مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جنگنده رادار گریز ایران سال 88 پرواز می‌کند

 امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه اولین جشنواره تحقیقات صنعتی ارتش در جمه خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون درحال تولید انبوه صاعقه و آذرخش در صنایع وزارت دفاع هستیم، گفت: متخصصان نیروی هوایی ارتش درحال کار روی جنگنده رادار گریز هستند و انشاء‌الله با توجه به اینکه مقیاس یک هفتم آن طراحی و ساخته شده، نیمه اول سال آینده پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.
وی اضافه کرد: پس از انجام پروازهای آزمایشی و تست تجهیزات مختلف آن برای تولید انبوه در اختیار وزارت دفاع قرار می‌گیرد.
فرمانده نیروهوایی ارتش با یادآوری اینکه اولویت کار ما اقدامات پدافندی است، تاکید کرد: هر دستاورد و هر اقدام نیروی هوایی ارتش جنبه دفاعی و پدافندی دارد و ما به علوم روز در این زمینه مجهز هستیم.
خبرنگاری از علی شاه صفی درباره تعداد جنگنده‌های آذرخش و صاعقه سئوال کرد که وی پاسخ داد: به هر تعداد که مورد نیاز نیروی هوایی ارتش باشد در وزارت دفاع ساخته خواهد شد و ما با توجه اینکه در تولید جنگنده به خودکفایی رسیده‌ایم تلاش خود را به بخش های دیگر نیز تسری داده‌ایم.
از فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص سازماندهی جدید بخش پدافندی ارتش سئوال شد که وی این گونه پاسخ داد: بر مبنای تدابیر ابلاغی و انجام بهتر وظایف این کار انجام شده و به سرعت در حال انجام است.
وی یادآور شد: ماموریت‌های نیروی آفندی و پدافندی مکمل یکدیگرند و مراحل پایانی این تفکیک سازمانی در حال انجام است و در آینده معلوم خواهد شد که این تفکیک برای دکترین دفاعی ما بسیار سودمند بوده است.
شاه صفی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص شلیک موشک حرارتی هوا به هوا گفت: در دو مرحله پروازی این تست با موفقیت انجام شده و ما در راستای دکترین دفاعی خود در حال افزایش برد و مسافت موشک‌های خود هستیم.
وی در پایان تاکید کرد: شلیک موفق این موشک چهل کیلومتری هم در منطقه شبستر تبریز و هم در اطراف تهران انجام شد و هم اکنون درحال افزایش برد آن هستیم که انشاء‌الله به همراه دیگر خبرهای خوب در سال آینده اعلام خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
اسی چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 10:58 ق.ظ

سلامی به گرمی آفتاب خوزستان به جناب محمد خان عزیز و گرامی.شرمنده که مدتی پیدام نبود ولی کمابیش به سایت دسترسی داشتم.آقا محمد تو رو خدا برای من مفصلا توضیح دهید من باید قسم حضرت عباس رو باور کنم یا دم خروس را؟شما که میگید ساخت جنگنده کار هر کسی نیس.اونا هم میگن در حال ساختش هستیم.حالا تکلیف من این وسط چیه؟خواهشمندم کامل و بی پرده جواب دهید.

اسی عزیز با توجه به نوع دیدگاهها و طرز فکر و عقایدمان اجازه بدهید در این مورد فعلا سخنی نگوئیم زیرا امکان دارد سبب رنجش دوستان گردد و مشکلاتی را ایجاد نماید ولیکن همین قدر بدانید آمریکائیها برای ساخت(دقت نمائید ساخت)رپتور بیش از هشت سال و میلیاردها دلار هزینه نمودند!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد