مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فانتوم زیبای ایرانی

دوستان عزیر  یک فروند از فانتوم های سری RF-4 که مدت های زیادی جهت اورهال در مرکز اورهال صها قرارداشت دیروز با زحمات زیاد کارشناسان این واحد دوره اورهال خود را پشت سر گذاشت و به ناوگان جنگند های کشورمان برگشت ولیکن نکته جالب رنگ استتار زیبا و جدید این فانتوم بود که برای ما که فانتوم های ایرانی را با آن استتار زیبا خاکی می شناسیم تعجب آمیز بود.در تلاشیم اطلاعات بیشتری در مورد آن بدست آوریم که در صورت موفقیت تقدیم شما دوستان خواهیم نمود. 

 

McDonnell Douglas RF-4E Phantom II aircraft picture

نظرات 10 + ارسال نظر
Mahyar Gilvan چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 07:40 ب.ظ

Why overhauling a RF-4 but not an F-4? Is there a news from the mirage F-1Q at SAHA for overhauling?
But any ways I like the color. Ya ALI.

مهیار عزیز براساس برنامه تعیین شده همگی جنگند های اف ۴ نیروی هوایی در حال اورهال شدن می باشند البته به تدریج زیرا نباید به یکباره تعداد زیادی از جنگنده های یک اسکادران را از مدار پروازی حذف کرد!
در مورد میراژ ها نیز خبر خاصی تا این زمان نداریم ولیکن پیگیر موضوعات هستیم و در صورت باخبر شدن بدانید شما دوستان نیز باخبر خواهید شد.یا علی

reza eliasy چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 08:45 ب.ظ http://www.carbon3.coo.ir

با سلام... خدمت دوست گرامی ...
خیلی وقته که سر نمیزنید ......
منتظر حضور شما هستیم...
موفق باشید ...
الیاسی
www.carbon3.blogfa.com

جناب الیاسی عزیز شرمنده شما و دوستان دیگر هستیم.خدمتتان خواهیم رسید.از محبت همیشگی شما سپاسگزاریم.خندان باشید و پر امید

اسی پنج‌شنبه 17 بهمن 1387 ساعت 07:53 ق.ظ

با سلام.بسیار زیباست.ما را بی خبر نذارید

مزداویچ پنج‌شنبه 17 بهمن 1387 ساعت 10:02 ق.ظ

هم رنگ فانتومهای مصری شده...ولی در کل خیلی شیکه...
مرسی به وبلاگم سر زدی...

سپاس از محبت بی دریغ شما

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 بهمن 1387 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام آقا محمد
آقا من دیروز در فرودگاه شیراز یک فروند هواپیمای مسافربری BAE سیستمز
متعلق به شرکت تابان رو دیدم که قرار بود به تهران پرواز کند . خیلی خوشحال شدم . قرار بود یه نوشته ای در مورد این هواپیما بنویسید

دوست عزیز ما
درست می فرمائید .قرار بود برای شما مقاله ای در مورد این هواپیما در وبلاگ قرار دهیم که بروی چشم .سریعا اقدام خواهیم نمود ولیکن در مورد رویت این هواپیما در آسمان شیراز باید خدمتتان عرض نمائیم در حال حاضر سه فروند از BAE146 ها در ایران پرواز می نمایند که دو فروند اجارهای و در اختیار تابان هستند و یک فروند ملکی که در اختیار ماهان می باشد.در آینده نزدیک تعداد بیشتری(حدود چهار فروند) به ناوگان ماهان افزوده خواهند شد.این هواپیماها با وجود داشتن چهار موتور از ایمنی بالایی برخوردارند و با توجه به نوع و چیدمان صندلی ها پرواز با آنها بسیار لذت بخش است.

[ بدون نام ] جمعه 18 بهمن 1387 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام
میخواستم بدانم آیا ایران حتی برای خرید هواپیماهای کاملا غیر آمریکایی
مثل امبرائر بمباردیه سوپرجت 100 بازهم با مشکل تحریم روبروست ؟

در حقیقت اگرچه ما در خرید بعضی از هواپیما مشکلی از لحاظ خرید نداریم ولیکن با توجه به نوع ارتباظاتی که بین کشور ها و شرکت های تولید کننده در جهان وجود دارند عملا شرکت های هواپیماساز غیر آمریکائی مراودات خود را با آمریکا و شرکت های آمریکائی فدای فروش هواپیما به ایران نمی کنند

مهدی شنبه 19 بهمن 1387 ساعت 02:19 ب.ظ

ببخشید شما گفته اید که آذرخش و صاعقه شکل بهینه شده ای از F-5 هستند
بنابراین آیا میتوان نتیجه گیری کرد که به دلیل استفاده از قطعات اصلی F-5
در ساخت آنها عملا به تعداد کل هواپیماهای ما اضافه نشده بلکه این شکل
هواپیما و برخی قابلیتهای آن بهتر شده ؟ یعنی آیا فرمول زیر همواره
صحیح است ؟
تعداد کل F-5 های خریداری شده = تعداد آذرخش+صاعقه+F-5 های موجود فعلی

امیدوارم که این فرمول صحیح نباشد .

دوست خوب و کنجکاو
در حال حاضر و بصورت همزمان طرح هایی در کشورمان در حال انجام است که هدف آن ساخت جنگنده بومی می باشد .دانشمندان ایرانی در این راستا به دستاورد های زیادی نیز دست پیدا کرده اند ولیکن در جواب سوال شما باید خدمتان عرض نمائیم در حال حاضر پروژه سیمرغ یا آذرخش و صاعقه بروی پلت فرم جنگنده های اف ۵ نیروی هوایی انجام می شود و عملا جنگنده ای به ناوگان هوایی(به لحاظ تعدادی )افزوده نمی شود ولیکن جنگنده ها در سطح مناسب و بالایی ارتقاء یافته و کاربرد های زیادی بر آنها افزوده می گردد.

مسعود یکشنبه 20 بهمن 1387 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام مدت یک سال هست که به وبلاگ شما سر میزنم(هر روز).عکسی از فانتوم نیروی هوایی با رنگ استتا ابی دارید؟یک بار در تلویزیون دیدم

مسعود عزیز با تشکر از محبتت به وبلاگ خدمتت عرض کنیم اف ۴ به رنگ آبی تا بحال در کشور مشاهده نکرده ایم ولیکن دلیل ندارد وجود نداته باشد.احتمال دارد اف ۵ های آبی رنگ را مشاهده کرده باشید.

ابراهیم جمعه 25 بهمن 1387 ساعت 09:45 ق.ظ

پس هواپیمای صاعقه یک چیزی تو مایه های ماشین سمنده که موتورش پزو می باشد و یک چیزی سرهم بندی کردن برای تبلیغات البته در بلند مدت خوبه که یواش یواش هواپیما سازی را یاد بگیرند ولی در 10الی20سال اینده همچنان باید وابسته به هواپیماهای خارجی باشیم شاید هم 50سال چون اگر مثل ماشین سازیمان باشد که 50ساله مونتاز میکنند هنوز نتوانسته اند کاری از پیش ببرند

ابراهیم عزیز همانطور که بارها در این وبلاگ به آن اشاره نمودیم بغیر از یکی دو کشور سازنده هواپیما که خود مستقیما شروع به آغاز ساخت جنگنده نمودند سایر کشور ها شروعی همچون کشور ما داشتند یعنی با یک کشور صاحب این صنعت مشارکت کرده و شروع به انتقال تکنولوژی و دانش فنی ساخت نمودند.ما نیز همین راه را آغاز نمودیم ولیکن اگر می بینید سرعت ما به نسبت سایر رقبا کمتر است دلیلش می تواند وجود فشار های خارجی بسیار سنگینی می باشد که شرکت های طرف حساب با ما را با پول یا زور یا... از این کار منصرف می نمایند.در مورد خودرو سمند نیز اتفاقا مثال خوبی زدید ببینید تا ده سال قبل نیز ما استراتژی برای صنعت خودرو کشور نداشتیم و فقط مونتاژ می کردیم سپس به فکر ساخت افتادیم به همین منظور از تکنولوژی پژو فرانسه استفاده نمودیم(اگر چه بماند که پژو نیز سود غیر قابل انتظاری از این شراکت بدست آورد و همچنان می برد)ما سمند اولیه را به این نحوه ساختیم ولیکن در ادامه و با افزایش تجربه و دانش شروع به بهینه نمودن آن کردیم همین راه را اگر ادامه دهیم (البته با توجه به اینکه می بایست هزینه های زیادی صورت پذیرد که یک نمونه آن تحمل خودرو های بی کیفیت داخلی از سوی مشتری می باشد)مطمئا ضرر نخواهیم کرد.

رضایی سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 11:58 ب.ظ

احسنت به شما باوبلاگ خوبتان و حوصله پاسخگویی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد