مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد سجیل 2

شلیک موشک سجیل 2  

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود احمدی‌نژاد لحظاتی قبل در جمع هزاران نفر از مردم سمنان در ورزشگاه تختی این شهر اظهار داشت: موشک‌های سجیل دارای عملکرد چند مرحله‌ای هستند و به سرعت حرکت می‌کنند و وارد جو می‌شوند و در نقطه هدف فرود می‌آیند.
وی با بیان اینکه موشک‌های سجیل از نوع موشک‌های دوربرد است، ادامه داد: وزیر دفاع صبح امروز در مسیر پرواز اعضای هیئت دولت به سمنان در تماسی تلفنی اعلام کرد موشک سجیل 2 که دارای فناوری بسیار پیشرفته‌ای است، از سمنان شلیک شد و در نقطه هدف فرود آمد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و متخصصان می‌دانند که سوخت جامد قدرت تحرک بسیار بالایی دارد و برد آن بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه در موشک‌های قبلی از طول 26 متری موشک حدود 23 متر را سوخت تشکیل می‌داد، اظهار داشت: استفاده از سوخت جامد حجم سوخت را به یک هشتم، 1/0 و حتی یک دوازدهم کاهش می‌دهد.
رئیس جمهوری کشورمان ادامه داد: سوخت جامد برای موشک‌های ماهواره‌بر کاربردهای فراوانی دارد و هر کدام از این موشک‌ها دقت عملکرد دارند و وقتی می‌خواهند به هدف برخورد کنند، دایره‌ای به شعاع 250 تا 300 متر را در جو به وجود می‌آورند و موشک سجیل 2 امروز به دایره وسط مورد نظر برخورد کرد و پیروزی کامل نصیب سازمان هوا فضای ایران شد.
دیدن عکس های بیشتر:http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802301396

نظرات 1 + ارسال نظر
نصیر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388 ساعت 11:45 ب.ظ

با سلام

می خواستم بدون برد موشک سجیل چقدره و کلا چه مزایایی نسبت به سجیل 1 داره؟

نصیر عزیز اطلاعات زیادی از آن فاش نگردیده ولیکن با توجه به اینکه در ابتدای ورود و ساخت موشک هایی دو موتوره می باشیم از اینرو هر روزه در حال آزمایش و ایجاد تغییرات در موشک های فوق می باشیم تا بتوانیم به یک نقطه قابل اتکا دست یابیم مثلا افزایش دقت و کاهش خطا را می توان از این ویژگی ها ی در حال بروز شدن نام برد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد