مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سقوط غم بار آنتونف ۱۴۰

در سانحه هوایی هواپیمای مسافربری که در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان رخ داد، همه پنج سرنشین هواپیما جان باختند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 عصر امروز، هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکت‏های هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و چهار خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزش‌های تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره برای ورود به ناوگان این شرکت بوده‌اند.

به گفته منابع غیر رسمی، حادثه هنگامی رخ داد که هواپیما برای انجام فرودهای آزمایشی در حال نزدیکی به باند فرودگاه بوده است.

آنتونف 140 هواپیمایی منطقه‌ای 52 نفره با سطح ایمنی مشخصی است که توسط دفتر طراحی آنتونف ساخته شده و در ایران تحت امتیاز با نام ایران 140 تولید می‌شود.
 
هنوز خبر وقوع این حادثه و همچنین فوت سرنشینان از سوی منابع رسمی تأیید نشده است. پیگیری‏ها برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی درباره این واقعه دلخراش ادامه دارد.
 
گفتنی است، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) از سال 72 طراحی اولیه هواپیمای ایران 140 را با همکاری آنتونف اوکراین آغاز کرد و از سال 75 تولید رسمی آن آغاز شد که هم‌اکنون شمار محدودی از این نوع هواپیمای سبک در ناوگان هوایی کشور فعالیت دارند. این هواپیما پیش این نیز سوانحی را به همراه داشته که نخستین سقوط این هواپیما در سال 2002 در حوالی باقرآباد 44 کشته بر جای گذاشت.
نظرات 3 + ارسال نظر
فقط بوِیینگ سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 03:24 ب.ظ

فکرکنم بااین سقوط کارمونتاژاین هواپیمای قرون وسطایی خاتمه یابد

احسان سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 05:49 ب.ظ

((: خیییییلی باحالین. تا حالا همه جا ایران 140 بود و هواپیمای ایرانی بود.حالا که سقوط کرد آنتونوف شد و هواپیمای اوکراینی.

با حالی از خودتونه آقا احسان

نصیر سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 07:24 ب.ظ

سلام

خبر تلخی بود,خدا رحمتشان کند

1-به نظر شما امار سقوط این هواپیما نسبت به حجم و تعداد تولید شده آن منطقیست؟
مگر نه اینکه موتور های ملخی باید امن تر از جت باشه !
2-آیا این درسته که موتور این هواپیم به دلیل طراحی برای آب و هوای سرد اوکراین و روسیه خیلی زود داغ می کنه!؟

3-در مورد ادامه مذاکرات با کمپانی آنتونف برای تولید ایران148 نیز خبری نشده؟


با تشکر

نصیر عزیز
با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از این اتفاق تلخ نمی گذرد نمی توان قضاوت عادلانه ای در مورد آن نمود ولیکن در مورد کیفیت این هواپیما(نظر شخصی)می توان به این نکته اشاره نمود که از کیفیت مناسب پروازی برخوردار است و اگر مشاهده می فرمائید تعدادی از آنها در ایران سقوط نموده شاید دلیل آن مشکلات و کمبود های علمی و تخصصی کارشناسان ما می باشد زیرا زیر ساخت های صنایع نظامی ما غربی است از اینرو حتی پرواز با هواپیماهای شرقی برای خلبانان ما که عمدتا آموزش دیده تعالیم غربی هستند کمی دشوار می باشد.در مورد موتور نیز باید خدمتتان عرض نمایم این موتور تقریبا موتور ارتقاءیافته میل ۲۴ و میل ۱۷ می باشد که این هلی کوپتر ها در تمامی نقاط جهان بخصوص در کشور های آفریقائی(به دلیل ارزانی نسبت به رقبای غربی)امتحان خود را پس داده اند.در مورد ادامه مذاکرات نیز باید خدمتتان عرض نمائیم ما چاره ای جزء ادامه مذاکرات با طرف اکراینی نداریم زیرا سایر شرکت ها عملا هیچ گونه ارتباطیبا ما ندارد و با وجود پیشنهاد های وسوسه آور ما علاقه ای از خود نشان نداده اند.
در این شرایط و در اقدامی فوری می بایست تمامی پرواز های این هواپیما در کشور ممنوع و علل این سقوط ها با حوصله بررسی و نتایج آن روشن شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد