مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبرهایی از ایرلاین های داخلی

 

دوستان در مدتی که به بنابر دلایلی در خدمتتان نبودیم خبرهایی در بخش ایرلاین های کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاده که مهمترین آنها ورود یک فروند md به ناوگان زاگرس ایر می باشد.همچنین تعداد سه فروند آنتونف 74 به ناوگان کارگوهای یاس ایر افزوده شده اند و در آخر خبرهایی وجود دارد از افزوده شدن دو فروند 727 کارگو به شرکت هواپیمایی آسمان که در صورت صحت باعث افزایش قابل توجه توان حمل بار توسط ایرلاین های ایرانی خواهیم بود.به امید روزی که با خرد و مدیریت ایرانی شاهد سرافرازی ایرلاین های کشور عزیزمان ایران باشیم. 

منبع:انجمن هوافضا

نظرات 4 + ارسال نظر
سجاد شنبه 2 آبان 1388 ساعت 09:52 ب.ظ

با عرض سلام میخواستم بگم این انتونف 74 اخه به چه دردی میخوره ...؟ام دی اوردن .......؟به خاطر چی؟بابا خسته شدیم بخدا خسته شدیم....

سجاد عزیز آنتونف ۷۴ یک نوع هواپیما باربری و ترابری است و از آن برای حمل بار استفاده می گردد.در مورد ام دی نظر ما نیز مانند شماست زیرا ام دی ها در کلاس فوکر ۱۰۰ می باشند با این تفاوت که فوکر ۱۰۰ مدت های زیادی است در ایران ارائه خدمت می دهد و تقریبا نیز هواپیمای خوبی از کار درآمده با این حال جایگزینی آنها با ام دی های آمریکائی با توجه به تحریم های موجود جای بحث دارد.

محمد شنبه 2 آبان 1388 ساعت 10:39 ب.ظ

مبارکشان باشه و انشاالله به خوبی و خوشی ازش استفاده کنند. آیا می دانید که جنگنده شفق کی عملیاتی می شود! چونکه در مقاله پیشی خواندم نوشته بودید که سال 2008 عملیاتی میشه ولی تا حالا که خبری ازش نیست و حالا ما به سال 2010 نزدیک می شیم. و سوال دیگری داشتم اینکه آیا همین صاعقها که مدرنیزه شدند براشون موشکهای هوا به هوا برد کوتاه.متوسط ودور برد در نظر گرفته شده یا نه و یا موشکهای هوا به زمین ?? ممنون میشم اگه اطلاعاتی در این باره داشتین.شاد و پیروز باشید آقا محمد.

محمد عزیز
در آن مقاله سال رونمایی از شفق ۲۰۰۸ اشاره شد ولیکن با توجه به اتفاقاتی که در این چند سال رخ داد عملا نمی توان زمانی برای رونمایی از آن مشخص نمود.در حال حاضر صاعقه ها از همان تجهیزات و موشک های تعریف شده برای اف۵ استفاده می نمایند البته بطور قطع طرح هایی برای افزایش قابلیت تهاجمی آنها دیده شده است که ما از ان بی خبریم.

امیر یکشنبه 3 آبان 1388 ساعت 06:14 ب.ظ

سلام در مورد لیست جنگنده های پناهنده به ایران ایا اطلاعاتی دارید . در شماره یک مجله پرواز فرودین ۷۰ لیست کامل ان منتشر شده بود که میگ ۲۳ و میگ ۲۷ هم به چشم می خورد شما چه نظری دارید ضمنا امادگی میراژها چقدر است

امیر عزیز بارها به لیست مذکور در بخش مقالات اشاره شده که می توانید به آن رجوع نمائید.همچنین تعداد کمی میگ ۲۳ در بین جنگند ه های پناهنده وجود دارد. در ابتدا و برای مدت زمان نسبت زیادی میراژ ها عملیاتی نبودند ولیکن به مرور زمان و با توجه به سیاست های جدید نیروی هوایی در استفاده کامل از کلیه تجهیزات و امکانات موجود جنگنده های مذکور در حال آماده سازی جهت ارائه خدمت می باشند .در حال حاضر تعداد محدودی حدود شش فروند آماده شده اند.

حمید یکشنبه 3 آبان 1388 ساعت 11:35 ب.ظ

سلام محمد عزیز از وبلاگ و مطالبه جالبش ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد