مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

معادن سودده‌ ترین و هواپیمایی زیان‌ده ترین صنعت جهان شدند

صنعت معدن و نفت خام پرسود ترین صنعت جهان در سال 2008 شناخته شده است.
در گزارشی که توسط نشریه اقتصادی فوربس از میزان سوددهی 35 صنعت جهان در سال 2008 منتشر شده صنعت معدن و نفت خام در رتبه نخست قرار گرفته است.از کل سود بخش صنعت جهان در سال 2008، 19.8 درصد به صنعت معدن و نفت خام اختصاص داشته است.
صنعت هواپیمایی نیز در نقطه انتهایی این رتبه بندی قرار گرفته است. سهم صنعت مذکور از سود بخش صنعت جهان در سال 2008 منفی 6.1 درصد بوده است.این امر نشان می دهد بحران اقتصادی جهان بیش از همه صنعت هواپیمایی را تحت تاثیر قرار داده است چرا که مسافرت های هوایی و گردشگری ارتباط مستقیمی با درآمد افراد دارد.
داروسازی با سهم 19.1 درصدی و صنعت سیگار با سهم 12.3 درصدی از سود بخش صنعت جهان در سال 2008 به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده اند.
صنایع غذایی با سهم 11.9 درصد،‌ محصولات خانگی با سهم 9.9 درصدی، ارتباطات با سهم 7.5 درصدی، ماشین آلات صنعتی با سهم 7.1 درصدی، مصالح ساختمانی با سهم 6.5 درصدی، صنعت دفاعی و هوافضا با سهم 6.2 درصدی و صنعت کشتیرانی با سهم 6.1 درصدی نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.
رتبه سایر صنایع به ترتیب عبارت است از: ابزارهای شبکه و ارتباطی،‌بانکداری،‌ مشروبات الکلی،‌ مراقبت های بهداشتی،‌فلزات، انرژی، مواد شیمیایی، خرده فروشی، بازرگانی،‌ پست، رایانه، تولید مواد غذایی، فروشگاه های غذا و دارو، بیمه املاک، ساختمان، پالایش نفت، کالاهای صنعتی عمومی، بیمه عمر و بهداشت، خدمات،‌ سرگرمی، وسایل الکترونیکی و الکتریکی، وسائل موتوری،‌عمده فروشی بهداشتی،و بخش مالی.
صنعت بانکداری که در کانون بحران اقتصادی قرار داشته سهم 5.2 درصدی از سوددهی بخش صنعت جهان در سال 2008 را بدست آورده و در رتبه 12 قرار گرفته است.
صنعت ساختمان سازی نیز سهم 1.9 درصدی را بدست آورده و رتبه 25 را به خود اختصاص داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد