مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جنگ روانی اسرائیلی ها علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد

سایت نظامی " DEBKA " در اسراییل با انتشار خبری درباره مانور هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز 29 فروردین مدعی شد که دلیل لغو مانور هوایی گسترده 140 هواپیمای جنگنده ایران، بر مبنای اظلاعاتی بوده است که روسیه در اختیار ایران قرار داده بود.
روز 29 فروردین قرار بود که 140 هواپیمای جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز ارتش در یک مانور هوایی گسترده در آسمان کشورمان شرکت کنند، که به دلیل غبار آلود بودن هوا مسئولان نظامی کشورمان صلاح دیدند تا این مانور را به مناسبت دیگری ،موکول کنند.
در آن روز برخی منابع خبری اطلاع دادند که شعاع دید در آسمان تهران، به یک کیلومتر رسیده است ، در حالی که طبق استانداردهای بین المللی نظامی ، مانورهای هوایی باید در شرایطی صورت گیرد که حداقل شعاع دید هوایی قابل اتکا ، 5 کیلومتر باشد.
لغو این مراسم که بنا به دلایل جوی و به خاطر جلوگیری از حوادث احتمالی در اثر کاهش شعاع دید خلبانان کشورمان در اثر غبار آلود بودن فضا بود، دست مایه ای شد تا برخی منابع از جمله سایت مزبور اسراییلی در راستای انجام عملیات روانی دلایل دیگری را برای لغو این مانور بتراشند.
خبر سایت مزبور اسراییلی بلافاصله از سوی برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری " یونایتد پرس " تکرار شد . بر اساس این مدعا ماهواره های جاسوسی روسیه که متوجه برخی تحرکات جنگنده های اسراییلی بوده اند، به مقامات نظامی و اطلاعاتی ایران هشدار داده اند که ممکن است اسراییل همانگونه که در جنگ ژوئن 1967 توان هوایی مصر را به یکباره نابود کرد،همین اقدام را برای نابودی توان هوایی ایران در روز انجام مانور و هنگام تجمع هواپیماها در یک محل قبل از انجام مانور صورت دهد.
در هفته ها و ماه های گذشته یکی از تاکتیک های تبلیغاتی رسانه ها و محافل خبری اسراییلی و غربی بزرگ سازی تهدید حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران و دیگر تاسیسات نظامی کشورمان است.این در حالی است که اسراییل در راه حمله هوایی به ایران با موانع متعددی روبروست.
به علاوه ، انجام یک حمله ، صرفاً مترتب بر محاسبات نظامی نیست بلکه مسائل سیاسی پیچیده ای نیز در آن دخیل است که به فرض امکان نظامی جنگ ، می تواند آن را منتفی سازد و لذا ساده انگاری است که تصور شود با اعلام مانور هوایی توسط ایران ، اسرائیلی ها هم بلافاصله تصمیم به حمله بگیرند.
از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران بنا به اذعان کارشناسان مجرب نظامی توان پاسخگویی سریع و نابود کننده به هر گونه حمله اسراییل را داراست.

منبعhttp://aerospacetalk.ir/forum/viewtopic.php?f=26&p=115667#p115667

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام یکشنبه 13 اردیبهشت 1388 ساعت 08:08 ق.ظ

شب دراز است وقلندر بیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد