مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مصاحبه جناب آقای پرورش مدیر عامل هما با خبرگزاری ها


مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از زیاندهی 47 میلیارد تومانی این شرکت در سال 87 و واگذاری 100 درصدی سهام مجموعه هتلهای هما و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به بخش خصوصی تا پایان امسال خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هما مالک ایران ایرتور و مجموعه هتلهای هما است، اعلام کرد: بر اساس آخرین مصوبات هیئت واگذاری، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باید 100 درصد سهام این دوشرکت و 80 درصد سهام هما را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مالک 5 هتل در شهرهای مشهد، تهران، بندرعباس و شیراز می باشد که باید تا پایان سال از طریق مزایده به فروش برسد.
پرورش از انجام بررسیهای حدود 2 ماهه کارشناسان سازمان خصوصی سازی در این زمینه خبر داد و گفت: به زودی کار این کارشناسان به اتمام رسیده و سپس هتلهای هما به مزایده گذاشته خواهند شد.
واگذاری 100 درصدی سهام ایران ایر تور
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: 100 درصد سهام شرکت هواپیمایی ایران ایر تور نیز باید از طریق بورس خصوصی سازی شود.
پرورش با بیان اینکه بعد از هتلها و شرکت ایران ایرتور، هما نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: با احتساب 5 درصد سهام ترجیحی باید 80 درصد سهام این شرکت از طریق بورس به بخش خصوصی انتقال داده شود و در نهایت 20 درصد سهم حاکمیتی در اختیار دولت باقی بماند.
وی تصریح کرد: کارگزار بورس این شرکت، بانک صادرات است که فعالیتهای آن انجام شده رو به اتمام است و مقدمات کار با سازمان بورس نیز انجام شده و فرآیند بورس در حال طی شدن می باشد.
زیان دهی 47 میلیارد تومانی هما
پرورش با اشاره به اینکه هر شرکت برای ورود به بورس باید دو سال سودده باشد، اعلام کرد: شرکت هواپیمایی هما در سالهای گذشته به دلایل مختلفی شرکت زیان دهی بوده است.
وی میزان این زیان دهی را در حدود 47 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مهمترین دلایل زیان دهی این شرکت ، تنوع ناوگان و مشکلات ناشی ازتحریم، دو فرودگاهه بودن استان تهران که موجب افزایش هزینه ها برای انتقال هواپیماها به فرودگاه دیگر و پراکنده شدن نیروها و تجهیزات در این دو فرودگاه می شود و استفاده بیش از حد از کروی ( تیم ) پرواز است.
پرورش به تفاوت میان ایران ایر تور و هما اشاره کرد و گفت: با وجودی که بخشی از مشکلات هما در ایران ایر تور وجود دارد، اما این شرکت به دلیل داشتن سهم کمتر در بازار، تنوع هواپیماها و ساختار مناسب تر ، شبکه عملیاتی مناسب تر و قابلیت واگذاری 100 درصدی به بخش خصوصی شرایط مناسب تری را برای ارائه در بورس دارا دارد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه 60 ساله هما اشاره کرد و گفت: ما به طور مرتب در حال نوسازی و تجهیز ناوگان هستیم و از هر فرصتی برای آن استفاده می کنیم.
خرید 10 فروند هواپیما
وی به خرید 10 فروند هواپیما توسط این شرکت اشاره و اعلام کرد: تمامی این هواپیماها ملکی بوده و در حال پرواز هستند و 2 فروند ایرباس از این تعداد به علت جدید بودن و نیاز به داشتن برخی زیر ساختهای مورد نیاز به زودی وارد ناوگان می شوند.
پرورش با بیان اینکه تمام هواپیماهای این شرکت به صورت ملکی هستند، گفت: در حال حاضر با احتساب هواپیماهای ایران ایر توردارای 67 فروند هواپیما با عمر متوسط 21 سال در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی متوسط تعداد صندلی پرشده هواپیماها در مسیر داخلی را بالای 95 درصد و مسیرهای خارجی را بیش از 70 درصد اعلام کرد.
قیمت بلیت هواپیما
مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با مثبت ارزیابی کردن لایحه هدفمند کردن یارانه ها گفت: تعداد "هواپیما سوارها"ی ما 5 درصد افراد جامعه هستند در حالی که یارانه های آن را باید همه افراد جامعه تقبل می کنند.
وی اظهار نظر کرد: احتمالا نرخ سوخت طی 5 سال افزایش می یابد که با تحقق این موضوع، قیمت بلیتها نیز افزایش خواهد یافت.
پرورش ادامه داد: در چنین زمانی هر شرکتی که بتواند خدمات بیشتر ، تاخیرهای کمتر ، ساعتهای پروازی مناسب تر و هواپیماهای بهتر و مسیرهای مطلوب تری را داشته باشد، می تواند مشتریان بیشتری را حتی با قیمت بالاتر به سمت خود جذب کند.
دلیل تاخیر اولین پرواز حجاج
مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی برعلت تاخیر بیش از 2 ساعت و نیمه اولین پرواز حجاج ، گفت: به علت برگزاری مراسم افتتاحیه به ما دستور دادند 1 ساعت دیرتر پرواز کنید که ما پرواز را برای ساعت 9 و 15 دقیقه شب برنامه ریزی کردیم.
وی با اشاره به عبور 280 نفرازمسافرین این پرواز از بخش کنترل فرودگاه مهرآباد در ساعت 8 و 45 دقیقه، گفت: تمام شرایط برای این پرواز محیا بود که متوجه نقص فنی در یکی از قطعات این هواپیما شده و فورا اقدام به تعویض آن کردیم؛ که این فرآیند در حدود 90 دقیقه به طول انجامید.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آبان 1388 ساعت 08:18 ب.ظ

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...
و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...
شما را به گروه بزرگ اکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...
کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=30741
شما میتوانید با کار کردن در این سیستم به در آمد بسیار خوبی از این سیستم برسید
اگر باور ندارید میتوانید خودتان امتحان کنید
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?i=30741

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد