مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

و باز هم...

 دوستان عزیز و خوانندگان محترم وبلاگ تاسف خود را از حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری خطوط کاسپین و کشته شدن بیش از ۱۶۵ نفر از هممیهنان عزیزمان را اعلام داشته و به اطلاع می رسانیم با توجه به اطلاعات و اخبار لحظه به لحظه ای که  در مورد این اتفاق در خبرگزاری ها و سایت ها  منتشر می شود برآنیم در این پست آخرین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم از اینرو  برای جدا سازی و تفکیک زمانی خبر ها آنها را با رنگ های مختلفی در سایت قرار داده و هر لحظه در حال بروز رسانی آن هستیم پس با ما همراه باشید. 

این حادثه تلخ را به همه مردم شریف ایران عزیز تسلیت عرض می نمائیم 

روحشان شاد 

مجله هوایی 

 

یک هواپیمای مسافربری در مسیر تهران-ایروان دچار سانحه شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : در ساعت 11 و 33 دقیقه صبح روز چهارشنبه(امروز) یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر تهران - ایروان متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908 دچار سانحه شد .
"رضا جعفرزاده " روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت : این هواپیما 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره ) در منطقه روستای جنت آباد استان قزوین دچار سانحه شد .
وی افزود: گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محض اطلاع از این حادثه برای بررسی به منطقه اعزام شدند .
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ارایه اطلاعات بیشتر از این موضوع را موکول به تایید کارشناسی تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور کرد. 

 

جزئیات بیشتر در مورد سقوط هواپیمای مسافربری در استان قزوین
هواپیمای مسافربری که حدود ساعت یازده و چهل و پنج دقیقه امروز دچار سانحه شد، از نوع توپولوف و حامل 168 سرنشین بود . از سرنوشت مسافران و خدمه پرواز این هواپیما خبر دقیقی در دست نیست اما گفته می شود متاسفانه احتمال جان باختن همه سرنشینان وجود دارد ..
این هواپیما ساعت 11،30 دقیقه از فرودگاه امام خمینی پرواز کرد که 16 دقیقه پس از پرواز در 70 مایلی تهران در استان قزوین دچار سانحه شد .
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که علت این سانحه چه بوده است گفت: اظهارنظر در باره علت حادثه نیاز به کارشناسی دارد .
این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908، در مسیر تهران - ایروان در حال پرواز بود .
مشاهدات خبرنگار واحد مرکزی خبر از محل سانحه نشان می دهد هواپیما بر اثر برخورد به زمین متلاشی شده و قطعات ان تا صد ها متر دورتر پراکنده شده است .محل حادثه در اطراف روستای فارسیان در حدود شش کیلومتری قزوین است .گودال عمیقی بر اثر برخورد هواپیما با زمین ایجاد شده ونیروهای اتش نشانی وامداد در محل حضور دارند .  

 

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هواپیمای مسافربری در آسمان شهرستان قزوین هنگام پرواز در هوا آتش گرفته و پس از چند برخورد با زمین به کلی متلاشی شد.
گزارش رسیده از صحنه سقوط هواپیما حاکی است که تاکنون جسد هیچ مسافری به دست نیامده و تنها در مساحتی که هواپیما به زمین خورده و به زمین کشیده شده است، قطعه‌های بدن مسافران دیده می‌شود.
این گزارش حاکی است تاکنون هیچ آمار رسمی از تعداد کشته‌شدگان وجود ندارد اما شواهد موجود از صحنه سقوط هواپیما نشان می‌دهد که هیچ یک از سرنشینان هواپیما زنده نمانده‌اند. 

 

مرگ ده ملی‏پوش جودو ایران در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری 
تیم جودو نوجوانان که 15 مرداد در پیکارهای جهانی مجارستان حاضر می شد برای کسب آمادگی بیشتر امروز راهی ارمنستان شد تا با ملی پوشان به تمرین بپردازد اما اخبار دریافتی از حضور این ملی‏پوشان در هواپیمای سقوط کرده خبر می‏دهد.
ظهر امروز در حالی یک فروند هواپیمای مسافربری مسیر تهران-ایروان در اطراف قزوین سقوط کرد و بر اثر این حادثه تمام 168 نفر سرنشین آن کشته شدند که گفته می‏شود 10 ملی‏پوش جودو ایران نیز جزو سرنشینان این هواپیما بوده‏اند.
به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ تیم جودو نوجوانان که 15 مرداد در پیکارهای جهانی مجارستان حاضر می شد برای کسب آمادگی بیشتر امروز راهی ارمنستان شد تا با ملی پوشان به تمرین بپردازد اما اخبار دریافتی از حضور این ملی‏پوشان در هواپیمای سقوط کرده خبر می‏دهد.
این هواپیمای توپولوف با شماره پرواز 7908 که متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین می‌باشد 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره ) و در ساعت 11 و 33 دچار سانحه شد.
وحید ابراهیمی (وزن 51- کیلوگرم)، ایمان زینی وند (‌وزن 55- کیلوگرم)، حسین بناء (‌وزن 60- کیلوگرم)، سعید رسولی (وزن 66- کیلوگرم)، مصطفی صباغی (وزن 73- کیلوگرم)، یحیی باقرپور (وزن 81- کیلوگرم)، مصیب عزیز الهی (وزن 90- کیلوگرم) و علیرضا لشکری (وزن 90+ کیلوگرم) به همراه علی بهرامی به عنوان سرمربی و علی محدث مربی تیم ملی به این اردوی شش روزه اعزام می‏شدند. 
 سقوط هواپیمای توپولوف با ‌‌168 سرنشین در ‌‌20 کیلومتری قزوین
قطعات هواپیمای مسافری سقوط کرده در مسیری چند کیلومتری در محل حادثه پراکنده شده است.
به گزارش خبرنگار مهر از محل حادثه، به نظر می رسد قطعات هواپیمای یاد شده در مسیری به طول چند کیلومتر پراکنده است. همچنین بین 50 تا 60 هکتار مزارع گندم و ذرت در محل سقوط هواپیما آتش گرفته و در آتش می سوزند.
در محل برخورد سنگین قطعه هواپیما با زمین گودال عظیمی به طول 60 تا 70 متر ایجاد شده است.
هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی ، انتظامی و پلیس در محل حادثه حضور دارند و دو بالگرد وارد منطقه شده اند.
اغلب مسئولان استان قزوین در محل حادثه حاضرند. 

رئیس امداد و نجات هلال احمر کشور از استقرار نیروهای امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیمای مسافربری در قزوین خبر داد.
احمد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به سقوط هواپیمای توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین که در شهرستان قزوین رخ داده است، گفت: جمعیت هلال احمر قزوین در پی اطلاع پیدا کردن از این حادثه جهت جمع‌آوری اجساد در محل مستقر شده‌اند.
 
 تصویر
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور گفت: خلبان هواپیمای توپولوف با شماره پرواز 7908 که در حوالی قزوین سقوط کرد ، در 16 دقیقه نخست پرواز، مکالمه ای مبنی بر وجود نقص فنی با برج مراقبت نداشته است.
مومنی رخ در گفتگوی تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: در مکالمات خلبان هواپیمای حادثه دیده با برج مراقبت ، تمام صحبت ها از عادی بودن پرواز حکایت دارد و خلبان تا آخرین لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وجود نقص فنی نداشت.
وی گفت: به محض اطلاع از سانحه ، دو گروه فنی از سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی علت حادثه به مکان سقوط هواپیمای توپولوف اعزام شده اند.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور ، دستیابی به علت اصلی حادثه را نیازمند بررسی های کارشناسی و فنی دانست و گفت : باید همه موارد از جمله مسائل مربوط به کابین خلبان بررسی شود تا بدانیم در لحظات آخر سقوط چه اتفاقی افتاده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر تاکید کرد : پیش از سقوط این هواپیما ، هیچ خبر ی مبنی بر وجود مشکل در هواپیما به برج مراقبت مخابره نشده است .
هواپیمای مسافربری که حدود ساعت یازده و چهل و پنج دقیقه امروز دچار سانحه شد، از نوع توپولوف و حامل 168 سرنشین بود .
این هواپیما متعلق به شرک هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908، در مسیر تهران - ایروان در حال پرواز بود .
از سرنوشت مسافران و خدمه پرواز این هواپیما خبر دقیقی در دست نیست اما بنابر تصویر مشاهده شده از لاشه هواپیما ، متاسفانه احتمال جان باختن همه سرنشینان وجود دارد .
این هواپیما ساعت 11،30 دقیقه از فرودگاه امام خمینی پرواز کرد که 16 دقیقه پس از پرواز در 70 مایلی تهران در استان قزوین دچار سانحه شد .
مشاهدات خبرنگار واحد مرکزی خبر از محل سانحه نشان می دهد هواپیما بر اثر برخورد به زمین متلاشی شده و قطعات ان تا صد ها متر دورتر پراکنده شده است .
محل حادثه در منطقه غیر مسکونی اطراف روستای فارسیان در حدود شش کیلومتری قزوین است .
گودال عمیقی بر اثر برخورد هواپیما با زمین ایجاد شده ونیروهای اتش نشانی وامداد در محل حضور دارند 
 

سقوط هواپیمای توپولوف با ‌‌168 سرنشین در ‌‌20 کیلومتری قزوین

براساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار ایلنا، خلبان هواپیمای توپولف 7908 کاپیتان شیر اکبری بوده است.
تیم پروازی این هواپیما شامل مهمانداران قائم مقامی، ملک نژاد، اصلانی، فرهادی و جوانی بوده است.
هنوز اطلاعات تکمیلی درباره اسامی مسافران از سوی سازمان هواپیمایی ارائه نشده است.
 
 
rb7qdwp9nqedzvm2sr9n.jpg 
 
روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در اطلاعیه ای از خانواده هایی که مسافری در پرواز شماره 7908 کاسپین از تهران به مقصد ایروان داشتند، خواست برای اطلاع از آخرین وضع این پرواز با شماره تلفن 66694057 هواپیمایی کاسپین تماس بگیرند.  
 
استفاده از دستگاههای ویژه برای یافتن علت سقوط و جعبه سیاه هواپیما
قزوین - خبرگزاری مهر: معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تلاشها برای یافتن جعبه سیاه هواپیما و روشن شدن علت دقیق سقوط هواپیمای 7908 با استفاده از دستگاههای ویژه ادامه دارد.
فرامرز سروی که در محل حادثه سقوط هواپیمای 7908 حضور دارد در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: نیروهای مستقر در محل شعاع سقوط هواپیما به مساحت یک کیلومتر در یک کیلومتر در حال جستجو هستند و امید است به زودی جعبه سیاه را بیابیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین گروهی از سوی معاونت بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در محل حضور دارند و در حال بررسی نحوه برخورد، میزان شتاب سقوط و ... با دستگاههای ویژه این کار هستند.
به گزارش خبرنگار مهر از محل سقوط حادثه همچنین کار جمع آوری اجساد ادامه دارد.
همچنین تعدادی پاسپورت و موبایل مربوط به قربانیان حادثه جمع آوری شده است.
  
تصویر 
 
آغاز جست و جو برای جعبه سیاه توپولوف 
سرپرست پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: تلاش‌ها برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای توپولوف سقوط کرده، آغاز شد..
سرهنگ حسین ایازنیا افزود: در حال حاضر نیروهای امنیتی و انتظامی دسترسی به محدوده سقوط هواپیما را محدود کرده‌اند تا جعبه سیاه هواپیما پیدا شود.
سرهنگ ایازنیا گفت:‌ پس از بررسی جعبه سیاه هواپیما، علت اصلی حادثه سقوط هواپیما مشخص خواهد شد.  
پیام تسلیت رئیس جمهور:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری و درگذشت جمعی از هموطنان گرامی موجب تاثر شدید و اندوه فراوان شد.
این حادثه جانسوز را به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا الفدا، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای و خانواده محترم درگذشتگان و عموم مردم کشورمان تسلیت می‌گویم.
به وزیر محترم راه و سایر مسئولان ذیربط ماموریت داده می‌شود در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را دقیقا بررسی و گزارش لازم را به اینجانب و ملت شریف ایران اعلام نمایند.
از خداوند متعال برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و برای جانباختگان علو درجات و رحمت و مغفرت الهی مسالت می‌کنم.
محمود احمدی نژاد 
  

سقوط هواپیمای توپولوف با ‌‌168 سرنشین در ‌‌20 کیلومتری قزوین

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در ادامه تلاش‌ها و جستجوهای مامورین انتظامی و نیروهای امدادی سومین جعبه سیاه هواپیمای مسیر تهران ـ ایروان که چهارشنبه 24 تیر ماه در منطقه فارسیان (حدود 20 کیلومتری قزوین) سقوط کرده بود، پیدا شد.
دو جعبه سیاه این هواپیما روز گذشته به وسیله نیروهای جستجوگر پیدا شده بود.
در حال حاضر قسمتی از قطعات هواپیمای سقوط کرده به تهران منتقل شده و جمع‌آوری قطعات هواپیمای ساقط شده در منطقه مزبور در حال پایان است که پس از انجام مراحل لازم به تهران حمل می‌شود.

ادامه دارد
نظرات 5 + ارسال نظر
امیرحسین چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 09:35 ب.ظ http://www.koochebaghezendegi.blogfa.ir

با سلام
این حادثه رو به همه تسلیت میگم
واقعا تا کی باید شاهد این فجایع باشیم و تا کی این هواپیماهای کهنه و قدیمی روسی رو تحمل کنیم
امیدوارم دیگه این حوادث تلخو شاهد نباشیم
در ضمن من تازه با وب شما آشنا شدم و لذت بردم
از این به بعد با شما هستم چون علاقه زیادی به پرواز و هواپیما دارم
خسته نباشید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 11:29 ق.ظ

این همون هواپیمایی نیست که سال 85 با تکان شدید تو تبریز نشست؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 02:38 ب.ظ

امید وارم دیگه از این حوادث تلخ در کشور اتفاق نیفته ولی چاره ای جز به کار گیری این هواپیما هم نیست

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 03:17 ب.ظ

من امروز در یک سایت روسی خواندم که علت سقوط هواپیمای آنتونف 154متعلق به هواپیمایی کاسپین به دلیل آتشسوزی یکی از موتورهای آن بوده است.لازم به ذکر است که به نقل از این سایت این هواپیما یک ماه قبل از سانحه در کشور روسیه روی آن عملیات اورهال انجام گرفته است.
آدرس سایت مذکور:www.rambler.ru

حسین پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 09:09 ب.ظ http://epctech.blogsky.com

با سلام دوست عزیز چنانچه مایل به تبادل لینک با سایت ما هستید لطفا وبلاگ epctech.blogsky.com را با عنوان بزرگترین سایت دانلود و ترفند و همچنین سایت 123softiran.com را با عنوان بزرگترین سایت خرید نرم افزار به صورت آن لاین لینک کنید و در قسمت نظرات وبلاگ و یا ایمیل من اطلاع دهید که با چه نامی دوست دارید لینک شوید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد