مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

عملیات تروریستی که خنثی شد!

سرهنگ محمد حسن کاظمی جانشین سپاه حفاظت هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس و ایرنا اظهار داشت: یک فروند هواپیمای MD از خطوط هواپیمایی کیش ایر در مسیر پرواز اهواز به تهران که دارای یکصد و چهل نفر مسافر بود، مورد تهدید قرار گرفت که پس از بلند شدن از باند و گذشت 15دقیقه، یکی از مسافرین با مشاهده شیء ناشناسی، موضوع را به سر مهمان‌دار و گارد پرواز اطلاع می‌دهد.
وی اضافه کرد: هواپیما در فاصله 70 مایلی شهر اهواز به فرودگاه اهواز باز می‌گردد و به هنگام نشستن هواپیما با رشادت سرتیم حفاظت این پرواز، شیء یاد شده توسط وی از هواپیما خارج و هواپیما با سلامت تمامی مسافران و بدون هیچ مشکلی به روال خود ادامه می‌دهد.
این مقام مسئول گفت: هم اکنون در حال بررسی بسته شیء مشکوک در پرواز شب گذشته هستیم و پس از به دست آوردن جزئیات دقیق‌تر، به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی عنوان کرد: براساس اصول حفاظت پروازی اگر بحرانی در هر یک از پرواز‌ها به وقوع پیوندد در صورت بحران فنی، خلبان و در صورت بحران امنیتی سرتیم حفاظت مسئول خواهد بود که در این مورد نیز سرتیم گارد امنیت پرواز با اقدام به تصمیم بازگشت هواپیما به نزدیک‌ترین فرودگاه می گیرد و با توجه به فاصله 70 مایلی تا فرودگاه اهواز، این هواپیما به فرودگاه اهواز باز می‌گردد.
کاظمی سرعت عمل بالای یگان‌های حفاظت پرواز، دقت در عمل و تدبیر به موقع را از جمله ویژگیهای برجسته آنها در مواجه با هرگونه مشکل عنوان کرد و گفت: هوشیاری سیستم‌های عملیاتی ما در دنیا زبانزد است و در حال حاضر موضوع از طریق عوامل امنیتی در حال بررسی است.
جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: ‌اطراف کشور ما در ناامنی قرار دارد و علی‌رغم همه فشارهای جهانی فرزندان ملت در سپاه با تکیه بر ایمان و اراده فرزندان خود در برابر هر گونه اقدام از سوی دشمنان این ملت ایستاده‌اند.
بخش دوم این مصاحبه متعاقبا ارسال خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
معین دوشنبه 11 خرداد 1388 ساعت 07:30 ب.ظ

محمد جان سلام

حاجی من حافظم خوب نیست اما شما چرا !! گویا رژهٔ ۲۰۰ فروندی ۱۱ تا ۱۳ خرداد بر گذار خواهد شد. اخوی نکنه میخواستی با ما مزاح کنی‌؟ آقا محمد بی‌ صبرانه منتظر رژهٔ با شکوه ۲۰۰ فروندی هستم، و خبر هاشو از وبلاگ خوب و پر بار شما دنبال خواهم کرد.



معین عزیز خلبان شاه صفی رئیس نیروی هوایی کشورمان پیرو کنسل شدن رژه نیروی هوایی کشورمان در روز ۲۹ فروردین قول داد در مناسبتی دیگر نظیر ۳ خرداد یا ۳۱ شهریور این رژه برگزار شود که ۳ خرداد آمد و رفت ولیکن رژه انجام نشد.باید منتظر ۳۱ شهریور باشیم.با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد