مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

افزایش قیمت بلیت و سوخت هواپیما برای ارتقای ایمنی پروازها

محمدعلی ایلخانی سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس "توانا " اظهار داشت: طی جلسه‌ای که سازمان هواپیمایی با مدیران شرکت‌های مسافربری هوایی برگزار کرد، در خصوص تدوین استراتژی صنعت حمل و نقل هوایی و حرکت به سمت سیستم هوایی پویا و مطمئن، مذاکراتی انجام شد.
وی افزود: در حال حاضر با بروز سوانح هوایی اخیر و جان‌باختن تنی چند از مسافران هواپیما‌ها، انتقاداتی از طرف مردم صورت گرفته که صحیح و بجا است.
ایلخانی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نیز از حوادث به وجود آمده متأثر و متألم است و تصمیم دارد با ارایه راهکارهای گسترده، به ایمنی بالاتری در صنعت جابجایی مسافر از طریق هواپیما، دست یابد.
سرپرست سازمان هواپیمایی ادامه داد: در جلسه‌ای که برگزار شد هر کدام از مدیران ایرلاین‌ها نظرات خود را درباره نحوه دستیابی به اهداف جلسه که همان رسیدن به حمل و نقل هوایی ایمن بود، بیان کرده و خواستار این شدند که نظرات ارایه شده توسط آنها برای دستیابی به یک استراتژی مطمئن و ایمن در صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی، پیگیری و دنبال شود.

*افزایش قیمت بلیت برای ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر

ایلخانی با بیان اینکه مهمترین چالشی که هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی در ایران با آن مواجه هستند، پایین بودن قیمت بلیت است، افزود: مدیران شرکت‌های هواپیمایی خواستارند، قیمت بلیت از حالت یارانه‌ای خارج شود و دولت در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما دخالت چندانی نداشته باشد.
ایلخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی فعال در ایران، کاملأ خصوصی هستند و با سرمایه افراد شخصی اداره می‌شوند، افزود: مدیران شرکت‌های هوایی خصوصی خواستارند که قیمت‌گذاری بلیت توسط خود شرکت‌ها انجام شود و مردم با توجه به نحوه ارائه خدمات و میزان کیفیت ناوگان‌های هوایی شرکت‌های خصوصی، ایرلاین برتر را جهت جابجایی انتخاب کنند.
ایلخانی تأکید کرد: در این صورت مقوله "رقابت " برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و دریافت قیمت کمتر، در ناوگان هوایی کشور نمود بیشتری پیدا می‌کند و این خود باعث افزایش سطح ایمنی، نوسازی ناوگان و از این قبیل خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا افزایش قیمت بلیت هواپیما موجب عدم استقبال مسافران از این نوع حمل و نقل نخواهد شد، گفت: هواپیما مسافران مخصوص به خود را دارد و اگر این نوع حمل و نقل با افزایش قیمت نیز مواجه شود، باز مسافران حمل و نقل هوایی کاهش نخواهد یافت.
ایلخانی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت به طریق معقولی انجام خواهد گرفت، گفت: هواپیماها در کشورهای اروپایی، به ازاء هر یک ساعت پرواز 100 تا 150 یورو از هر مسافر دریافت می‌کنند در صورتی که همان هواپیماها در ایران به ازاء هر یک ساعت پرواز و جابجایی مسافر، 35 دلار دریافت می‌کنند.
وی گفت: پایین بودن میزان قیمت بلیت، توجیه اقتصادی مطلوبی برای شرکت‌‌های هواپیمایی ندارد، بنابراین این ایرلاین‌ها نمی‌توانند به راحتی هواپیماهای مدرن روز با تکنولوژی بالا را به ایران وارد کنند، لذا هواپیماهای مدرن خود را تنها برای مسیرهای خارجی اختصاص می‌دهند.
سرپرست سازمان هواپیمایی اظهار داشت: لازم است سازمان هواپیمایی با مواردی نظیر افزایش قیمت بلیت در مسیرهای داخلی، برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد انگیزه کند تا آنها بتوانند از هواپیماهای مدرن خود در مسیرهای داخلی نیز استفاده کنند.
ایلخانی ادامه داد: تمامی مدیران شرکت‌های هواپیمایی خواستار افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند که سازمان نیز در جهت ایجاد ساختار‌ها برای جلوگیری از رخ دادن سوانح بعدی، با این افزایش قیمت بلیت موافقت خواهد کرد.

*افزایش قیمت سوخت ورود توپولف‌ها را به ایران کاهش می‌دهد

ایلخانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت سوخت هواپیما در ایران بسیار پایین است و این باعث شده است هر نوع هواپیمایی با هر میزان مصرف سوخت به راحتی بتواند در آسمان ایران پرواز کند که این امر مورد قبول سازمان هواپیمایی نیست.
وی ادامه داد: لازم است هواپیماهای ایرلاین‌های ایران از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالایی باشند و از نظر میزان مصرف سوخت، در جایگاه هواپیماهای کم‌مصرف قرار داشته باشند.
ایلخانی خاطرنشان کرد: هواپیمایی که میزان مصرف سوخت آن بالا است، نشان از تکنولوژی پایین این هواپیما دارد که به عقیده سازمان هواپیمایی این نوع هواپیماها نباید در آسمان ایران پرواز کنند.
سرپرست سازمان هواپیمایی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت موجب افزایش قیمت بلیت نخواهد شد، افزود: برخی هواپیماهای پیشرفته به ازاء هر یک ساعت پرواز، سه تن سوخت مصرف می‌کنند و برخی دیگر نظیر توپولف‌ها، به ازاء هر یک ساعت پرواز، 5/6 تن سوخت مصرف می‌کنند‌.
معاون وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: افزایش قیمت سوخت موجب می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی نتوانند به راحتی هر نوع هواپیمای فرسوده را که دارای تکنولوژی پایین و مصرف سوخت بالا است، به کشور وارد کنند.
ایلخانی اضافه کرد: سازمان هواپیمایی معتقد است با تمهیداتی نظیر افزایش قیمت سوخت هواپیما، ایرلاین‌ها به سمتی سوق داده می‌شوند که استفاده از هواپیماهای پرمصرف برای آنها مقرون به صرفه نباشد.

*تعداد شرکت‌های هواپیمایی در ایران‌ کاهش خواهد یافت

معاون وزیر راه و ترابری در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چرا تاکنون سازمان هواپیمایی برای هواپیماهای فرسوده و فاقد تکنولوژی، مجوز پرواز صادر می‌کرد، گفت: هر دو نوع هواپیماهای "کم مصرف و دارای تکنولوژی بالا " و یا هواپیماهای "پرمصرف و دارای تکنولوژی پایین "، ملزم به رعایت تمامی استانداردهای پرواز بود‌ه‌اند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز بر استاندارد و ایمن بودن این هواپیماها نظارت داشته‌ است و در صورت عدم رعایت استاندارد‌ها، مجوز پرواز برای آنها صادر نمی‌کند.
‌وی اظهار داشت: از نظر سازمان‌ هواپیمایی، در حال حاضر تعداد شرکت‌های هوایی که در ایران فعالیت می‌کنند‌، زیاد است و این سازمان نه تنها اجازه افزایش ایرلاینهای هوایی را تا اطلاع ثانوی صادر نمی‌کند، بلکه به دنبال کاهش همین تعداد ایرلاین‌ها نیز است.
معاون وزیر راه و ترابری تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در جهت پایین آمدن سن ناوگان هوایی از افزایش قیمت سوخت و افزایش قیمت بلیت حمایت می‌کند.

نظرات 9 + ارسال نظر
Saviour-Hitler سه‌شنبه 6 مرداد 1388 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام....

خسته نباشی...

سالروز عملیات مرصاد هم گرامی...

sina سه‌شنبه 6 مرداد 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

vaghean moteasef misham in harfa ro mishnavam.taye 2hafte gozashte 190 nafar koshte shodan valimasoolin bejaye javabgoo boodan in sohbat haro pakhsh mikonan.man alan too foroodgahe ahwazam va parvazam 3 saat takhir dare.moghe raft az tehran ham 4 saat takhir dashtam.aln vaghean nemidoonam salem miresam ya na va ye hese adam etminan be in hava paymaha daram.

خلبان چهارشنبه 7 مرداد 1388 ساعت 04:40 ب.ظ http://f22.mihanblog.com

با سلام و درود خدمت شما
وبلاگ بسیار جذاب و عالی ایی دارید و امیدواریم همیشه در این راه ثابت قدم بوده و روز به روز پیشرفت کنید در صورت تمایل آماده ی تبادل بنر یا لینک با شما هستیم.
در صورت تمایل کد بنر ما را در وب خود قرار دهید تا ما نیز بنر یا لینک شمارا قرار دهیم.
با تشکر
http://www.f22.mihanblog.com

با سپاس از شما دوست عزیز و آرزوی موفقیت های روزافزون
لینک شما در مجله هوایی قراردادیم.
موفق باشید.

دایی پنج‌شنبه 8 مرداد 1388 ساعت 01:08 ب.ظ http://www.real.blogsky.com

دایی سلام
من لینک شما را در وبلاگم قرار دادم
اگه دوست داشتی لینک منو با اسم ؛دایی؛ در وبلاگت قرار بده
یا علی
دایی

دایی عزیز
با تشکر از محبت و لطف شما مهربان به وبلاگ ما خدمتتان عرضیم با توجه به موضوع مورد نظر وبلاگ ما و نیاز به ارتباط با وبلاگ های هم نوع شرمنده شما عزیز بزرگوار هستیم ولیکن معتقدیم وبلاگ زیبای شما شاهد رشد زیادی خواهد بود
سرفراز باشید.

Saviour-Hitler پنج‌شنبه 8 مرداد 1388 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام آقا محمد خسته نباشی عزیز ...

آخرین پست برا نظرات چیزی نداشت !! مجبور شدم اینجا بنویسم

اگر لطف کنی یه اطلاعاتی درباره این جنگنده میخواستم ،‌اسمش رو هم نمی دونم ..

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Aero-L-159A-ALCA/1547255/L/

اگر جواب بدی ممنون میشم ، اگر هم وقت نداری که بازم ممنون...

دوست عزیز در مورد هواپیما مذکور اطلاع چندانی نداریم جز اینکه این هواپیما از نوع جنگنده های سبک بوده که جهت اموزش خلبانان جمهوری چک به تعداد هفتاد و دو فروند خریداری شده است.بزودی اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

فرنام شنبه 10 مرداد 1388 ساعت 07:28 ق.ظ

چه اجباری هست حتما شرکت هواپیمایی ایرانی باشد که هوپیما نو به آن نفروشند ما می توانیم از بهترین خطوط هواپیمایی دنیا از جمله همین هواپیمایی امارات که یکی از بزرگترین و مدرن ترین شرکتهای دنیا ست و کنار گوشمون هم هست استفاده کنیم . درست مثل زمانی که شرکت های ایرانی بزرگترین و بهترین های دنیا بودند و اماراتی ها از آنها خدمات می گرفتند . چه کار می شه کرد دنیاست گهی زین به پشت و گهی پشت به زین .

مهرداد شنبه 10 مرداد 1388 ساعت 08:11 ق.ظ

حالا یک بهانه گیرشون اومد دیگه تا بلیط یکساعت پرواز را به ۱۰۰ُ۰۰۰ تومان نرسونند مردم رو ول نمی کنند.

touraj یکشنبه 11 مرداد 1388 ساعت 12:50 ق.ظ http://www.caxar.blogfa.com

salam weblog khobi dari
ye saram be ma bezan khoshhal misham

[ بدون نام ] یکشنبه 11 مرداد 1388 ساعت 06:06 ب.ظ

آقا محمد بویینگ های ارم چرا خارج شدند؟؟؟

از اینکه خارج شده اند یا نه خبری در دست نداریم ولیکن معمولا برای تعمیرات و چک به کشورهای اروپای شرقی می روند و شاید هم برای تغییر رجیستر و ملکی شدن!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد