مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ساخت جنگنده‌های جدیدتر از صاعقه در دستور کار قرار گرفت

سردار احمد وحیدی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی هوافضای ایران که در شاهین شهر اصفهان برگزار می‌شود در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با تاکید بر بکارگیری امکانات ملی و دانشمندان داخلی در جهت توسعه و تحقق چشم‌انداز‌های پیش‌بینی شده در صنعت هوافضا اظهار داشت: جهت استفاه بهینه از دانشمندان داخلی پروژه‌هایی را در دست اقدام داریم که در صورت اعلام آمادگی این عزیزان، حاضر هستیم این پروژه‌ها را به آنها واگذار کنیم تا در داخل و با استفاده از آزمایشگاه‌ها و فضای علمی کشور، بتوانند در دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری‌های روز نقش خود را ایفا کنند.
وحیدی علت برخی از اظهار نظرها و ابراز نگرانی‌های کشورهای غربی در خصوص دستیابی ایران به فناوری‌های نوین خصوصا در عرصه هوافضا را برگرفته از دشمنی‌ها و خصومت‌های همیشگی آنها نسبت به جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: این عداوت و دشمنی‌ها در حالی انجام می‌گیرد که آنها باید از ورود ایران به عرصه تولید علم استقبال کنند اما با این دشنمی‌ها در صدد جلوگیری از فناوری‌های علمی ایران هستند.
وی ادامه داد: حتی دانشمندان ایرانی خارج از کشور خواهان سربلندی مهین‌شان هستند و اگر موفقتی‌های داخلی را ببیند بی‌گمان انگیزه‌ای برای بازگشت آنها خواهد شد.
جانشین وزیر دفاع در پاسخ به سوال فارس مبنی بر برنامه‌های این وزارت در خصوص ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: تمام فرمایشات رهبر انقلاب و ابلاغیه ایشان در شورای عالی تامین برنامه پنجم مورد توجه صد درصد قرار دارد و در کمیسیون‌های ذیربط در حال بررسی است.

* ساخت جنگنده‌های جدید و پهپاد با برد هزار کیلومتر

وحیدی همچنین درباره برنامه‌های آینده وزارت دفاع در خصوص پیشرفت صنایع دفاعی کشور، از ساخت جنگنده‌های جدید خبر داد و گفت: در گذشته جنگنده‌هایی نظیر آذرخش و صاعقه در کشور ساخته شد و به پرواز درآمد و طبیعتا ما در این راه متوقف نخواهیم ماند و برای توسعه آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
وی همچنین از ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با برد 1000 کیلومتر خبر داد و متذکر شد: بیش از این نمی‌توانیم اطلاعات دیگری را از این دستاورد مهم بازگو کنیم.
جانشین وزیر دفاع با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌های علمی در سطح کشور اظهار داشت: این همایش‌ها محلی است برای شناخت بیشتر دانشمندان از پیشرفت‌های کشور و اینکه عموم ملت ایران بدانند که اقدامات، توانمندی‌ها و گام‌های بلندی در خصوص پیشرفت جمهوری اسلامی در زمینه علوم روز دنیا برداشته شده است.

* ساخت ماهواره‌های جدید در دستور کار مراکز علمی کشور است

وحیدی همچنین اینگونه همایش‌ها را موقعیت مناسبی برای ایجاد ارتباط و همکاری‌های وسیع میان دانشگاه و صنعت کشور عنوان کرد و گفت: برداشتن گام‌های بلند بدون ارتباط و همکاری بین این دو بخش ممکن نیست و ما در همین پروژه ماهواره امید نیز شاهد این پیوستگی بودیم که باید این را توسعه داد.
وی همچنین با بیان اینکه ساخت ماهواره‌های مختلفی در داخل کشور در دستور کار است، اظهار داشت در موقع لازم جزئیات این ماهواره‌ها و ساخت آنها به اطلاع ملت عزیز ایران خواهد رسید.
  
نظر وبلاگ:!!!؟!!!
نظرات 2 + ارسال نظر
فرنام چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 03:02 ب.ظ

یعنی قراره اف ۴ و اف ۵ را با رنگ جدید ببینیم ..............

نصیر چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 03:28 ب.ظ

سلام بر دوستان عزیز

حالا نظر شما در این باره چیه!؟

با این همه محدودیت ساخت جنگنده های جدیدتر از صاعقه و آذرخش کمی عجیب نیست!(آنهم بصورت تولید انبوه!!)

به نظر ما بیشتر از کمی و خیلی عجیب است .در این مورد نیز در گذشته ما به کرات صحبت نمودیم و مسئولان را برحذر داشتیم تا با ایجاد هر تغییری بروی جنگند ها آن را بعنوان یک نسل پیشرفته تر ارائه ندهند .اگر با این اوصاف ادامه دهیم بعید نیست تا پایان سال ۸۸ به نسل ۱۲ یا ۱۳ جنگند ها نیز برسیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد