هواپیمایی نیروی انتظامی برای پشتیبانی از یگان های علملیاتی پلیس ، آمادگی پرواز در شب را کسب کرد.
فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی حضور شبانه روزی در عرصه خدمت رسانی را مرهون تلاش استادن و انگیزه بالای خلبانان این نیرو دانست.
امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زارعی گفت: از این پس هنگام بروز وقایع و حوادث غیرمترقبه بالگردهای نیروی انتظامی در تمام ساعات شبانه روز به پرواز در می آیند.
فرمانده هواناجا گفت: رزمایش امنیت و آرامش در پاییز پارسال و خلأ حضور بالگردهای نیروی انتظامی در شب ، از علل اصلی گسترش فعالیت این نیرو در ساعات مختلف شبانه روز است.
پیش از این پرواز بالگردهای نیروی انتظامی از طلوع تا غروب آفتاب امکان پذیر بود.
مجتمع آموزش عالی هوایی ناجا سالانه بیش از 70 نیروی متخصص مورد نیاز انتظامی اعم از خلبان و کادر فنی را آموزش می دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز تبلیغات سفیر امید، همانگونه که در زمان پرتاب ماهواره ملی امید اعلام شد، با توجه به مدار ماهواره در لحظه تزریق، عمرمداری ماهواره ملی امید حدود 3 ماه تخمین زده شده بود.
ماهواره ملی امید در تاریخ 14 بهمن 1387 توسط پرتابگر بومی داخلی سفیر 2 با موفقیت کامل به مدار پرتاب و ماموریت خود را آغاز کرد که مطابق محاسبات میبایستی در نیمه اول اردیبهشت 1388 عمر مداری آن به سر آید.
به کمک علم مکانیک مدارهای فضایی و مشاهدات روزانه موقعیت مداری ماهواره، محدوده ورود ماهواره به جو غلیظ مناطق غربی آمریکای جنوبی و اقیانوس آرام گزارش شده است و عدم مشاهده ماهواره بعد از تاریخ 5/2/1388، نشانگر پایان عمر مداری ماهواره در این تاریخ است.
ماهواره ملی امید یک ماهواره تحقیقاتی پژوهشی با وزن 27 کیلوگرم و ابعاد 40×40×40 سانتیمتر مکعب و با ماموریت مخابراتی بوده است. این ماهواره کلیه ماموریتهای محوله خود را بخوبی انجام داده که آخرین دستاورد این پروژه عظیم ملی، مطالعات مداری و بررسیهای محوله در خصوص تغییر ارتفاع ماهوارهها در مدارهای نزدیک زمین بوده است.
یافتهها و دستاوردهای مهم علمی و عملی این طرح فضایی در برنامهها و پروژههای آتی کشور مخصوصا در صنایع فضایی قابل بهرهبرداری خواهند بود. تاکنون مجامع علمی و سازمانهای فضایی معتبر خارجی دستیابی جمهوری اسلامی ایران به این موفقیت بزرگ در شرایط تحریم را بارها ستودهاند و آن را نشانهای قدرت و توان بالای علمی و صنعتی دانشمندان صنایع فضایی ایران میدانند.
دوستان عزیز و خوانندگان محترم وبلاگ
روز ملی خلیج فارس را به همه شما ایرانیان عزیز تبریک عرض نموده و از خداوندگار بی همتا خواهانیم بخل و حسد را از دل اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس دور نموده و به آنها متائی ارزانی داشته تا از چشم داشت به ارزش ها و افتخارات سایر تمدن ها و ملل دست بردارند.
آمین یا رب العالمین
(با ادای احترام به مردم با غیرت و با شرف عرب زبان کشور عزیزمان ایران)
روسیه در حال انجام مذاکراتی با ترکیه برای فروش سامانه پیشرفته دفاع هوایی اس - ۴۰۰به این کشور است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ویاچسلاو داویدنکو ، سخنگوی شرکت دولتی صادرات تسلیحات روسیه (روس اوبورون اکسپورت) به این خبرگزاری گفت: این مذاکرات درباره همکاریهای تسلیحاتی نظامی روسیه و ترکیه و به طور مشخص سامانههای اس - ۴۰۰است.
بر پایه این گزارش، سامانه ضد هوایی اس - ۴۰۰پیشرفتهترین سیستم پدافند هوایی روسیه است که تاکنون به هیچ کشوری صادر نشده است. این سامانه برد بیشتری نسبت به موشکهای آمریکایی پاتریوت و سامانه قبلی اس - ۳۰۰روسیه دارد.
خبرگزاری ریانووستی روسیه پیشتر گزارش داده بود که موضوع فروش این سامانه موشکی به ترکیه در نمایشگاه بینالمللی صنایع دفاعی و نظامی هوا-فضا که در هفته جاری در استانبول برگزار شده بود، میان مقامات نظامی دو کشور بررسی شد.
خبرگزاری ریانوستی به نقل از مقامات نظامی روسیه اعلام کرد که این تصمیم به حل و فصل اختلافات روسیه و کشورهای غربی درباره استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی بستگی دارد. ترکیه که به طور سنتی رقیب روسیه به شمار میرود، در گذشته بسیاری از تسلیحات خود را از آمریکا خریداری کرده است.
در ضمن خبرهائی(تائید نشده) نیز از استقرار سیستم اس۳۰۰ در کشورمان به گوش می رسد.
اطلاعیه وزارت بهداشت درباره آنفلوانزای خوکی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه ای از هموطنان خواست که از سفرهای غیرضروری به کشورهایی که بیماری آنفلوانزای خوکی در آنجا شیوع پیدا کرده است ،پرهیز کنند.
در این اطلاعیه در خصوص تاریخچه این بیماری آمده است: «موارد بیماری آنفلوانزای خوکی از 18 مارس (28 اسفند) در مکزیک مشاهده شده است و تا 5 آوریل (16 فروردین) امسال تقریباً موارد بیماری با مرگ همراه نبوده است و از این تاریخ به بعد، مرگ بر اثر این نوع آنفلوانزا رو به افزایش گذاشته است».
در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه 2000 نفر به این بیماری مبتلا شده اند، آمده است:«تاکنون حدود 150 نفر از مبتلایان به این بیماری که همه ساکنان مکزیک بوده اند، فوت کرده اند».
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ موردی از این بیماری در کشور ماو قاره آسیا مشاهده نشده ، آورده است ،بهترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت نکات بهداشتی است.
در ادامه این اطلاعیه با اشاره به این که بیماری آنفلوانزای خوکی از طریق عطسه، سرفه کردن و دست دادن با دست فرد مبتلا منتقل می شود، به رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دستها، استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه و خودداری از تماس نزدیک با بیماران مبتلا تاکید شده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این اطلاعیه با توجه به این که این بیماری در حال حاضر در قاره های آمریکا و اروپا شیوع پیدا کرده است، از هموطنان خواست تا در حد امکان از سفرهای غیرضروری به کشورهای این دو قاره خودداری کنند.
این وزارتخانه درمکاتبه ای با سازمان گردشگری از این سازمان خواسته است تا به مسافران مکزیک و قاره آمریکا هشدارهای لازم را برای پیشگیری از آنفلوانزای خوکی ارائه دهند و در فرودگاههای بین المللی کشور نیز افراد مشکوک باید به بهداری فرودگاه مراجعه کنند.
فوکر ۲۷ زیبای نیروی دریایی
بل ۴۱۲ متعلق به؟(خودمان هم نمی دانیم)
کوچک و بزرگ.عاشق ایران
بانوی پیر در مهرآباد
توپولف زیبا و جدید الورود تابان ایر
کوچولوی زیبا
حضورت در ایران جاودان
میراژهای نیروی هوایی
نفس تازه کرده و آماده نبرد
و در پایان عکس سورپرایز امروز
بغداد۱
پناهنده ای پنهان از چشم ها
مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیشایر:
14 فروند هواپیما به ناوگان کیشایر اضافه میشود
خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت کیش ایر گفت: در صورت تحقق برنامههای این شرکت، در سال جاری 14 هواپیما از انواع مختلف به ناوگان این شرکت اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، رضا نخجوانی طی یک نشست خبری راجع به فعالیتهای این ناوگان هوایی اظهار داشت: شرکت کیش ایر با 15سال سابقه، دولتی و تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی است.
وی با اشاره به این مطلب که رسالت شرکت کیش ایر توسعه مناطق آزاد و به ویژه جزیره کیش است، افزود: تغییر مدیریت این شرکت همزمان با آغاز فصل مسافرتهای تابستانی، پایان امتحانات تحصیلی، شروع جشنواره تابستانی کیش و تصمیم دولت مبنی بر سهمیهبندی بنزین و افزایش بازار تقاضای سفرهای هوایی در سال 86، بود که این خود باعث افزایش فشار تقاضا جهت مسافرتهای هوایی شد.
وی اظهار داشت: در همان زمان به علت شرایط ویژه تحریم 4 فروند هواپیمای بلغاری از ناوگان این شرکت خارج شد که به علت کمبود صندلی، در هر هفته 36 پرواز این شرکت لغو شد.
نخجوانی تصریح کرد: این شرکت در مدت زمان کوتاهی ضمن افزایش بهرهوری و با مدیریت صحیح اصولی تعهدات خود را در زمینه جابجایی مسافر به صورت بهینهای اجرا کرد.
وی راجع به آمار عملکرد این شرکت در سالهای قبل اظهار داشت: طی پروازهای داخلی در سال 86 نسبت به سال 85، میزان 4/5 درصد افزایش وجود داشت که این رقم در سال 87 نسبت به سال 86، میزان 41/76 درصد افزایش داشت.
وی افزود: تعداد پروازهای خارجی در سال 86 نسبت به سال 85 با توجه به خروج 4 فروند هواپیمای 160 نفره با کاهش مواجه بود که این رقم در سال 87 نسبت به سال 86، به میزان 06/40 درصد کاهش داشت.
وی با اشاره به این مطلب که در همه پروازهای این شرکت، امنیت بیشتر مسافر در اولویت است، افزود: مجموعا در سال 87 نسبت به سال 86 میزان 21/17درصد تعداد پرواز افزایش داشته است.
نخجوانی با بیان این مطلب که حمل مسافر در سال 86 نسبت به سال 85 در مسیرهای داخلی 63/1 درصد افزایش داشته است، افزود: در مسیرهای خارجی در سال 86 نسبت به سال 85 میزان 48/6 درصد کاهش حمل مسافر رخ داده است.
نخجوانی بیان داشت: نسبت کل پروازهای داخلی در سال 86 نسبت به سال 85 به میزان 71/1درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه در سال 87 نسبت به سال 86 میزان حمل مسافرین 61/33 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: میزان ساعت پرواز در سال 86 نسبت به سال 85 معادل 28/6درصد افزایش داشته است که این رقم در سال 87 نسبت به سال 86 مقدار 94/32درصد افزایش داشته است.
نخجوانی با اشاره به این مطلب که کیش ایر بیش از سهم خود در برنامه توسعه تعهدات خویش را انجام داده است، اظهار داشت: موارد ذکر شده نشان از این دارد که اعمال تحریم اثر چندانی بر حمل و نقل هوایی کشور نداشته است.
نخجوانی تصریح کرد: براساس برنامه چهارم توسعه، سهم کیش ایر در حمل مسافر میزان 6 درصد پیشبینی شده بود که در سال 87 این میزان به 11 درصد تحقق یافت.
وی راجع به ایمنی سفر در پروازهای کیش ایر اظهار داشت: با اعمال مدیریت تخصصی، کنترل و نظارت دقیق و نیز ارتقاء سطح دانش و آموزش کارکنان و خلبانان، طی 2 سال مدیریت اینجانب هیچ مشکلی در حوزه امنیتی پروازهای کیشایر وجود نداشته است.
کاپیتان نخجوانی بیان داشت: کیش ایر اولین شرکت هواپیمایی ایرانی عضو "یاتا " است که گواهینامه ایمنی شرکتهای حمل و نقل هوایی "آیوسا " را در سال 86 بدست آورده است و این گواهینامه در سال 87 نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
وی با اشاره به این مطلب که 5 شرکت هواپیمایی در ایران عضو یاتا هستند، اظهار کرد: آیوسا توسط "یاتا " برای رعایت حداقل ایمنی شرکتهای عضو "یاتا " تعریف شده است. وی راجع به تعداد هواپیماهای فعال در کیش ایر اظهار داشت: در حال حاضر 5 فروند هواپیمای "فوکر 50 "که در مسیرهای کوتاه حرکت میکنند، 2 فروند "توپولوف " و 4 فروند "MD " اجارهای در این شرکت فعالیت میکنند.
این مقام مسئول بیان داشت: طی برنامهریزی انجام شده با بازسازی و تأمین ناوگان میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و به همین منظور اصلاح ناوگان ابتدا در هواپیماهای "فوکر 50 " انجام خواهد شد. نخجوانی تصریح کرد: در صورت محقق شدن برنامههای این شرکت، در سال جاری 4 فروند هواپیمای 160 نفره، 7 فروند هواپیمای 100 نفره و 3 فروند هواپیما برای مسیرهای طولانی به تعداد هواپیماهای این شرکت افزوده خواهد شد. وی راجع به موضوع تأخیر در پرواز هواپیماها اظهار داشت: موضوع تأخیر پروازها بحث ذاتی شرکتهای هواپیمایی دنیاست و علت آن هم رابطه تعریف نشده بین انسان و ماشین است.
وی افزود: شرکت کیش ایر ایمنی مسافر را در اولویت قرار داده است و حاضر نیست بدون بررسی فنی هواپیما، آن را به پرواز در آورد.
نخجوانی اظهار داشت: با تقویت زیرساختها، آموزشهای تکمیلی، اعمال مدیریت صحیح و افزایش هماهنگی، میزان تأخیرها در آینده نزدیک کاهش چشمگیری خواهد داشت.
وی با اشاره به این مطلب که متوسط عمر ناوگان کیش ایر 17 سال است، افزود: هماکنون این شرکت نسبت به دیگر شرکتهای فرودگاهی کشور، از نظر میزان تأخیرات پایینترین آمار را دارد.
نخجوانی راجع به افتتاح کترینگ کیش ایر اظهار داشت: یکی از موانع توسعه نداشتن کترینگ مناسب با کیفیت بالا است که با تجهیز و راهاندازی ساختمان کترینگ شرکت این امکان ایجاد خواهد شد که میزان تولیدات نسبت به فعالیتها 3 برابر شود. نخجوانی راجع به هواپیماهای خریداری شده اظهار داشت: هواپیماها از نوع غربی است که 160 صندلی دارد و دارای برد کوتاه و مناسب برای پروازهای منطقهای است.
وی افزود: با توجه به اینکه نوع هواپیماهای خریداری شده غربی است میزان مصرف سوخت آن بسیار پایین است و 4 فروند آن به زودی وارد ناوگان این شرکت خواهد شد.
مدیرعامل کیشایر اظهار داشت: همچنین 2 فروند دیگر از نوع هواپیماهای غربی با ظرفیت 200 نفر در دستور کار خرید شرکت قرار گرفته است که مستلزم فراهم آمدن شرایط مالی است.
وی راجع به پروازهای کیش ایر افزود: این پروازها از تهران به شهر کرد، اهواز، آبادان، شاهرود، تبریز، مشهد و شیراز و نیز از کیش به اصفهان، رشت، کرمان، یزد، بندرعباس، تبریز، شیراز ، دبی، شارجه و ابوظبی است.
این مقام مسئول اظهار داشت: به درخواست سازمان منطقه آزاد کیش در جهت بینالمللی کردن بیشتر این منطقه، پرواز هواپیماهای کیش ایر از کیش به مقصد ایتالیا توسط این شرکت به مدت 2 ماه انجام میشد.
وی اظهار داشت: همچنین پروازهای بینالمللی از تهران به استانبول هفتهای 2 بار توسط این شرکت از فرودگاه امام صورت میگیرد.
نخجوانی تصریح کرد: تا سال 86 هیچگونه فعالیتی در جهت حمل بار در این شرکت انجام نمیشد که در ظرف یک سال گذشته کیش ایر اقدام به راهاندازی بخش حمل بارکرده است.
وی افزود: حمل بار و کالا از طریق واگذاری به بخش خصوصی، از کشورهای خارجی به حوزه خلیجفارس و از آنجا به داخل کشور انجام میشود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802090267
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی نصیری شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز افزود: پس از پرتاب ماهواره امید باید با ایستگاههای فضایی ارتباط برقرار و سیگنال دریافت میکرد و در آن هنگام کشورهای دنیا نمیتوانستند موفقیت ماهواره امید را کتمان کنند.
نصیری تأکید کرد: ماهواره امید از طریق پربینندهترین سایت فضایی دنبال میشد نه به این خاطر که ایران ماهواره ساخته بود بلکه به این علت که ایرانی ماهواره ساخته بود که 30 سال در تحریم به سری میبرد و همه میخواستند بدانند چگونه کشوری با این شرایط بدون اتکا به کشورهای دیگر ماهواره ساخته است.
مدیر پروژه ماهواره امید ابراز داشت: هنگام پرتاب ماهواره امید، ایران نهمین کشوری بود که صاحب پرتابگر ماهواره شد.
وی ادامه داد: پیش از آن فقط هشت کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، ژاپن، هند و اسرائیل مجهز به پرتابگر بودند و ایران بهعنوان نهمین کشور دنیا صاحب پرتابگر شد.
نصیری گفت: پرتاب ماهواره به فضا، غرور ملی و خودباوری را در وجود ما تقویت کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در طول کار طراحی و ساخت ماهواره، سختیها و کاستیهای بسیاری را متحمل شدیم و ابتدا کار را در یک انباری از ساختمان یکی از صنایع آغاز کردیم.
نصیری گفت: تا قبل از سال 76 هیچگونه فعالیتی در رابطه با ساخت ماهواره یا فضا در کشور وجود نداشت.
وی اضافه کرد: در همان سال 76 مرکز تحقیقات عالی الکترونیک در صاایران تشکیل شد و با حضور جمعی از اساتید دانشگاهها در حوزه I.T.C اولین ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه فضا اتفاق افتاد.
مدیر پروژه ماهواره امید تصریح کرد: لازمه کاری که برای اولین بار در کشور انجام میشود، حمایت معنوی و مادی است که ما نه تنها مورد حمایت قرار نگرفتیم بلکه تعدادی از مسئولان که فعالیت ما را مشاهده میکردند با تمسخر، ما را از ادامه کار منع میکردند و میگفتند با این امکانات ناچیز و پشتوانه نهچندان بالا به جایی نمیرسید.
وی اظهار داشت: در طول کار 150 نفر محقق در مرکز تحقیقات ما تربیت شدند اما تعداد اندکی ماندگار شدند و در طول این سالها ریزش نیرو هم زیاد داشتیم.
نصیری گفت: در طول سالهای 76 تا 79 کار ما فقط تحقیقات بود و مطالعه و تحلیل کتاب، مقالات، مجلات و اینترنت منابع تحقیقاتی ما را تشکیل میداد.
مدیر پروژه ماهواره امید اظهار داشت: در سال 79 پروژه مشترکی با هندیها داشتیم و کار خیلی خوب پیش میرفت اما در مرحله طراحی ماهواره بودیم که گروه هندی با اینکه قرارداد داشتند ما را ترک کردند و رفتند و علت این کار را تهدید آمریکا ذکر کردند.
وی افزود: در آن سال ما طراحی ماهواره سنجشی را انجام دادیم.
نصیری گفت: در سال 84 از لحاظ علمی رشد قابل توجهی کردیم و از مرحله پروژه به صنعت تبدیل شدیم.
وی گفت: پس از آن با روسیها همکاری کردیم و سعی داشتیم از تجربیات آنها در طراحی و ساخت ماهواره استفاده کنیم.
نصیری اذعان کرد: در کشور روسیه ناملایمات زیادی را تحمل کردیم و رفتار آنها با اکیپ اعزامی ما تحقیرآمیز بود.
مدیر پروژه ماهواره امید تأکید کرد: رفتار تحقیرآمیز روسیها در همکاری دوجانبه به ما آموخت که چشمداشتی به کشورهای دیگر نداشته باشیم و خودمان در کشور ماهواره تولید کنیم.
نصیری کارکرد ماهواره را در سه گروه ذکر کرد و افزود: ماهواره L.E.O که ماهواره در مدار با ارتفاع کم است و برای عکسبرداری از سطح زمین کاربرد دارد و گروه دوم M.E.O یا ماهواره در مدار ارتفاع متوسط است که بیشتر برای مخابرات کاربرد دارد و G.E.O یا ماهواره با ارتفاع بسیار بالا است که برای تحقیقات در سطوح بالاتر بهکار میرود.
نصیری اصلیترین کاربرد ماهواره را سنجش از دور عنوان کرد و افزود: ارسال و دریافت پیامهای مخابراتی از دیگر کارکردهای ماهواره است.
وی گفت: دستاوردهای سفیر امید ورود به باشگاه فضایی دنیا، تأسیس مرکز مونتاژ و تست ماهواره، ایجاد تیم جامع طراحی و ساخت ماهواره، آشنایی با استانداردهای فضایی، تعریف پروژههای تحقیقاتی، مدیریت پروژههای فضایی، بومیسازی ماهواره امید، ماموریت پایه، دریافت سیگنال بعد از ورود در مدار، پرتاب موفق موشک حامل و عملکرد صحیح ماهواره در مدار است.