مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

راکت فضایی "کاوش 2" با موفقیت پرتاب شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، این راکت در جهت تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور و برنامه راهبردی فضایی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد بستر توسعه علمی و فناوری در حوزه فضا به همت متخصصین و کارشناسان پژوهشگاه هوافضا آزمایش شد.
پرتاب راکت کاوش با اهداف ثبت و ارسال صحیح داده های محیطی ارسال صحیح و به موقع فرامین جدایش موتور و محموله و عملکرد صحیح سیستم بازیابی صورت پذیرفت که نتایج حاصله در طول مدت حضور در فضا با اهداف مورد نظر منطبق بود.
راکت کاوش 2 دارای سه بخش عمده شامل مجموعه حامل، مجموعه آزمایشگاه فضایی و مجموعه بازیابی است.
جایگاه ویژه پروژه راکت‌های کاوش در میان پروژه ها و سیستم‌های فضایی، کشورهای مختلف موجب شده هم اکنون نیز با گذشت حدود 50 سال از ساخت و پرتاب نخستین راکت کاوش کشورهای صاحب تکنولوژی فضایی، هر ساله تعداد زیادی از این راکتها را به منظور توسعه علوم و فناوری به فضا پرتاب می‌کنند.
دستیابی به مجموعه آزمایشگاه فضایی برای داده پردازی از فضای جو، تست زیرسیستم های فضایی و دستیابی به سیستم بازیابی تجربه کار گروهی محققان دانشگاهی در یک پروژه علمی فناوری، از دستاوردهای پرتاب راکت کاوش 2 بشمار می رود.
باتوجه به مهمترین دستاورد این پروژه یعنی بازگشت محموله مورد نظر و فرود سالم آن بر روی زمین که نخستین بار در کشور صورت می پذیرد، این موفقیت موجب افزایش غرور ملی اعتماد به نفس و امید به آینده فضایی می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی کرمی شنبه 9 آذر 1387 ساعت 09:00 ب.ظ http://Dardedoran.blogsky.com

وبلاگ خیلی خوبی داری در صورت تمایل به تبادل لینک منو خبر کن

علی جان با کمال میل از وبلاگ شما دیدن و در صورت امکان تبادل لینک خواهیم کرد.با سپاس از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد