مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

به ایرانی ها موشک ضد هوایی ندهید تا بتوانیم بمباران شان کنیم!

 منابع رسانه ای و خبری اسراییل اعلام کردند که هیاتی اسراییلی فردا به مسکو سفر می کند تا جلوی فروش سامانه ضدهوایی پیشرفته روسی "اس 300"را به ایران بگیرد.

روزنامه "هاآرتص"چاپ اسراییل ضمن اعلام نگرانی اسراییل از خرید سامانه ضدهوایی اس 300 روسی از سوی ایران نوشت: ژنرال "آموس گیلاد"رییس دایره امنیت دیپلماتیک وزارت دفاع اسراییل تلاش خواهد کرد تا در این سفرمقامات نظامی و سیاسی روسیه را از فروش این سامانه ضد موشکی به ایران بازدارد .

مقامات اسراییل معتقدند خرید این موشک های ضد هوایی از سوی ایران حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را پیچیده و سخت خواهد کرد.

گیلاد در جریان سفر دو روزه خود به مسکو با رییس ستاد مشترک ارتش روسیه،رییس سازمان اطلاعات روسیه و دیگر مقامات نظامی و امنیتی روسیه دیدار خواهد کرد و ضمن اعلام نارضایتی اسراییل از فروش سامانه ضد هوایی روسیه به ایران درباره نگرانی تل آویو از ارسال اسلحه های ساخت روسیه از طریق رژیم سوریه به گروه حزب الله لبنان نیز با مقامات نظامی و اطلاعاتی روسیه ،رایزنی خواهد کرد.

تلاش ها و تبلیغات رسانه ها و سیاست مداران اسراییلی علیه خرید سامانه ضد هوایی اس 300 روسی از سوی ایران در حالی است که بنا به گفته خود آنها استقرار این سامانه نظامی وآموزش پرسنل مورد نیاز برای آن 3 سال زمان می برد در حالی که اسراییلی ها مدعی اند که ایران تا پایان سال 2009 قادر خواهد بود بمب اتم تولید کند. بنابراین اگر دو تحلیل فوق در کنار یکدیگر قرار گیرد معنایی که از آن برداشت می شود این است که این سامانه ضد هوایی در صورتی که رژیم اسراییل بخواهد در سال آتی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند به طور کامل عملیاتی نخواهد بود.

در ماه اکتبر(مهر ماه)سال جاری نیز ایهود اولمرت سرپرست نخست وزیری اسراییل به مسکو سفر کرد تا مقامات روسی را از فروش سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران و احتمالا سوریه بازدارد اما این سفر وی نتیجه بخش نبود و حتی ولادیمیر پوتین همتای روس اولمرت به بهانه جشن تولدش و خروجش از شهر مسکو همتای اسراییلی را به حضور نپذیرفت.

هر چند که مقامات روسیه نیز تا کنون به صراحت از فروش این سامانه نظامی به ایران سخن نگفته اند و گاه مواضع متناقضی از سوی مقامات سیاسی و نظامی روسیه درباره فروش سامانه اس 300 به ایران شنیده می شود.
مقامات مسکو همانند ساخت و راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در زمینه فروش این سامانه نظامی به ایران نیز مواضع متناقضی می گیرند و هنگامی که زیر فشار محافل غربی قرار دارند مواضعی اتخاذ می کنند که خوشایند آنها باشد و نگرانی های آنها را رفع کند و هنگامی که رقابت یا اختلاف شان با غرب بالا می گیرد اعلام می کنند که همکاری های سیاسی و نظامی خود با کشورهای مخالف غرب در منطقه (از جمله سوریه و ایران) گسترش خواهند داد.

پس از بحران گرجستان و بالا گرفتن تنش سیاسی و نظامی غرب با روسیه، مسکو اعلام کرد که سامانه ضد هوایی اس 300 را علاوه بر ایران در اختیار سوریه نیز قرار خواهد داد. اما "آندری نسترنکو"سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پس از آن اعلام کرد که روسیه این سامانه های نظامی را در اختیار کشورهایی چون ایران و سوریه قرار نخواهد داد.

وی افزود که روسیه در فروش سلاح به دیگر کشورها امنیت بین الملل و ملاحظات ژئو پلتیک و استراتژیک را مد نظر قرار می دهد و اگر فروش سلاحی به یک کشور خاص باعث بر هم خوردن توازن قوا و صلح و ثبات منطقه همجوار آن کشور گردد از فروش سلاح خودداری می کند.

این در حالی است که سامانه اس 300 یک سامانه پدافندی و دفاعی است .اما مقامات نظامی و سیاسی اسراییل و غرب معتقدند با توجه به اینکه ایران به فعالیت های حساس اتمی خود ادامه می دهد در اختیار قرار دادن این سامانه ضد هوایی پیشرفته به ایران بر هم زننده صلح و امنیت بین المللی است چرا که این سامانه ضد هوایی از تاسیساتی دفاع خواهد کرد که نتیجه و محصول فرایند تولیدات آن بمب اتم(!) خواهد بود که صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و ساخت سلاح هسته ای را در قاموس دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی نمی دانند.

سامانه ضد هوایی اس 300 دارای شعاع عملیاتی 150 کیلومتری است و قادر است دهها هدف را به طور همزمان در فاصله 300 هزار متری زمین هدف قرار دهد.

نظرات 3 + ارسال نظر
blueboat سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 06:51 ب.ظ http://www.blueboat.blogsky.com

matalebe ghashangi neveshtin mofidan 'yani estefade kardam

با سپاس از شما دوست جدید و مهربان وبلاگ
اقیانوس ها زیر قایق آبیتان آرام

فرنام شنبه 30 آذر 1387 ساعت 11:38 ق.ظ

ببخشید اسرائیل دارد اف ۳۵ تحویل می گیرد و برای شکار اف ۳۵ نیاز به اس ۴۰۰ هست که هنوز آزمایش خود را پس نداده است اس ۳۰۰ برای شکار اف ۱۵ و اف ۱۶ مناسب است این آمریکا و روسیه هر دو همکارن و با هم هماهنگ . این پول ملت ایرانست که به باد می رود . یک انسان عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورد . ما تجربه ۸ سال سر کار رفتن توسط آمریکا و روسیه را داریم کسانی که یک جنگ بین دو کشور جهان سومی را ۸ سال کنترل کردند به شکلی که هیچ کدام یک وجب تغییر مکان ندهند و تمام درآمد نفتی شان را خرج خرید اسلحه کردند می توانند ما را در زمان سلح هم سر کار بزارند همین طور که گذاشتن آمریکا به کشور های عربی سلاح می دهد وروسیه به ایران این مثل یک جنگ سرد است بین نادانان کشورهای جهان سومی به جای رسیدگی به مردم بیچاره و زیر خط فقرشان دلالان خرید اسلحه از ابر قدرتها شده اند

منتظر نظر شما و راهکار شما می مانیم.

مهدی یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 02:59 ب.ظ

من از طرف جمعی از همفکرهای فرنام جان نظر و راهکار میدم :

۱- دست از لجبازی ۳۰ ساله با دنیا برداریم
۲- نه به آمریکا اعتماد کنیم و نه به روسیه ولی با هر دو رابطه برقرار کنیم
۳- بسته گروه ۱+۵ را قبول کنیم و مسئله تحریم ها را برای همیشه حل کنیم
۴- پول نفت را به جای آنکه صرف غنی سازی اورانیوم کنیم به صنایع مادر
و بسیاری از صنایع در حال پیشرفت مثل ساخت هواپیمای مسافربری و جنگی اختصاص دهیم .
۵- به جای پرداخت پول به حماس و حزب ا.. این پول را به دانشمندان و مهندسین صنایع دفاعی بدهیم تا خودشان موشک بهتر از اس ۳۰۰ را بسازند .
۶- با مردم رفتار بهتری داشته باشیم . دست از بگیر و ببند برداریم تا خارجی ها به امید همراهی مردم با آنها به حمله علیه ایران فکر نکنند

مهدی جان با سپاسگزاری از ارائه رهنمود ها و نوع بیان و نگاهتان می بایست خدمتتان چند نکته را عرض نمائیم(به تفکیک و ترتیب نظرات ارائه شده از شما بزرگوار)
۱- آیا فکر نمی کنید اگر هم ما بخواهیم دست از لجبازی برداریم غرب بخصوص آمریکا دست از لجبازی بر ندارد.به عنوان مثال با هزار ترفند و حیله غربی ها کره شمالی و لیبی را به ترک انجام فعالیت های هسته ای ترغیب نمودند و وعده های زیادی دادند.آیا آنها فعالیت های خود را کنار نگذاشتند؟غرب در پاسخ چه واکنشی نشان داد؟
۲-این بند کاملا مورد تائید ما می باشد زیرا بر اساس یک نظریه دشمن همیشگی وجود ندارد بلکه این ویژگی ها و شرایط زمان است که گاه کشوری را دشمن و گاه دوست می نماید.به عنوان مثال رابطه ژاپن و آمریکا که زمانی بمب هسته ای و زمانی روابط اقتصادی تنگاتنگ.همچنین روسیه نیز نشان داده است جز به منافع خود به چیز دیگری فکر نمی نماید.
۳- فکر می کنید با قبول بسته مشوق ها واقعا مشکلات حل خواهد شد؟چه تظمینی وجود دارد که یانکی ها به قول خود متعهد باشند؟آیا بعد از ختم این قائله پیراهن های عثمان دیگری بالا نخواهد آمد؟
۴-پول نفت را باید خرج ایران و ایرانی کرد.خرج پیشرفت و ارتقاء سطح رفاه مردم از جمله صنایع مادر و صنایع هوافضا و صنایع هایتک و هسته ای و...
علم هسته ای را خارج از سایر علوم نبینید نپرداختن به سایر علوم نمی تواند توجیه خوبی برای جلوگیری از انجام فعالیت های هسته ای باشد.در کل نظر ما نیز مشابه نظر شماست.برای پیشرفت می بایست بروی چندین علم سرمایه گذاری بلند مذت نمود که متاسفاه در حال حاضر فقط حرف آنها زده می شود و خبری از عمل نیست.
۵- نظیر پاسخ ۴
۷- این نظر نیز کاملا منطبق با نظرات ما می باشند.ایران و ایرانی با این سابقه و قدمت تاریخی نیازمند بهترین هایند که ...
خوشحال خواهیم شد از نظرات شما(که بدور از هر گونه افراط و تفریط بیان گردیده)بیشتر در وبلاگمان استفاده نمائیم
متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد