مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

شلیک موشک پیشرفته هوا به هوا با برد 40 کیلومتر

تصویر


 امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش یکشنبه شب در حاشیه مراسم ازدواج تعدادی از کارکنان این نیرو از ساخت یک موشک هوا به هوای پیشرفته از نوع حرارتی خبر داد و گفت: روز دوشنبه یکی از موشک‌های هوا به هوای حرارتی که در نیروی هوایی ارتش تولید شده، تست گرم خود را آزمایش خواهد کرد.
وی افزود: این موشک حرارتی هوا به هوا به وسیله یکی از هواپیماهای نیروی هوایی ارتش شلیک شده و هدفی را که توسط یک هواپیمای دیگر رها شده، تعقیب و منفجر خواهد کرد.
به گفته شاه‌صفی این موشک هوا به هوا در رزمایش شمال‌غرب نیروی هوایی ارتش که چندی پیش برگزار شد نیز به گونه‌ای دیگر آزمایش شده بود و روز دوشنبه تست گرم خود را پشت سر خواهد گذاشت.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تلاش‌های جهاد خودکفایی این نیرو برای تولید تجهیزات جدید گفت: تمام مراحل تولید این موشک توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش صورت گرفته که فعلا برد آن بیش از 40 کیلومتر است که برنامه‌ریزی برای ارتقای آن تا 100کیلومتر نیز در حال انجام است.
شاه صفی با اعلام اینکه نیروی هوایی ارتش به دانش فنی ساخت موشک‌های هوا به هوای حرارتی با برد بیش از 100 کیلومتر رسیده است، گفت: پس از ساخت موفق این موشک آن را برای تولید انبوه در اختیار وزارت دفاع قرار می‌دهیم.
نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 02:35 ب.ظ

خبر خیلی خوشی بود محمد آقا
حالا چرا فقط موشک حرارتی ؟ آیا ایران هنوز به تکنولوژی موشک های راداری
مثل اسبارو دست نیافته است ؟ فکرش را بکنید اگر بتوانیم یک موشک راداری شبیه
فینیکس بسازیم اونوقت هیچ جنبنده ای جرات ورود به آسمان کشور را نمیکنه

دوست خوب من مثلی وجود دارد که می گوید آنچه ما می بینیم قطعا همان نیست که وجود دارد.موشک حرارتی کاربرد خود را دارد و موشک راداری کاربرد خاص خود.قطعا در این زمینه نیز کارهایی در حال انجام است که فعلا سکوت می نمائیم.شاد باشید.

شهرام پنج‌شنبه 14 آذر 1387 ساعت 12:41 ب.ظ

آقامحمد در ماهنامه صنایع هوایی نوشته که در روزهای بایانی جنگ با عراق دو فروند تامکت ایرانی هدف دو فروند موشک هوا به هوای قدرتمند ۵۳۰ شلیک شده از دو میراژ قرار گرفتند . آیا آن دو میراژ و موشک های ۵۳۰ جزو آنهایی که در زمان جنگ خلیج فارس به ایران فرار کردند میباشد یا نه ؟ یعنی ایران میتواند موشک
۵۳۰ را با مهندسی معکوس بسازد یا نه ؟

شهرام عزیز از اینکه این جنگنده ها همانها باشند اطلاعی در دست نداریم ولیکن در حال حاضر خیلی روی میراژها و موشک های آنها نمی توان حسابی باز نمود.

محمدرضا شنبه 16 آذر 1387 ساعت 11:49 ق.ظ

کاری در خور تقدیر است از پرسنل غیور نیروی هوایی ارتش .
ولی ای کاش روزی میرسید که هواپیماهای ما هم بعد از گذشت چهل سال خدمت در نیروی هوایی جایگزین میشدند . به امید روزی که شاهد تولید جنگنده پیشرفته در نیروی هوایی باشیم .

ضمنا یک درخواست دارم از شما مدیر محترم وبلاگ:
اگر از عکسهای عملیاتهای برون مرزی در اختیار دارین لطفا اونها رو در سایتتون بگذارین .فکر کنم طرفدارهاش هم زیاد باشن . من چند موردش رو در سایت ساجد دیدم و خیلی خوشم اومد .
موفق باشید

دوست خوب عکس هایی در اختیار است که به مرور زمان و بسته به مقالات ارائه شده خدمت شما بزرگواران تقدیم خواهیم نمود.

ش سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 12:23 ب.ظ

تا حال فکر میکردم موشکهای حرارتی در فواصل کمتر از ده کیلومتر کاربرد دارد آیا برد ۴۰یا ۱۰۰ کیلومتر برای یک موشک گرمایاب لازم است ودر این فواصل در یک در گیری واقعی موشک گرمایاب کارآیی دارد ؟

بله دوست عزیز کارائی دارد البته بسته به نوع هدفی است که دنبال می کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد