی این کشور آغاز کرد که حاصل این تلاش در روز نهم آوریل 1989 به پرواز در آمد .
این هواپیما با اندکی اختلاف از نظر ظاهر تفاوت چندانی با هواپیمای اف-4 ئی نداشت ولی از نظر قابلیت های عملیاتی بسیار پیشرفته تر از هواپیمای مادر بود ، هواپیمای چند منظوره جدید در اسرائیل با نام Kunas 2000 شناخته میشود .
یکی از فرماندهان نیروی هوائی اسرائیل در مورد در مورد Kunas 2000 میگوید ؛ اویانیک قلب تپنده هواپیماست و ما قلب جدیدی به این هواپیما پیوند زدیم ، این هواپیما دارای راداری جدید شد و رادار APG-76 ساخت Norden آمریکا که در واقع برای هواپیمای فوق پیشرفته A12 Avenger II در نظر گرفته شده بود جایگزین رادار قبلی شد ، رادار جدید 60 در صد از فضای روبروی خلبان را پوشش میدهد در حالی که این در رادار قبلی 30 در صد بود ، در مانیتور چند منظوره این رادار تمام محاسبات و اطلاعات پروازی و سیستمهای تسلیحاتی هواپیما در معرض دید و انتخاب خلبان است


تصویر

تصویر

ادامه مطلب ...