مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

برگزاری موفق مرحله دوم رزمایش میلاد نور ولایت نیروی هوایی ارتش



مرحله دوم رزمایش میلاد نور ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز با انجام پرواز انواع جنگنده ها در ارتفاع پست با موفقیت اجرا شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از منطقه برگزاری رزمایش، در این مرحله از این رزمایش، جنگنده های اف 4 و اف 5، سوخوی 24 و جنگنده بومی صاعقه با حمل بمب های جنگی، صدها کیلومتر روی سطح آب های نیلگون دریای عمان و خلیج فارس پرواز و انهدام اهداف از پیش تعیین شده دشمن را با استفاده از اصل غافلگیری تمرین کردند.
همچنین در این مرحله از رزمایش علاوه بر انجام مراحل سوختگیری در چندین نوبت با استفاده از تانکر سوخت رسان، سوخت گیری هواپیماهای شکاری از هم نوع خود که از قابلیت ها و دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است با موفقیت به اجرا درآمد.
بگفته امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش سخنگوی رزمایش میلاد نور ولایت، طراحی و اجرای تاکتیک های جدید برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت نیروهای خودی و دشمن، استقرار پست های فرماندهی متحرک در منطقه رزمایش، انتقال تجربیات به خلبانان جوان برای نمایش قدرت و ارتقای توان رزمی از اهداف مهم این رزمایش است که در این تمرینات مورد توجه قرار می گیرد.
رزمایش میلاد نور ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از دیروز در منطقه عمومی دریای عمان و خلیج فارس آغاز شده است فردا به پایان می رسد.

همچنین سخنگوی رزمایش میلاد نور ولایت گفت روز دوشنبه و در مرحله اول رزمایش میلاد نور ولایت که در منطقه چاه بهار برگزار می‌شود، هواپیماهای شکاری ‪۳۶۰۰‬ کیلومتر پرواز کردند .

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا ، امیر سرتیپ خلبان حسن چیت فروش در جمع خبرنگاران با اعلام شروع رزمایش بزرگ میلاد نورولایت و پایان مرحله اول آن ادامه داد رزمایش میلاد نورولایت با بررسی مطالعاتی و تحقیقاتی روی تهدیدات پیرامون نظام جمهوری اسلامی و آموزش عملیات خلبانان برگزار شده است .

وی با اشاره به جدایی و استقلال نیروهای آفندی از پدافندی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: این رزمایش نیازی بود برای تمرین و آزمایش نیروهای مستقر در این دو نیرو ی ( آفندی و پدافندی ) برای تمرین و آماده نگه داشتن آنها است.

چیت فروش نیروی هوایی را یک نیروی واکنش سریع با تحرک بالا و انعطاف پذیری زیاد دانست و تصریح کرد با توجه به تهدیدی که ممکن است در دورترین نقطه کشور با توجه به مساحت گسترده ایران صورت گیرد باید به سرعت نیروها را آماده کرد .
نظرات 7 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 09:12 ب.ظ

با سلم وخسته نباشید حدود دو سال است که هر روز پیگیر نوشته های شما هستم واز زحمات شما سپاس گذارم لطفا راجع به ۲۵۰ سوخوی ۳۰ خریداری شده اگر اطلاعاتی دارید برای ما هم بنویسید

امیر عزیز خدمتتان عرضیم که همین قدر بدانید جهت ساخت ۲۵۰ فروند سوخو ۳۰ در کارخانه های روسیه که از کارائی و بهروری پایینی برخوردارند نیاز به سرمایه گذاری و زمان بسیار زیادی می باشد که عملا دور از ذهن است.صحبت هایی در مورد خواست ایران جهت خرید چندین فروند از خانولاده سوخو ۲۷ به گوش می رسد (زیر ۳۰ فروند)ولیکن آن هم در حد صحبت است همین.

سیدمجیدفاطمی چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 12:22 ق.ظ

باسلام .ماه پیش خبری مبنی بر ساخت وآزمایش سامانه ضدهوایی شاهین پخش شد . درآن مورد مطلبی نمی نویسید؟

خبر فوق را در وبلاگ قراردادیم و بنابر دلایلی در بخش پاسخ به نظرات دوستان در همان پست نظرات خودمان را نیز اعلام کردیم.دعوت می کنم آن مطلب را در وبلاگ مطالعه نمایید.سپاسگزاریم.

یه دوست! چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 04:38 ق.ظ

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت ....
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار [گل]

مهرداد چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 09:18 ق.ظ

خودشون را کشتند تازه تونستند روی اف-۵ دو دم(به قولی صاعقه) بمب ام کی -۸۲ نصب کنند.تازه لانچر راکت هم حمل می کنه.!!!!!!! حتما می تونه جلوی اف-۱۶ ئی /اف امارات و یوروفایتر عربستان معجزه کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پارس۳۰۰۰ پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 02:22 ب.ظ

سوخوی 30 که طبق گفته بعضی سایتها نسبت به اف 15 ومیراز 2000 چند درصد شانس بیشتری در درگیری هوایی داره میگن 24 فروند سوخو27 هم سپاه داره

پارس عزیز سوخو بیست فرزند خلف سوخو ۲۷ می باشد که در صورتی که خلبان حرفه ای و آموزش دیده ان را هدایت نماید کمتر هواپیمایی توان فرار را خواهد داشت .استقبال زیادی نیز از این نوع هواپیما شده بطوری که کشورهای هند و چین و اندونزی و مالزی و الجزائی و ونزوئلا و... تعداد قابل توجه ای خرید کرده و سفارشات زیادی نیز داده اند.همچنین چین در حال ساخت آن در کشور خودش بنام پروژه جی ۱۱ می باشد اما در مورد خبر خرید ۲۴ فروند توسط سپاه عملا این خبر تا به امروز کذب می باشد.شاد باشید.

پارس ۳۰۰۰ جمعه 5 تیر 1388 ساعت 10:53 ق.ظ

ممنونم راستی اون سوخوی ۳۰ یا ۲۰

متوجه منظورتان نشدیم.سوخو ۳۰ یا ۲۰؟؟

علی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 08:26 ب.ظ http://brekut.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
web خوبی دارید
می توانید خبری از جنگنده برکوت (su_47 brekut )تهیه کنید ممنون تون می شم

علی عزیز مقاله ای در مورد برکوت در بخش هواپیماهای نظامی وبلاگ وجود دارد که با جستجو در این بخش می توانید از آن استفاده نمائید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد