مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایرانی در فکر فضا

پرتاب سومین راکت کاوشگر ایران تا پایان سال/ جزئیات آماده سازی راکت

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا فضا از پرتاب سومین راکت کاوشگر خبر داد و با تشریح جزئیات آماده سازی آن برای پرتاب گفت: این راکت با اهداف پژوهشی و تحقیقاتی در صورت آمادگی کامل مجموعه تا پایان سال جاری پرتاب می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیمی سه شنبه در حاشیه سمینار هوا فضا به مناسبت سال جهانی هوا فضا در جمع خبرنگاران با اشاره به آنالیزهای راکت کاوشگر 2 گفت: این آنالیزها که توسط محققان پژوهشگاه هوا فضا بر روی راکت کاوشگر 2 انجام شد ما را برای پرتاب بعدی آماده ساخت.
وی به زمان این پرتاب اشاره نکرد و افزود: با هماهنگی سایر دستگاههای همکار زمان مناسب آن متعاقبا اعلام می شود ولی در صورت هماهنگی پیش بینی می شود تا پایان امسال اجرایی شود ولی این پرتاب وابسته به ما نیست بلکه سایر سازمانهای ذیربط در این پروژه همکاری دارند.
معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا و فضا شتاب سنجها، سنسورها و اطمینان از عملکرد پره ها را از جمله این آنالیزها ذکر کرد و اظهار داشت: نتایج به دست آمده از این آنالیز نشان داد که تحقیقات ما کامل و دقیق بوده است.
وی این موفقیت را نقطه شروعی برای پرتابهای بعدی دانست و ادامه داد: این راکتها، راکتهای پژوهشی هستند از این رو تا قبل از انجام پرتاب باید کلیه قسمتهای آن تست شود چرا که اگر در راکتها مشکلی پیش آید می توانیم آن را جبران کنیم ولی در ماهواره ها و یا فضاپیمایی که یک موجود زنده را حمل می کند وقتی مشکلی ایجاد شود قابل جبران نیست از این نظر باید گام به گام به تکنولوژی آن برسیم تا از هزینه های فضایی کشور کاسته شود.
ابراهیمی به همکاری این پژوهشگاه با سایر دستگاهها اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه هوا فضا اعلام کرده است و در حال حاضر برخی از دستگاهها درخواست مطالعه و اعتبارسنجی زیر سیستمهای خود را توسط پرتاب راکت کاوشگر ارائه کرده اند.

پرتاب کاوشگر به همراه موجود زنده
معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا و فضا با برنامه های مطالعاتی این پژوهشگاه در زمینه ساخت کپسول زیستی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پرتاب زیستی در یک یا دو پرتاب آینده برنامه ریزی شده است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=959605
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد