مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

گالری تصاویر

Click here for full size photo! 

Click here for full size photo! 

Click here for full size photo! 

Click here for full size photo! 

Click here for full size photo! 

 Click here for full size photo!

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 21 اسفند 1387 ساعت 11:20 ب.ظ

ایران ایر چند تا ایرباس 300 داره؟
بلاخره ایرباس های ترکیه به چه سرنوشتی گرفتار شدند؟

در حال حاضر با احتساب کارگوها حدود ۱۲ فروند ایرباس ۳۰۰ در حال خدمت می باشند.
ایرباس های ترکیه ای همچنان در فرودگاه امام و مهرآباد زمینگیرند و مشکلات موتور و حقوقی آنها در دست اقدام است ولیکن به کندی

معین جمعه 23 اسفند 1387 ساعت 09:31 ق.ظ

آقا محمد جان، من ۲ سال است که وبلاگ شما را بطور مراتب دنبال می‌کنم و مشکل واز کردن عکس ها همیشه بوده است. من هر ۲ روز یک با ر به وبلاگت سر میزنم و عکس‌ها حتا همان روز‌های اول هم واز نمی‌ شوند.‌ای کاش جواب معقول تری را برای ما می‌‌نوشتی‌. در هر صورت من آرزوی موفقیت برای شما می‌کنم و امید وارم که به کار قشنگت ادامه بدهی‌، چرا که وبلا گ بسیار جالبی‌ داری و من از خو اندن مطالبش واقعا لذت میبرم.

اما یک نکته ای را لازم دیدم بیان کنم. من هرگز عنوان نکردم که ما باید همین فردا هواپیما یی مانند ۷۴۷ که از یک میلیون قطعه درست شده است را بسازیم. اما می‌‌توا نیم با برنامه ریزی بلند مدت توان و استعداد طراحی و ساخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه را در ۲۰ ساله آینده بدست آوریم. اگر این هدف خیال بافی و به قول شما بحثی‌ احساساتی‌ است، بهتر است از شعار دادن دست بکشیم و همان راهی‌ که برادران عرب در پیش گرفتن را دنبال کنیم.

نکتهٔ دوم، شما به مطلب مهمی‌ اشاره کردید، فکر کردن و اندیشیدن. ثواب فکر کردن معادل نماز خواندن است. امید است که همگی ما به این فرضیه عمل کنیم و توان تحمل انتقاد را هم داشته باشیم.

معین عزیز با تشکر از محبت شما نسبت به وبلاگ
درست می فرمائید ما به دلیل کمبود وقت با مشکلاتی از جمله آپلود عکس ها مواجه ایم که همین جا قول می دهیم مشکلات را کاهش و در نهایت از بین ببیریم.از این بابت عذرخواهی می نمائیم.
دوست خوب ما معین عزیز
ما نیز چون شما و شاید بدلیل نوع کاری که در حال انجام داریم کمی بیشتر از شما علاقمندیم کشورمان به روزی برسد که دیگر محتاج کشورهای دوست و آشنا نباشد ولیکن خدمتتان عرض می نمائیم این عدم احتیاج اصلا به این معنی نیست که ما ببیاییم و خودمان همه چیز را بسازیم.این مورد را به دلیل نوع کار شخصی لمس نموده ایم یعنی تلاش زیادی در صنعت نظامی و هوایی کشور انجام داده ایم و قطعات زیادی ساخته ایم هم در بعد سخت افزار و هم در بعد نرم افزار.از انواع قطعات جنگنده ها گرفته تا موشک ها و راکت ها و نرم افزار های شبیه ساز هواپیماها.ولیکن یک نکته در این مورد همین است که ما تمام تلاش خود را بروی فناوری های قراردادیم که مربوط به ساخت هواپیماهایی است که عملا اکثر آنها در کل جهان از رده خارج شده می باشند آن هم هم با عمر پروازی و عملکردی نصف جنگند های ما.به طور مثال ما هزینه زیادی برای ساخت سیمیلاتور ها در داخل نمودیم که بتوانیم آموزش خلبانی با اف ۴ را راحتتر سازیم ولیکن خود اف۴ امروزه دیگر در جهان...
قطعا تلاش های زیادی در این صنعت انجام شده و ما و دوستانمان از نزدیک شاهد بسیاری از این تلاش ها بوده ایم و همواره می بایست سپاسگزار باشیم ولیکن نمی توان در زمانی که دشمن شبانه روزی در حال رصد کردن ما است با دادن شعار و ایجاد یک نوع غرور بادکنکی موجبات تخریب خود را فراهم نمائیم و یکسری نکات دیگر که ادامه دادن به آن می تواند در ادامه کار ما در وبلاگ تاثیر گذار باشد از اینرو ادامه بحث باشد برای یک روز دیگر.
به نکته زیبائی اشاره نمودید ؛ثواب فکر کردن معادل نمازخواندن است؛از شما بخاطر ذکر این مطلب سپاسگزاریم و نهایت تلاش خودمان را خواهیم نمود که به آن عمل نمائیم.البته سوابق و نوشته های گذشته ما در طول ایجاد این وبلاگ می تواند قیاس خوبی برای شما و سایر بزرگواران باشد تا خود قضاوت نمائید.
خندان باشید و صبور
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد