مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ورود سومین فوکر 100 شرکت نفت


  

سومین فروند از هواپیماهای مسافری فوکر ‪۱۰۰‬به نام ‪ MS(‬مسجدسلیمان)  طی مراسمی در اهواز به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت - ایران پیوست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت - ایران در آیین پیوستن هواپیمای مسافری فوکربه ناوگان هوایی این شرکت گفت : با پیوستن این هواپیما که از ایرلاینهای معتبر اروپایی خریداری شده است ظرفیت کل صندلیهای این شرکت به ‪۵۲۰‬صندلی رسید.
کاپیتان حسین (شهریار) طالب زاده افزود: این شرکت طبق پیش بینی به عمل آمده ، برای خرید چهار هوایپمای مسافری پیشرفته از نوع غربی در مدت سه سال برنامه ریزی کرده بود که با تلاش و پیگیریهای مستمر مسوولان این شرکت ، با گذشت ‪۱۸‬ماه ، سه فروند هواپیما از نوع فوکر ‪۱۰۰‬خریداری شد و به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت - ایران پیوست.
وی اظهارداشت: یک فروند دیگرهواپیمای فوکر ‪ ۱۰۰‬نیز از سوی این شرکت خریداری شده که طبق برنامه در آذر ماه‪ ۱۳۸۸‬به ناوگان شرکت هوایی نفت - ایران خواهد پیوست و شمار صندلیهای هواپیماهای این شرکت به ‪۶۲۰‬صندلی خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی نفت - ایران در ادامه افزود: هم اکنون این شرکت در همه مناطقی که شرکت نفت فعالیت دارد و فرودگاه نیز وجود داشته باشد پرواز برقرار کرده است.
کاپیتان طالب زاده در ادامه این شرکت هواپیمایی را با ‪۸۲‬سال سابقه یکی از ایمنترین شرکتهای هواپیمایی داخلی خواند و افزود: این شرکت در مدت فعالیت مستمر خود هیچگاه سانحه هوایی نداشته است که نشان از ایمنی بالای هواپیماهای مسافری این شرکت دارد.
وی آمادگی این شرکت رابرای برقراری پروازهای خارجی اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد مسوولان اجرایی خوزستان این شرکت را در خدمت بیشتر به مردم شریف خوزستان یاری دهند.
به گفته کاپیتان طالب زاده این شرکت هواپیمایی روزانه با بکارگیری چهار تا پنج فروند هوایپمای مسافری و با مجموع متوسط هشت ساعت پرواز نقش مهمی در صنعت حمل و نقل هوایی دارد. 

منبع:http://aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?p=243343#post243343

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید شنبه 9 آبان 1388 ساعت 04:13 ب.ظ

چه علاقه ای به فوکر هست؟
فقط به این دلیل که 100 تا مسافر میبره و در این کلاس مشابه نداره؟
یا به دلیل اینکه هلندی هست و خارج از تحریم؟

هم به این دلیل که غیر آمریکائی است و قطعات آن بهتر در دسترس خواهند بود هم بدلیل اینکه با توجه به حضور بلند مدت در ایران خدمات دهی به آن راحتتر است و هم در کل کم هزینه تر از رقبایش می باشد مانند توپولف ۱۵۴ و... و هم بدلیل اینکه نمی توان از هواپیمای بزرگتر استفاده کرد زیرا مسافرش وجود ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد