مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ماجرای اوباما و بالگردهای کاخ سفید

 

  

کارشناسان امور نظامی در آمریکا گفتند بدلیل فرسوده بودن ناوگان بالگردهای کاخ سفید، باراک اوباما مجبور خواهد بود به زودی میلیون ها دلار از مالیات مردم آمریکا را برای خرید بالگرد های جدید صرف کند.

به گزارش تیک آف از واحد مرکزی خبر - در این گزارش آمده است 19 بالگرد فعلی ناوگان هوایی کاخ سفید ساخت سی سال پیش است و بسیاری از آنها با گذشت زمان مستهلک شده اند ویا بدلیل سفرهای بسیار روسای جمهوری آمریکا دیگر کارایی لازم را ندارند.
کارشناسان دفاعی بر این باورند مشکل اصلی این بالگردها تطابق نداشتن آنها با استانداردهای ارتباطی و امنیتی لازم برای ساکنان کاخ سفید است.
این در حالی است که اوباما در این باره گفته است بالگردی که در حال حاضر به وی تعلق دارد هیچ مشکلی ندارد و وی در سفر با آن راحت است. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده بود نیازی به خرید بالگردهای جدید احساس نمی کند مگر آنکه احساس ناامنی کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 10:50 ق.ظ

باورش سخته که اولین تولید کننده اسلحه و جنگ افزار در دنیا از هلیکوپترهای ۳۰ سال پیش استفاده میکنه آنهم برای رئیس جمهور آمریکا .
شاید خواسته اند به نوعی احساس همدردی با هوانیروز کشورمان داشته باشند که ناوگانی با عمر بیش از ۳۰ سال دارد .
موفق باشید

محمد رضا عزیز
استانداردهای امنیتی و پروازی ناوگان نظامی آمریکا بخصوص پرنده های حامل مقامات بلند پایه بویژه رئیس جمهور بسیار بسیار سختگیرانه است از اینرو بیشتر سعی شده است تعداد خاص و محدودی از هلی کوپتر ها بعنوان واحد تشریفات هوایی ریاست جمهور آمریکا انتخاب شود.همانند هواپیمای تشریفات ایران.قدس(شاهین سابق)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد