مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

امروز روز جنگنده های نیروی هوائی است!

Click here for full size photo! 

فانتوم زیبای ایرانی 

 

Click here for full size photo! 

فالکروم ها-محافظین پایتخت 

 

Click here for full size photo! 

تایگر های چابک نیروی هوایی 

 

Click here for full size photo! 

تامکت خوش آب و رنگ ایران زمین

نظرات 8 + ارسال نظر
محسن/دنیای رایانه چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 07:25 ب.ظ http://WWW.FARTDAMG.BLOGFA.COM

سلام
دوست عزیز من یکی از بازدید کنندگان همیشگی وبلاگ مجله هوایی هستم.
ازت خواهش می کنم که اگه ممکن هست این تصاویر بسیار زیبا را در جای دیگر آژلود کنید.باز نمیشه .اگه همش را نمیتونید حداقل فقط فالکروم ها(تصویر ۲) را دوباره در آپلود سنتر دیگری آپلود کنید.
لطفا به هم خبر بدین .ازتون خواهش کردم.لطفا اصلاح کنید.شاید این مشکل مربوط بهISPمن باشه.بازم شما اصلاح کنید. خیلی ممنون.منتظرم.تا پنجشنبه اصلاح کنید.
یه دنیا ممنون

دوست خوب ما
آقا محسن
شما می توانید به سایت مرجع عکس یعنی www.airliners.netمراجعه نمائید و در قسمت جستجو کلمه ایران را تایپ و سرچ نمائید.عکس فوق را مشاهده خواهید نمود .ما نیز سعی می کنیم عکس را جای دیگر آپلود نمائیم.شاد باشید

Saviour-Hitler چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام خسته نباشی ...
ممنون از مطالب و عکس ها

مزداویچ... چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 10:33 ب.ظ http://mazdavooch.blogfa.com

افتخاری بدهید و به ما هم سر بزنید....
در ضمن عکسات حرف نداشت ولی نمیدونم چرا روش کلیک میکردی نمیشد دیدشون...

مهدی چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 10:56 ب.ظ

مرسی . کلی حال کردیم
به امید دیدار سوخو ۳۰ J-10 و صاعقه های نسل سوم و چهارم و هواپیماهای
رادارگریز شفق

امید پنج‌شنبه 24 بهمن 1387 ساعت 01:52 ق.ظ

سلام اقا محمد من ازشما به عنوان یک کارشناس هوانوردی میپرسم که چقدر به واقعی یا افسانه بودن هواپیمای رادارگریز اعتقاددارید به عقیده من اینها فقط تبلیغات برای ناامید نکردن پرسنل نیروی هوایی است(نه اینکه ایرانی نمیتواند فقط ساخت هواپیمای جنگی کارهرکشوری نیست) نظر شماچیست؟

امید عزیز به عنوان یک علاقمند به مباحث فضائی خدمتتان عرض می نمائیم با شروع جنگ و خالی کردن پشت صنایع نظامی ایران توسط مستشاران غربی بخصوص آمریکائی کارشناسان و تکنسین های ایرانی شروع به انجام تعمیرات و اورهال جنگنده های ایرانی پرداختند و کم کم با اتمام جنگ و تجربیات کسب شده شروع به تعریف پروژه های گوناگونی مانند نصب مخازن سوخت و یا نصب موشک های مختلف بروی جنگنده های گوناگون پرداختند .در مرحله بعد شروع بع طراحی و ساخت قطعات جنگنده ها پرداخته و توانستند تعداد زیادی از قطعات مورد نیاز را در داخل بسازند اگرچه این امر هزینه های زیادی نیز در بر داشت.این امر ادامه داشت تا زمانی که با توجه به تحریم های سخت پیشرو و مستهلک شدن جنگنده های کشور مسئولین تصمیم گرفتند شروع به ساخت جنگنده بومی نمایند.به همین منظور تیمی متخصص مسئول بررسی طرح فوق شدند .این تیم با توجه به بررسی های که صورت داد متوجه شد با توجه به نوع و توانائی های جنگنده اف ۵ و قطعات و لوازم یدکی زیاد موجود در انبار های نیروی هوایی بیس و پایه تحقیقات خود را بروی این هواپیما قرار دهد.در ابتدا نیز از تغییرات کوچکی بروی این جنگندها شروع نمودند و به مرور زمان با افزایش تجربیات به فکر ایجاد تغییرات در بدنه و اویونیک و موتور این جنگنده پرداختند .در کل این تغییرات تحت عنوان پروژه هایی نظیر صاعقه و آذرخش و... دنبال شد و نتایج آن را نیز دیگر خود مشاهده نموده اید البته باید خدمتتان عرض نمائیم این پروژه ها متوقف نشده و هر روزه شاهد ارتقاء و ایجاد قابلیت های بیشتری بروی طرح های فوق خواهیم بود ولیکن (نظر شخصی) اینکه بخواهیم این زحمات شبانه روزی و بی دریغ کارشناسان صنعت هوایی کشورمان را به عنوان ساخت جنگنده جدید بنامیم جزء بی احترامی به زحمات این عزیزان و بی احترامی به مخاطب کار دیگری نکرده ایم.
همزمان با پروژه های تعریف شده روی اف ۵ گروهی از اساتید و کارشناسان نیز پروژه مشترکی را با روس ها برای طراحی یک جت جنگنده سبک شروع نمودند ولیکن در ادامه مسیر روس ها مثل همیشه ما را رها نمودند .با این کار کارشناسان ایرانی مصمم شدند با وجود همه محدودیت های علمی و تکنولوژیکی پروژه فوق را به پایان برسانند.هم اکنون نیز گام های مهمی در راستای این پروژه برداشته شده که با حمایت مالی بیشتر و استفاده از تجربیات بدست آمده از پروژه هایی که در بالا ذکر شد می توان امیدوار بود در آینده نزدیک شاهد پرواز اولین جنگنده بومی کشور عزیزمان ایران باشیم

اسی پنج‌شنبه 24 بهمن 1387 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام آقا محمد.خسته نباشید.واقعا میگم دستتون درد نکته.واقعا عکس های جالبی بود.راستی محمد خان اون فانتوم زیبا همون RF4E نبود؟محمد عزیز به خدا از باسخی که به جناب امید دادید خیلی خوشحال شدم.به خدا بزرگترین آرزوم داشتن یه جنگنده بومی خوبه که موجب تحسین دنیا بشه.امیدوارم کشور عزیزمون هر چه زودتر به این مهم دسترسی پیدا کنه.
برای شما و خونواده محترمتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم

با سپاس از محبت شما.بله همان اف ۴ است و تنها اف ۴ موجود با آن رنگ استتار.ما نیز چون شما و سایر علاقمندان واقعی ایران و ایران زمین امیدواریم.

مهدی پنج‌شنبه 24 بهمن 1387 ساعت 11:14 ب.ظ

آقامحمد سوالی دارم که در حدی که به اسرار مملکتی آسیب نرسد لطفا جواب دهید

شما در بحث ارتقا همواره به اویونیک و سازه و کمی هم به موتور صاعقه اشاره کرده اید . اما در مورد رادار و تسلیحات هوا به هوا هیچ چیز نگفته اید
آیا میتوان امیدوار بود که به زودی شاهد ساخت رادارهای پیشرفته و موشک های هوا به هوای راداری پیشرفته هم باشیم و بتوانیم صاعقه را با آنها هم تجهیز کنیم یا نه ؟

دوست خوب ما
اگر بخواهیم بدور از افراط و تفریط صحبت کنیم باید خدمتتان عرض نمائیم در حال حاضر با سرعت زیادی بروی تمام موارد فوق الذکر در حال تحقیق و بررسی می باشند اما اینکه بتوان در آینده بسیار نزدیک شاهد پرواز هواپیمائی با تمامی مشخصاتی که شما فرمودید و بتوان اسم پیشرفته را روی آن گذاشت باشیم کمی دور از ذهن است.ولیکن مهم این است راه را پیدا نموده ایم

مهرداد شنبه 26 بهمن 1387 ساعت 08:46 ق.ظ

عکس ها باز نمی شوند!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد