مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ساخت هواپیمای بدون ‌سرنشین در مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، مدیر عامل شرکت هوافضای فرناس دوشنبه شب در مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد گفت: این شرکت‌ حدود 9 سال در زمینه طراحی ساخت و تولید هواپیمای بدون سرنشین و شناسایی گشت هوایی و آموزشی فعالیت کرد و با تلاش مدیران به مرکز صنعتی تبدیل شد.
حامد سعیدی تصریح کرد: این شرکت حدود پنج سال است که از وضعیت نیمه دولتی به خصوصی تبدیل شده و امیدواریم در نکا با تولید بیشتر به توسعه و ظرفیت بیشتری دست یابیم.
وی ادامه داد: برنامه ما در این مکان، ساخت هواپیما و بالگردهای بدون سرنشین است که مراحل طراحی آن تمام شده و در مرحله عملیات در حال تصویربرداری هوایی‌‌ست و به بخش تولید رسیده و در مناطق جنوب و غرب و شرق کشور برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت هوافضای فرناس افزود: این مجموعه از دانش دانشمندان و محققان جوان و نیروهای دانشگاهی و صنعتی داخلی استفاده کرده است و به خدمات‌رسانی به نیروهای نظامی و انتظامی همت گماشته است.
سعیدی ادامه داد: کار در این مکان یک کار نو است که در سطح دانش فنی دنیا بی‌نظیر بوده و این هواپیما بدون سرنشین با شناسایی منطقه برگشته و تمام اطلاعات و مشخصات منطقه را با پارامترهای مختلف ارائه می‌دهد.
وی درباره ارتفاع این هواپیما گفت: از نوع تاکتیکی، با برد کوتاه تا 400 و 500 متر از سطح زمین فاصله می‌گیرند و با امواج و ردیابی قابل شناسایی نیست، قابل رویت نخواهد بود و قابلیت شناسایی برای دشمن نیز وجود ندارد.
سعیدی فواید بیشتر این هواپیما را برای قابلیت شناسایی و کنترل قاچاق کالای دریایی و زمینی و مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها اعلام کرد.
وی اظهار داشت: نوع دیگر این هواپیما در تاکتیکی هشت تا 10 کیلومتری با چرخ‌بال‌های بدون سرنشین شعاع عملیاتی بیشتری داشته و برای هواپیماهای با برد بالا شعاع 50 کیلومتر تعریف شده که منطقه شهرستانی و استانی را شامل می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه این پرنده احتیاج به باند نداشته و با دست پرتاب می‌شود، افزود: در مناطق تسطیح نشده قابلیت نشستن دارد و با توجه به داشتن تصویر و اطلاعات در صورت سانحه به‌ صورت اضطراری عملیات نشستن را انجام می‌دهد.
وی اظهار داشت: شهرک صنعتی نکا، بستر اصلی برای توسعه تولید است و تا پایان تابستان فاز نخست این طرح به پایان رسیده و تولید آغاز می‌شود.
سعیدی اعتبار مورد نیاز برای فاز نخست این طرح را 500 میلیون تومان اعلام کرد.
وی در پایان گفت: این پرنده کارهای شناسایی بزرگی را انجام می‌دهند و در صورت احتمال خطر و حادثه صدمه‌ای را برای افراد ایجاد نمی‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد