مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پرواز آزمایشی نمونه اولیه هواپیمای بدون سرنشین رادار گریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران افزود: در نظر داریم که برای سوم خرداد، اولین پرواز آزمایشی این هواپیمای بدون سرنشین را انجام دهیم و پس از تاییدات لازم، با وزارت دفاع برای تولید انبوه آن اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: نمونه اولیه این هواپیمای بدون سرنشین رادار گریز در مقیاس یک هفتم است که پس از انجام آزمایش‌های لازم تولید انبوه نمونه‌های واقعی آن را آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به لغو رژه هواپیماهای این نیرو در این مراسم رژه گفت: به دلیل دید کم و پدیده گرد و غبار تصمیم بر این شد که برای ایمنی بیشتر، علی‌رغم آماده بودن تیزپروازان نیروهای هوایی ارتش، رژه هوایی امروز لغو شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: پروازهای رژه به صورت نمایش هوایی است و باید در شرایط دید خیلی خوب انجام شود. این رژه قرار بود در آسمان تهران انجام شود ولی هواپیماها از تمام یگان‌های نیروی هوایی از سراسر کشور جمع شده بودند.

وی درباره احتمال انجام رژه 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش در زمان دیگر نیز گفت: ما همواره آماده هستیم و اگر دستور بدهند، در هر زمان قادریم این کار را انجام دهیم.
نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 31 فروردین 1388 ساعت 12:30 ق.ظ

با سلام
خسته نباشید
وبلاگ باحالی دارید
یک سئوال اینکه چرا در روز رژه هوای آسمان تهران برای پرواز هلی کوپترها مناسب بود ولی برای هواپیماهای جنگی نه؟! آنهم با آن سازمان هواشناسی مطمئنی که داریم؟

دوست عزیز و گرامی ما از صحت و سقم خبر اطلاعی نداریم و نمی توانیم اظهار نظر کنیم ولیکن بدانید وضعیت آب و هوا و میدان دید خلبانان هواپیماها و هلی کوپترها کاملا با هم متفاوت است .به عنوان مثال قرار بود سه فروند ۷۴۷ سوخترسان در فرمیشن پیکان یا سه تائی به رژه بپردازند که مسلما کنترل فاصله بین این هواپیماهای بزرگ بسیار متفاوت با هلی کوپتر ها خواهد بود و یا قرار بود سه فروند جنگنده از نوع اف ۴ و اف ۵ و اف ۱۴ از یک ۷۰۷ تانکر بصورت همزمان سوختگیری نمایند که خود قضاوت نمائید دقت و کنترل سخت جهت انجام این عملیات.با این حال از نیروی هوایی کشورمان انتظار بیشتری می رود زیرا در شرایط جنگ دیگر فرصتی برای انصراف و یا تغییر زمان نیست !!!

نصیر دوشنبه 31 فروردین 1388 ساعت 02:31 ق.ظ

با سلام

من فکر کنم اشتباهی از سوی خبر گزاری ها در بخش خبر صورت گرفته آخه هواپیمای بی سرنشین چقدر بزرگه که قراره نمونه اولیش در مقیاس یک هفتم پرواز کنه!!!

به نظر من یا نمونه اولیه بدون سرنشین جنگنده رهگیر رادار گریز سرنشین دار پرواز می کنه

یا نه اصلا مدل آموزشی اون پرواز می کنه!

با تشکر

نصیر عزیز درست می فرمائید .در حال حاضر و بصورت همزمان بروی دو نمونه جنگنده در صنایع دفاع کار صورت می پذیرد.یک نمونه هواپیمای بدون سرنشین که علاوه بر توان جاسوسی از قابلیت جنگی و پرتاب موشک برخوردار خواهد بود.طرح دوم ساخت یک جنگنده سرنشین دار است که توانائی استیلیت یا پنهانکاری داشته باشد.این هواپیما طراحی شده و ساخت آن در مقیاس کوچک پایان یافته و بدر حال حاضر در حال ساخت پروتوتایپ می باشند.

احسان سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1388 ساعت 11:17 ب.ظ

محمد جان .به نظر من جمله آخر شما در پاسخ به آن دوست عزیز درست نبود چراکه در شرایط جنگ، اوضاع متفاوت خواهد بود و باید همه جان بر کف باشیم و همه امکانات را برای حفظ خاک بگذاریم. اما شما بگویید چقدر می ارزد بخاطر یک رژه خدای نکرده یک 747 سوخترسان را از دست بدهیم؟
بهتر نیست اگر قرار شد امکاناتمان را بخاطر هوای بد از دست بدهیم، در شرایط جنگ باشد؟
آیا بهتر نیست اگر 1% خطری امکانات حیاتی مارا تهدید میکند، برنامه را کنسل کنیم؟
به نظر من در شرایط سختی که داریم مسوولان ارتش بهترین تصمیم را گرفتند.

احسان عزیز
درست می فرمائید شرایط جنگی متفاوت است و سختی خود را داراست ولیکن آیا نباید خود را برای شرایط جنگی آماده نمود؟آیا نباید قبل از انجام جنگ و در شرایط صلح بارها و بارها و در تمام طول مدت روز(روز و شب) و در تمام شرایط فصلی(بارانی-آفتابی و برفی و...)عملیت سوخترسانی را تمرین کرد؟آیا تعداد عملیاتها و مانورهایی که هم اکنون در نیروی هوایی کشور ما انجام می شود با نیروی هوایی کشورهای منطقه و هم رده ما برابر است؟آیا ساعات پروازی و آموزشی خلبانان ما با خلبانان پاکستانی برابر است؟
به نظر شما آیا بهتر نیست(خدای نکرده)هواپیمای خود را در مانور از دست دهیم تا در یک جنگ؟در شرایط مانور و تمرین و در صورت سقوط جنگنده سریعا به فکر پیداکردن دلایل خواهیم بود و شروع به رفع آن می کنیم ولیکن در زمان جنگ دشمن به ما اجازه رفع مشکلات را نخواهد داد.
البته من نیز تا حدی با نظر شما موافقم و علت بیان نظر شما را نیز می دانم ولیکن ما باید خود را برای روزهای بسیار سخت اماده کنیم و این شرایط پیش نخواهد آمد مگر...
از اظهار نظر شما سپاگزاریم

نصیر چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام

من سوالی مطرح کرده ام اما جوابی که داده شده اصلا ربطی به سوال نداره!؟

سوال شماره 2
من منتظر جواب هستم!

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد