مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پس لرزه های امید!!

پرتاب ماهواره ملی امید به فضا در صدر اخبار رسانه‌های عرب قرار گرفت 

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه این خبر را به نقل از خبرگزاری فارس بازتاب داد و نوشت ایران نخستین بار در تاریخ خود، ماهواره ملی امید را به وسیله ماهواره‌بر سفیر2 به فضا پرتاب کرد.
خبرگزاری آلمان نیز از دیگر خبرگزاری بود که به بازتاب این خبر پرداخت و گزارش داد که ایران صبح امروز ماهواره ملی را به فضا پرتاب کرده است.
این خبرگزاری گزارش داد که پرتاب این موشک همزمان با سی سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی صورت گرفته است.
بنابر این گزارش، تهران پارسال نیز پرتاب دو موشک ماهواره‌بر را آزمایش کرده بود. تهران پرتاب این موشک تحولی بزرگ در فناوری هوافضای این کشور توصیف کرد که با وجود مجازات‌های اقتصادی تحمیلی علیه ایران به دلیل برنامه‌های هسته‌ای ایران بدان دست یافته است.
خبرگزاری رویتر نیز با انعکاس این خبر تلاش کرد که موفقیت ایران در پرتاب ماهواره ملی امید به فضا را بدون ارائه سند یا مدرک خاصی، به برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران ارتباط دهد.
این خبرگزاری به نقل از تلویزیون سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که ایران نخستین ماهواره بومی را به مدار فضا پرتاب کرد.
خبرگزاری رویترز، موفقیت ایران را در عرصه هوا فضا را به برنامه‌های هسته‌ای ایران ارتباط داد و نوشت که سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است زیرا آمریکا و دیگر کشورهای عربی مظنون هستند که ایران در تلاش برای دستیابی به توانمندی هسته‌ای برای تولید سلاح هسته‌ای است.
خبر پرتاب ماهواره ملی امید به فضا توسط ماهواره‌بر سفیر2 در خبرگزاری عربستان‌سعودی "واس " نیز بازتاب داشت.
این خبرگزاری به نقل از خبرگزاری دولتی ایران گزارش داد که این ماهواره با هدف برقراری ارتباطات متقابل ماهواره و ایستگاه زمینی در مدار زمین قرار داده شده است. ماهواره امید هر 24 ساعت 15 بار به دور زمین می‌چرخد و در هر دور، دو بار به وسیله ایستگاه‌های زمینی سنجش از دور و بُردسنجی کنترل و هدایت می‌شود.
بنابر این گزارش، همه قطعات و اجزای این ماهواره و ماهواره‌بر، به دست متخصصان صنایع هوافضای ایران طراحی و تولید شده است.
رادیو و تلویزیون مصر با انعکاس این خبر گزارش داد که ایران نخستین ماهواره بومی خود را به فضا پرتاب کرد.
بنابر این گزارش، سیمای جمهوری اسلامی ایران، تصویری از پرتاب این موشک را به نمایش گذاشت و تأکید کرد که دانشمندان ایرانی و در سایه تحریم‌ها توانستند به دستاوردی دیگر دست یابند و ایران نخستین ماهواره ملی را در مدار فضا قرار داد.
این پایگاه خبری همچنین دستاورد ایران در زمینه دفاعی را به برنامه‌های هسته‌ای مرتبط دانست و گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل مجازات‌هایی را علیه ایران وضع کرده زیرا آمریکا و برخی کشورهای عربی ایران را به تلاش برای دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای برای تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند.
این در حالی است که ایران با رد این گزارش ها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای‌اش تنها جنبه صلح‌آمیز دارد و با هدف تولید برق برای رفع نیازمندیهای اقتصادی این کشور است.
خبرنگاری شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز از تهران گزارش داد: مدار ماهواره "امید " بین 250 تا 500 کیلومتر از سطح زمین فاصله دارد و مسؤولان ایرانی با موفقیت‌آمیز خواندن این اقدام، اعلام کردند که سیگنال‌های مثبت را از این ماهواره دریافت کرده‌اند.
به گزارش الجزیره، ایران پارسال نخستین مرکز فضایی کشور را با هدف پرتاب ماهواره به فضا افتتاح کرد.
خبرگزاری "معا " وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با بازتاب این خبر گزارش داد که ایران نخستین ماهواره بومی را با ماهواره‌بر سفیر2 به فضا پرتاب کرد.
بنابر این گزارش، این آزمایش نقطه عطفی در برنامه‌های هوافضای ایران به شمار می‌رود.
پایگاه خبری "لبنان‌الآن "نیز تیتر خبر خود را به نقل از خبرگزاری فارس برگزید و گزارش داد که خبرگزاری فارس اعلام کرده است که ایران نخستین ماهواره ملی را به فضا پرتاب کرده است.
این گزارش به نقل از خبرگزاری فارس حاکی است: ماهواره ملی امید به وسیله ماهواره‌بر سفیر2 برای نخستین بار در تاریخ کشورمان به فضا پرتاب شد.
خبرگزاری بحرین "بنا " نیز به انعکاس این خبر پرداخت و نوشت پرتاب این موشک با فرمان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت.
بنابر این گزارش، ایران پارسال نیز چند آزمایش پرتاب موشک ماهواره‌بر به فضا را با موفقیت انجام داد.  

 

ایران 2 ماهواره‌بر به فضا پرتاب می‌کند 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا تقی‌پور در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: فناوری‌های فضایی، فناوری‌هایی پیچیده و گران هستند که کشورهای محدودی به آن دست یافته‌اند و تلاش می‌شود در برنامه پنجم و ششم توسعه در زمینه خدمات فضایی به خودکفایی برسیم.
وی با اشاره به استفاده از ماهواره‌های فضایی برای مدیریت بلایای طبیعی، زلزله، منابع طبیعی و کشاورزی و سایر موارد اظهار داشت: در این ارتباط سه طرح دانشجویی در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران و صنعتی شریف آغاز شده که هر یک 100 میلیارد ریال اعتبار دارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام زیر ساخت‌ها برای توسعه دولت الکترونیک در کشور آماده است، گفت: شاخص‌های ارتباطی درکشور ارتقا یافته و طی دولت نهم تعداد دفاتر ICT روستایی نسبت به سال 84 حدود هشت برابر شده است و در حال حاضر به 7 هزار و 347 دفتر افزایش یافته است.
تقی‌پور رشد دایری تلفن همراه در این مدت را چهار برابر خواند و تصریح کرد: مشترکین تلفن همراه از حدود 7 میلیون نفر به بیش از 28میلیون نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون تعداد تلفن همگانی راه دور و آنتن‌های BTS برابر رشد داشته است، گفت: بیشتر ارائه این خدمات در مناطق محروم و روستایی بوده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد شبکه فیبرنوری از 56 هزار کیلومتر به 120 هزار کیلومتر را طی سه سال اخیر از جمله شاخص‌های توسعه مخابراتی خواند.
تقی‌پور با اشاره به شرایط سیاسی قبل از انقلاب اسلامی گفت: نابودی حکومت پهلوی که پاتوق اصلی آمریکا و غرب بود، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی احیای عزت انسانی و اسلامی را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز انوار و آثار انقلاب اسلامی در تمام جهان مشهود است.