مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بی حرمتی بلغارها به مسافران ایرانی

 توجه:مقاله مذکور از سایت عصر ایران برداشت شده و مورد تائید مسئولین مجله هوایی نمی باشد.

صدوچهل و هفت مسافر ایرانی در ساعت چهار و بیست دقیقه به وقت محلی (هفت و بیست دقیقه به وقت ایران) پس از ورود به شهر ساحلی «وارنا» در کشور بلغارستان به طرز اهانت‌آمیزی به سوله‌ای پیرامون فرودگاه وارنا منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این مسافران که به واسطه آژانس خدمات مسافرتی «ایران مرکز» که مدیر آن از دوستان نزدیک یکی از مقامات سفارت ایران در بلغارستان است، با هواپیمای اجاره‌ای شرکت هواپیمایی بلغار ایر به شماره پرواز 7028 به مقصد وارنا حرکت کردند. همه مسافران این پرواز که بنا بر تبلیغات این تور، گمان می‌کردند به زودی راهی سواحل Sunny beach می‌شوند، پس از ورود به فرودگاه وارنا، تحت تدابیر امنیتی به یکی از سالن‌های غیراستاندارد فرودگاه برده شدند.

در همین حال، یکی از مسافران این پرواز در تماس با خبرنگار «تابناک» به شرح آنچه رخ داده پرداخت و گفت: پس از پیاده شدن از هواپیما، در حالی که منتظر استقبال مسئولان تور گردشگری بودیم، با رفتار بسیار توهین‌آمیز به سوله‌ای که حتی کوچکترین امکانات مانند آب آشامیدنی نیز نداشت، منتقل شده و دوربین‌های تلویزیون بلغارستان با حالت اهانت‌آمیز، شروع به تهیه گزارش از ما کردند. این در حالی بود که تماس‌های لیدر تور برای برقراری ارتباط با سفارت ایران در بلغارستان بی نتیجه ماند و حتی پس از آگاهی سفارت و پس از گذشت چند ساعت، هیچ واکنشی از خود نشان نداد.

البته ناگفته نماند که مسئولان بلغاری آن همه پس از چند ساعت، علت این برخورد را رعایت نکردن سقف مورد توافق دو طرف در اعزام گردشگر اعلام کردند.

این گزارش می‌افزاید: بروز این مشکلات، در حالی است که نزدیک به دو سال است که سفارت ایران در بلغارستان بدون سفیر اداره می‌شود و وزارت خارجه کشورمان با گذشت این زمان و بدون هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای، تنها سعی در توجیه این کار دارد. کوتاهی وزارت امور خارجه در فرستادن سفیر به این کشور مهم بالکان و عضو اتحادیه اروپا و تداوم روند مدیریت کاردار موقت سفارت که باعث ایجاد نارضایتی شدیدی در میان ایرانیان و دانشجویان و حتی توریست‌های ایرانی که به آن کشور سفر می‌کنند، شده است، به هیچ عنوان توجیه‌شدنی نیست.

گفتنی است، چندی پیش، «تابناک» با هشدار نسبت به تعلل وزارت خارجه در فرستادن سفیر به این کشور به گوشه‌ای از فرصت‌هایی که به واسطه مدیریت ضعیف سفارت ایرن در بلغارستان در نبود سفیر از دست رفته بود، اشاره کرد؛ از جمله این فرصت‌ها، می‌توان به شرکت نکردن ایران در اجلاس بسیار مهم انتقال گاز ناباکو ـ که چند ماه پیش در آن کشور برگزار شد ـ اشاره کرد.

هرچند ممکن است بسیاری این رخداد را متوجه شرکت گردشگری که مدیریت این تور را بر عهده داشته‌، بدانند، با بررسی حوادث مشابه که در دو سال اخیر رخ داده و سابقه روابط نزدیک بلغارها با کشورمان، می‌توان سیر نزولی سطح روابط دوجانبه و مشکلاتی از این دست را در سطحی بالاتر و به ویژه خلأ وجود سفیری توانمند دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد