مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آغاز روند تحویل سامانه موشکی اس300 از سوی روسیه به ایران


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تایید آغاز روند تحویل سامانه موشکی اس300 از سوی روسیه به ایران تاکید کرد: این سامانه در جهت تقویت پدافند از مرزها و سرزمین جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته می شود.

"اسماعیل کوثری" روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در این زمینه چندین سال با روس ها مذاکره شده که نهایتا به توافقات خوبی دست یافتیم که اکنون در حال اجرایی شدن است.
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سامانه موشکی در جهت تقویت دفاع و پدافند از مرزها و سرزمین ایران عملیاتی خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص واکنش های منفی اسرائیل به تحویل این سامانه موشکی از سوی روسیه به ایران نیز گفت: اسرائیلی ها همیشه به دنبال ایجاد مانع برای جمهوری اسلامی در همه موضوعات هستند اما کشورها مستقل تصمیم می گیرند و بر اساس استقلال خود تصمیم می گیرند که با چه کشورهایی و در چه زمینه هایی ارتباط داشته باشند.
کوثری تصریح کرد: مساله تحویل سامانه موشکی اس300 نیز طی روابط خوب تهران - مسکو در چند سال اخیر به نتیجه رسیده و اسرائیلی ها نمی توانند مانع روابط خوب ایران و روسیه شوند.
وی تاکید کرد: ما در ابعاد دیگر نیز با کشورهای دوست خود در زمینه های مختلف، ارتباط برقرار می کنیم.


منبع : ایرنا

نظرات 2 + ارسال نظر
هومن یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 08:18 ب.ظ

شخصا" بر این باورم که هم اکنون این سامانه در ایران عملیاتی است.

حمید رضا پرحلم دوشنبه 2 دی 1387 ساعت 03:30 ب.ظ

با سلام
با توجه به پخش برنامه ای از کانال المنار در مورد تواناییهای نظامی ایران در چند ماه پیش و اعلام وجود s300 در ایران بنده هم معتقد هستم این سامانه یا در حال نصب آخرین مراحل است یا عملیاتی میباشد. واین صحبتها جنگ روانی دو طرف میباشد البته با بودن یا نبودن این سیستم اسرائیل توان عملیاتی گسترده بر علیه تاسیسات ما را در بلند مدت نخواهد داشت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد