مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

موافقت نامه سامانه S300میان ایران و روسیه امضا شد !!

خبرگزاری نووستی به نقل از یک مقام بلندپایه دفاعی روسیه تایید کرد که مسکو موافقت نامه ای با ایران به منظور فروش سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 300 را امضا کرده است.
بنابراین گزارش، این مقام بلندپایه دفاعی در عین حال تصریح کرد: هیچ سامانه ای از این نوع موشک دفاعی هوایی هنوز به ایران تحویل داده نشده است.
همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، «روسلان پوخوف» مدیرمرکز تحلیل راهبردها و فن آوری ها در این زمینه در رادیو صدای مسکو گفت: روشن است که آمریکا با پیشنهاد به روسیه برای صرفنظر کردن از همکاری نظامی فنی با ایران یا محدود کردن آن در ازای صرفنظر کردن از طرح سپرموشکی خود در اروپا معامله ای در سر میپروراند. وی در عین حال افزود: این معامله عادلانه نیست زیرا آمریکا از سپرموشکی خود به علل مشکلات داخلی صرفنظر می کند ولی ماراوادار می کند از فروش سلاح به ایران دست برداریم بدون آنکه عملاً چیزی در ازای آن بدهد.
آمریکا و اسرائیل تاکنون بارها نگرانی خود را از فروش سامانه اس300 به ایران اعلام کرده و گفته اند که در اختیار گرفتن این سامانه امکان حمله به ایران را منتفی و در نتیجه قدرت چانه زنی ایران را به شدت افزایش خواهد داد. در مقابل روس ها همواره تاکید کرده اند آنچه به ایران عرضه می کنند «دفاعی» است و این منافاتی با تعهدات بین المللی آنها در زمینه فروش سلاح ندارد.

تصویر 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد دوشنبه 17 فروردین 1388 ساعت 10:45 ق.ظ

آخر سر روسهای مکار راضی شدند!!!!!!!!!!!
واقعا به اون به خصوص مدلهای پی ام یو ۲ و جدیدتر نیاز داشتیم.شنیده بودم ایران در سفر اخیر وزیر دفاع به روسیه موشکهای بوک ام-۱ (سام-۱۷) را می خواسته سفارش بده اما اس-۳۰۰ یک سیستم دفاعی جامع است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد