مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اگر ایران به S300 دست یابد، همه محاسبات برهم می‌خورد

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ یک مؤسسه آمریکایی در گزارشی تحلیلی، هر چند امکان حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران را ناممکن ندانست، اما با توجه به شرایط موجود، آن را امری نامعقول خواند.

به گزارش «سی.ان.ان»، مؤسسه مطالعات استراتژیک آمریکا به نام «CSIS» اعلام کرد: اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، نیاز به دست‌کم هشتاد جنگنده مافوق صوت مجهز به موشک‌های بالستیک «اریحا3» با گنجایش 750 کیلو مواد منفجره دارد؛ علاوه بر آن، هزاران بمب هدایت شونده لیزری آمریکا، GBU-27 ، GBU-28 و GBU-10 دارد که هم اکنون امکان دسترسی به آن برای تل آویو نیست و اگر ایران واقعا به سیستم‌های S300 روسی دست پیدا کند، همه این محاسبات برهم خواهد خورد.

در این گزارش همچنین آمده است، تنها برای نابودی رآکتورهای سطحی شناخته شده ایران در اصفهان، اراک و نطنز، نیاز به جنگنده‌های F-16I و F-15E و ده‌ها موشک و بمب هدایت شونده دارد و از همه این موارد که بگذریم، جنگنده‌های اسرائیل برای این عملیات باید به مدت طولانی فضای اردن را در اختیار بگیرند که مطمنا اردنی‌ها اجازه این کار را نخواهند داد، زیرا زیان ناشی از این همکاری با اسرائیل قابل محاسبه نیست.

به نظر می‌رسد، «سی.ان.ان» با فرستادن این خبر روی تلکس اخبار خود در حال طراحی جنگ روانی است که از یک سو به اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد و از سوی دیگر، برای روسیه ـ به دلیل همکاری نظامی با ایران ـ خط و نشان می‌کشد و از سوی دیگر، تنور سناریوی حمله به ایران را داغ نگاه می‌دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
morteza دوشنبه 6 مهر 1388 ساعت 07:29 ق.ظ

سلام اقا ما اخر نفهمیدیم این اس300به ایران تحویل داده شده یا نه

مهرداد سه‌شنبه 14 مهر 1388 ساعت 11:30 ق.ظ

با سلام. محمد جان شما قبلآ در همین وب خبر از نصب نهایی اس- ۳۰۰ در کشور دادید می خواستم بدونم با توجه به پیشنها دات اخیر عربستان به روسیه و مسائل هسته ای جدید آیا حقیقتآ این سلاح وارد کشور شده یا خیر وسرنوشت این پروژه در نهایت به نظر شما چه خواهد شد؟

مهرداد عزیز خبر قبلی ما مورد تائید است البته اگگر ما مورد تائید شما باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد