مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پنجمین صاعقه نیز پرواز نمود

  

مراسم تحویل هواپیماهای صاعقه به ارتش

 

صبح امروز پنجمین فروند از جنگنده های صاعقه که اخیرا به همت متخصصان نیروی هوایی و وزارت دفاع ساخته شده‌است، به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد.
این یک فروند جنگنده صاعقه صبح امروز با حضور امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار وحیدی وزیر دفاع، امیر خلبان شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و چند تن از فرماندهان ارشد این نیرو با موفقیت در شاهین‌شهر اصفهان تست و به ناوگان هوایی ارتش الحاق شد.
پیش از این نیز امیر شاه‌صفی در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس از ساخت یک اسکادران جنگنده صاعقه در نیروی هوایی ارتش خبر داده بود که با تست موفق جنگنده‌های جدید، این تعداد افزایش خواهد داشت. 

 

مراسم تحویل هواپیماهای صاعقه به ارتش

  

مراسم تحویل هواپیماهای صاعقه به ارتش

  

مراسم تحویل هواپیماهای صاعقه به ارتش

  

و این هم رقیب خارجی 

 

Photographers Choice: USA - Navy McDonnell Douglas F/A-18A Hornet by Jonathan Derden - Jetwash Images

نظرات 7 + ارسال نظر
اسی شنبه 18 مهر 1388 ساعت 10:19 ب.ظ

سلام محمد خان.چند سوال داشتم خواهش میکنم صریح جواب بدید.
آیا این صاعقه ها همون اف 5 هایی که اورهال شده ؟در این اوضاع آیا مشه روی اونا حساب کرد ؟راستی چرا رنگش این ریختیه؟

بله همان اف ۵ ها می باشد. بسته گی داره چه نقشی برای آنها در نظر گرفت اگر منظورتان برابری هوایی در نبرد با هواپیمماهای پیشرفته اطرافیان است صریحا خدمتتان عرض نمایم خیر.
این رنگ در حقیقت الهام گرفته از رنگ گروه پرواز نمایشی اف ۱۸ های آمریکائی است و رنگی غیر عملیاتی است.بزودی رنگ آنها بصورت جنگی خواهد شد.

حمید یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 12:33 ق.ظ

ما بالاخره نفهمیدیم این صاعقه ها تولید میشن یا همون اف5 هست که بازسازی شده..یعنی هواپیما به ما اضافه شده یا نه؟

حمید عزیز صاعقه ها همان اف ۵ های بازسازی شده هستند و در کل به موجودی جنگند های ما چیزی اضافه نمی گردد.

نصیر دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام

چطور ممکنه صاعقه ها همون F-5 باشه!!
کوچکترین تغییری در هر سازه ای بخصوص سازه های هوایی نیاز به انجام محاسبات از صفر داره درست نمی گم؟

به نظر شما با توجه به الگو برداری ایران از F-5 ممکنه جنگنده بعدی ایران F-14 باشه!؟

یا بقول بعضی دوستان بازسازی F-14 !؟

دوست عزیز چطور نباشد؟آیا موتور آن تغییر کرده؟ آیا اویونیک آن تغییر کرده؟ آیا رادار ان تغییر کرده؟آیا برد عملیاتی آن تغییر کرده؟ آیا قطعات استفاده شده در آن نو می باشند؟
دوستان ما نیز چون شما علاقمندیم که ایران عزیز صاحب فناوری های لازم برای طراحی و ساخت جنگنده شود اگرچه تاکنون نیز تلاش های زیادی در این راه صورت پیرفته که جای تقدیر دارد ولیکن مخالفیم با اینکه هر روز و با هر مناسبتی یکی از اف 5 ها را یک رنگ زده و با اسم جدید ارائه دهیم و آن را فوق پیشرفته بنامیم. دوری از هرگونه افراط و تفریط بهترین شیوه عمل می باشد.
در مورد اف 14 هم عملا چنین امکانی وجود نداره و البته دیگر صرفه هم نخواهد داشت. ولیکن بازسازی و اورهال اف14 ها هم اکنون نیز با تلاش همافران در حال انجام است وگرنه امروز شاهد پرواز این گربه زیبا بر فراز ایران زمین نبودیم.
شاد باش

morteza سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 06:46 ق.ظ

سلام
اقا محمد یه سوال داشتم میخواستم بدونم میرا/های نیروی هوایی باچه موشکهایی مسلح میشن چون تا حالا با موشک ما/یک توی عکس دیده نشدن خوشحال میشم جواب بدین

!!!!!!
اطلاع خاصی نداریم ولیکن بررسی کرده و پاسخ خواهیم داد.با تشکر از شما

پارس۳۰۰۰ یکشنبه 26 مهر 1388 ساعت 08:13 ق.ظ

بعد از سالها کسب تجربه دیگر باید منتظر پرواز شفق با موتور rd33 باشیم

علی پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 03:44 ب.ظ

سلام عرض کردم با تشکر از متن و عکسای جالبش حتی با وجود اور هال بازم دستکاری برخی سیستمای سخت افزاری تایگر جالبه وقابل احترام به شرطی که دایم اونرا ساخت ندونیم.. یه سوال دارم ایا ایران دارای جنگنده ی میگ31 هست یا نه؟ به شخصه سوخو27 یا30 نمیدونم دقیقا کدوم بود رو دیدم و چند بار تو تلویزیونم دو تا رو در حال برواز نشون داده. ولی میگ31 رو نمیدونم همینطور TU22 . درضمن ایا به نظرتون سیستمای ECM..RWR... هوابیمای تامکت یا خودش با وجود عمر بالا در حدی هست که جلوی جنگنده های جدید همسایه ها بتونه مقاومت کنه؟ بازم ممنونم.

علی عزیز
ما نیز از محبت شما ممنونیم
ما نیز با شما هم عقیده ایم یعنی ارج می نهیم بر تلاش زحمت کشان وزارت دفاع و نیروی هوایی کشور عزیزمان ایران ولیکن نباید از لغت ساخت جهت بازسازی یا اورهال جنگندها نام برد زیرا با این کار تنها تلاش دوستان را بی ارزش کرده ایم.دوست خوب من حضور میگ ۳۱ در ایران شایعه شیرینی است که ما نیز امیدواریم روزی...
ایران تمایل زیادی برای خرید سوخو۲۷ داشت و دارد و تلاش های زیادی نیز برای خرید آن انجام داده است بطوری که در یک زمان دو درخواست جداگانه برای خرید آن از سوی ارتش و سپاه به روسیه داده شد.
بستگی داری به جنگنده های همسایه!
اف۱۶ بلاک ۶۰ امارات
اف۱۵ یی عربستان
میگ ها و سوخوهای عراقی
اف ۱۶ های پاکستانی
.....

مهرداد جمعه 1 آبان 1388 ساعت 11:13 ب.ظ

محمد جان با سلام. در مورد میگ های-۲۹ خبری در روزنامه همشهری مبنی بر خرید مدل های پیشرفته تر قبلآ منتشر شده آیا صحت این مطلب را تایید می کنید؟در سایت سنترال از نصب رادار ژوک روی میگ ها صحبت شده این مطلب را تایید می کنید؟تام کوپر در مقاله سال۲۰۰۸ خبر از دریافت موتور های جدید برای میگ ها دارد در صورت صحت دلیل این احتراق ناقص بیش از حد چیست؟همین نویسنده در مقاله ۲۰۰۶خود خبر از آموزش خلبانان میگ-۲۹ وسوخو- ۲۴در روسیه می دهد دلیل این کار پس از گذشت بیش از ۱۰سال از ورود این جنگنده ها به کشورمان چیست؟آیا موشک آدر وارد کشورمان شده یا خیر؟با سپاس بی پایان

با سلام به شما مهرداد عزیز
دوست خوب ما پاسخ هایی که در ادامه می آید تنها برداشت وبلاگ است و تصمیمگیری نهایی در مورد صحت آنها با خود شما
- در حال حاضر برنامه ای برای خرید میگ ۲۹ جدید وجود ندارد بخصوص با توجه به مشکلاتی که در تامین قطعات همین تعداد میگ موجود در کشور وجود دارد.
- رادار مذکور روی میگ های ما نصب نیست بلکه بروی میگ ۳۱ روسی نصب است.
- تلاش زیادی برای خرید موتور های آر دی ۳۳ جهت تامین موتور های میگ ۲۹ موجود و استفاده از آن برای طراحی جنگند های دیگر صورت می گیرد.با توجه به اینکه جدیدا طراحان تلاش خود را بروئی طراحی جنگند هایی با یک موتور قدرتمند معطوف ساخته اند.
- ما با روس ها در مورد آموزش خلبانان مراودات زیادی داریم و همچنین هواپیماهای ترابری نظیر آنتونف ۷۴ یا ایلیوشین ۷۶ و...
دلیلش هم عدم وجود ساختارهای لازم و معلم خلبانان باتجربه در خصوص جنگنده های مذکور است زیرا این جنگنده ها بصورت ناگهانی و در یک اقدام از قبل پیش بینی نشده وارد کشور شدند و حتی سیمیلاتورهای مورد نیاز نیز هنوز در کشور موجود نیست.
- در مورد سوال آخر اطلاعی نداریم!!!!
شاد باش و خندان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد