مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مانور نیروی هوایی کشورمان در تیرماه

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر محسن دره‌باغی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز با حضور امیرخلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش و امیر خلبان حسین چیت فروش به منظور بررسی اهداف و ویژگی‌های رزمایش هوایی میلاد نور ولایت در ستاد فرماندهی نیروی هوایی برگزار شد، با بیان اینکه این رزمایش در نیمه اول تیرماه و در سطح گسترده‌ای از کشور برگزار خواهد شد، هدف از برگزاری رزمایش‌ها را تزریق خون تازه به نیروهای مسلح، ‌ایجاد محیط عملیاتی و سلحشوری، برآورد نحوه آموزش ادواری نیروها، پیدا کردن نقاط قوت و ضعف، انتقال تجربیات به نیروهای جوان و نمایش قدرت و توان رزمی در راستای بازدارندگی در نیروهای مسلح عنوان کرد.
دره باغی با اشاره به اهداف خاص رزمایش هوایی میلاد نور ولایت گفت: اجرای اوامر و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی،‌ حفظ و ارتقای توان عملیاتی نیروی هوایی، پشتیبانی سطحی و زمینی در خلیج فارس و دریای عمان از ویژگی‌های خاص این رزمایش خواهد بود.
وی همچنین به انجام پروازهای بلند در مسافت‌های قریب 3 هزار و 600 کیلومتر با انجام عملیات سوخت‌گیری هوایی اشاره کرد و افزود: این عملیات سوخت‌گیری از طریق سوخت‌گیری شکاری از تانکر سوخت‌رسان و یا شکاری از شکاری انجام خواهد شد و همچنین در این رزمایش هواپیماهای راهبردی سوخو 24 در مسافت‌های طولانی و نیز بکارگیری و آزمایش مهمات جدید ساخت جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش را در دستور کار خواهیم داشت.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد‌: در این رزمایش پروازهای طولانی در سطح خلیج فارس و دریای عمان و با ارتفاع پایین انجام خواهد شد که جنگنده‌ها مسافت‌های 700 کیلومتری را در سطح دریا طی خواهند کرد.
دره‌باغی به ارتقاء و بالا بردن سرعت عمل پرسنل نیروی هوایی در نگهداری و لود نمودن مهمات و آماده سازی جنگنده‌ها برای عملیات بعدی اشاره کرد و افزود: در این رزمایش قصد داریم از هواپیماهای شناسایی و اطلاعاتی برای ارسال سیگنال‌ها و تحلیل تهدیدات فرضی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: اجرای عملیات کنترل و فرماندهی هوایی که در رزمایش رعد 2 نیز انجام شد و همچنین استفاده از انواع شکاری بمب افکن‌های صاعقه با مهمات جنگی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده از دیگر برنامه‌های رزمایش گسترده میلاد نور ولایت خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سیدمحمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج‌شنبه در نشست خبری که با حضور امیر دره‌باغی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیرخلبان حسین چیت‌فروش برگزار شد، علت نامگذاری رزمایش هوایی میلاد نور ولایت را همزمانی با میلاد حضرت زهرا (س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
علوی افزود: این رزمایش بزرگ هوایی در منطقه گسترده‌ای از کشور از جمله همدان، اصفهان، چابهار،‌ بندرعباس و بوشهر برگزار خواهد شد که در آن انواع بمب‌افکن‌ها و تانکرهای سوخت‌رسانی نیروی هوایی ارتش به پرواز درخواهند آمد. در این رزمایش پایگاه‌هایی همچون منطقه هوایی مهرآباد، شهید بابایی اصفهان، شهید دوران شیراز، دوم شکاری تبریز، سوم شکاری همدان، شهید نوژه همدان، پایگاه چهارم شکاری دزفول، پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی، نهم شکاری بندرعباس و پایگاه دهم شکاری چابهار شرکت خواهند کرد.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش افزود:‌ جنگنده صاعقه برای اولین بار به انجام ماموریت‌های تاکتیکی با مهمات‌های جنگی خواهند پرداخت و همچنین از هواپیماهای اف 4، آر اف 4، اف 14، جنگنده‌های راهبردی سوخو 24، تانکرهای سوخت‌رسان بوئینگ 747 و 707 و نیز هواپیماهای شنود الکترونیکی در این رزمایش استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد که توانمندی سوخت‌گیری جنگنده‌ها در این سطح با آموزش‌ها و خلاقیت نیروهای داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پس از انقلاب اسلامی به دست آمده است.
علوی با بیان اینکه رزمایش میلاد نور ولایت از نیمه اول تیرماه شروع شده و به مدت سه روز در 5 مرحله انجام خواهد شد، مرحله اول این رزمایش را توجیه و بریفینگ پرسنل نیروی هوایی و دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: این رزمایش به صورت ترکیبی با همکاری دیگر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
وی به گسترش جنگنده‌ها در مناطق رزمایش اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت این رزمایش آن است که جنگنده‌های اف 5 و صاعقه را گسترش داده‌ایم تا در داخل دریای عمان و با ارتفاع پایین پرواز کنند.
علوی به تمرین دو روزه جنگنده‌ها با مهمات مشقی در مرحله سوم اشاره کرد و افزود: در مرحله چهارم که اصلی‌ترین مرحله رزمایش خواهد بود جنگنده‌ها با مهمات جنگی اهداف مورد نظر را منهدم کرده و در مرحله پایانی با انجام موفق ماموریت‌ها به پایگاه‌های خود برخواهند گشت.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش، پرواز در برد زیاد و ارتفاع پست را یکی از اهداف مهم برگزاری رزمایش میلاد نور پیامبر دانست و گفت:‌ همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی به انجام پروازهای دوربرد و بیش از 3 هزار کیلومتر خواهند پرداخت.
وی به سوخت‌گیری انواع جنگنده‌ها از جمله اف 4 و اف 14 و سوخو 24 توسط تانکرهای سوخت‌رسان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در این رزمایش جنگنده‌های راهبردی سوخو 24 در ارتفاع پست بر فراز دریای عمان و تنگه هرمز پرواز خواهند کرد و همچنین بهره‌برداری از انواع مهمات هوشمند و سایر تجهیزات و مهمات ساخت داخل از دیگر برنامه‌های رزمایش است.
علوی با بیان اینکه تمام خلبان‌های حاضر در این رزمایش آموزش‌های خود را در داخل کشور دیده‌اند، گفت: در این رزمایش جنگنده‌های اف 14 به عنوان اسکورت، جنگنده‌های شکاری و راهبردی را تا روی اهداف از پیش تعیین شده همراهی خواهند کرد.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش اضافه کرد:‌ در این رزمایش فرماندهی و کنترل متحرک و غیرمتمرکز هوایی و نیز فرماندهی کنترل زمینی در این رزمایش تمرین خواهد شد و تصاویر به صورت متمرکز از نقاط دوردست به منطقه رزمایش ارسال می‌شود تا فرماندهان بتوانند تمامی مناطق را زیر نظر داشته باشند.
وی پرواز سطحی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده را از ماموریت اصلی ارتش عنوان کرد و گفت: پشتیبانی از نیروهای سطحی با مشارکت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش تمرین خواهد شد. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد