مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

وقتی گرگ ها چنگ و دندان می کشند


عصر ایران – روزنامه عبری معاریو چاپ اسراییل روز چهارشنبه تیتر صفحه اول خود را به گزارشی درباره احتمال وقوع یک حمله نظامی از سوی اسراییل برای نابودی تاسیسات اتمی ایران اختصاص داد.

به گزارش عصر ایران ، این روزنامه اظهارات یک مقام نظامی بلند پایه اسراییل را بدون ذکر نام مورد اشاره قرار داده و به نقل از وی نوشت :" اسراییل ممکن است حتی با وجود مخالفت آمریکا به ایران حمله کند چرا که تل آویو معتقد است زمان به سرعت به سمت دست یابی ایران به سلاح هسته ای در حال سپری شدن است ".

این روزنامه که تصویر نشستن بنیامین نتانیاهو در کابین یک جنگنده دورپرواز  F-15 را در صفحه اول خود منتشر نموده بود ، با اشاره به اظهارات این مقام عالی رتبه نظامی افزوده است :" حمله اسراییل علی رغم آنچه که برخی می پندارند می تواند بسیار کارساز باشد و دست یابی ایران به سلاح هسته ای را سال ها به تعویق اندازد ."

این مقام اسراییلی در عین حال به معاریو گفته است که این حمله احتمالا در هفته ها و چند ماه آینده روی نخواهد داد چرا که اسراییل معتقد است که باید به دیپلماسی اوباما و مهلتی که دولت آمریکا برای پاسخ دهی در اختیار حکومت ایران قرار داده است ، فرصت داده شود ، اما اسراییل در صورتی که رویکرد دیپلماتیک اوباما در چند ماه آینده پاسخی متناسب از سوی ایران دریافت نکند قطعا بدون ملا حظه به منافع دیگر طرف ها صرفا بر اساس منافع حیاتی خود در منطقه تصمیم به حمله به ایران خواهد گرفت .

این مقام اسراییلی افزوده است که گزینه حمله نظامی به ایران بسیار جدی است و هم اکنون یکی از مباحث مهم دولت اسراییل است ، اما در عین حال ایران هم این موضوع را جدی گرفته است و مشغول آماده سازی خود برای مقابله با یک حمله هوایی از جانب اسراییل علیه تاسیسات هسته ای اش است .

ایران تصریح داشته است که به هرگونه تعرضی از سوی اسرائیل پاسخ نظامی خواهد داد. هم اکنون تمام خاک اسرائیل در تیررس موشک های دوربرد ایران قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد