مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مهرآباد در تکاپوی روز ارتش


  

 


  





  

منبع:انجمن هوافضا

نظرات 4 + ارسال نظر
هیتلر... پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 10:33 ب.ظ

سلام...

مرسی...

مهرداد جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 11:15 ب.ظ

با سلام.محمد عزیز می خواستم درباره این رادار پرنده بپرسم. ایا می شه روی این پرنده به عنوان یک آواکس به معنای واقعی کلمه حساب کرد؟ و دلیل غیر فعال بودن آواکس بغداد به عنوان یک رادار پرنده چیه؟

مهرداد عزیز
آواکس عدنان در حقیقت از یک پرنده روسی به اضافه تجهیزات فرانسوی ساخته شده است از اینرو علی رغم ارتباط خوب با کشور روسیه در بازسازی هواپیما فوق مشکلاتی بروز کرد و این امر سبب شده بود این هواپیما برای مدت های زیادی در گوشه ای از فرودگاه شیراز در حال خاک خوردن باشد و برای مدتی نیز برنامه کاربردی کردن آن کنسل شد.در چند سال گذشته با ارتباطاتی که ایجاد شد و تلاش پرسنل بخش های مخابرات و الکترونیک رادار فوق مجدد راه اندازی شد و در حال حاضر مشغول تست ها و طی نمودن دوران آزمایشی می باشد و در کل از توانایی شناسایی اشیا پرنده برخوردار است.کشور ما با توجه به گسترش و پهناوری و وجود پستی ها و بلندی های متعدد و نقاط کور راداری نیازمند تجهیز به حداقل پنج فروند از رادارهای پرنده می باشد تا بتواند در مواقع ضروری پشتیبانی هوایی از کشور را بر عهده بگیرند.رادار بغداد 1 نیز با توجه به اینکه رادار آن در درب بارگیری هواپیمای ایلیوشین 76 قرار گرفته خود نشان دهنده نوع کاربرد آن می باشد ولیکن با توجه به عملکر نامناسب آن و گرم شدن بیش از حد تجهیزات در زمان استفاده و مشکاتی که برای پرسنل پروازی بوجود می آورد عملا در زمان صدام نیز توانایی خاصی از خود ارائه نداد و در حال حاضر نیز با توجه به مشکلات فوق عملا بلااستفاده می باشد.امیدواریم روزی شاهد استفاده از آن نیز در نیروی هوایی کشورمان ایران باشیم.

حمید شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 02:18 ق.ظ

سلام ممنون<< راستی چرا اف4 رو یه همچین جایی نگر میدارن حیف نیست؟

حمید عزیز
بیشتر کاری که به منظور اورهال فانتوم ها صورت می پذیرد در صها می باشد که این مرکز نیز از لحاظ امکانات و تجهیزات در وضعیت مناسبی به سر نمی برد ولیکن با داشتن نیروهای متخصص امید همه عاشقان پرواز اف 4 در ایران می باشند.در کل شما درست می فرمائید نیروی هوایی ما در کلیه زمینه ها نیاز به یک بازنگری و سرمایه گذاری مجدد دارد البته مسئولین نیز از این امر بخوبی آگاه می باشند ولیکن با توجه به اولویت بندی سرمایه گذاری های نظامی مبحث تجهیز نیروی هوایی بخصوص در بخش آفندی خیلی از اولویت بالایی برخوردار نیست.

مصطفی یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 07:09 ب.ظ

فانتوم ها رو دیدم حال کردم من کامپیوتر می خونم علاقه زیادی به هواپیما ها دارم

ببخشید یه سوال داشتم:

طبق اطلاعاتی که دارم ( از همین مقالات اینتر نتی )برد راداری فانتوم ها برای مدل دی ۱۰۰ مایل و برای ایی ۲۰۰ مایل هست البته در مدل کیو فانتوم سرنشین یک نفره ولی رادارش ارتقا داده شد.

من شنیدم برد راداری رو برای فانتوم ها افزایش دادن اونم دو برابر!!!

این واقعا ممکنه!!؟

چرا که برد راداری تامکتها ۴۰۰ کیلومتره یعنی برد راداری فانتوم ها که با ارتقا شده ۴۰۰ مایل به گفته آقایان - اون وقت این که از تامکتها قوی تر میشه که؟!!!!

من فکر می کنم به جای شعار دادن باید تامکتها را با روش مهندسی معکوس ساخت نه اینکه خودمون رو معطل تایگرها یا فانتوم ها کنیم نظر شما چیه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد