مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مرحله عملی پرتاب بمب و شلیک به اهداف خلبانان ارتش آغاز شد

امیر ناصر یعقوبی فرمانده پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس در خصوص ویژگی های رزمایش و مسابقات نیروی هوایی که هم اکنوم در منطقه عمومی خوزستان در جریان است، اظهار داشت: این مسابقات به منظور ارتقاء نسل سوم خلبانان نیروی هوایی ارتش و نیز ارتقاء توان رزمی این نیرو، هر ساله برگزار می‌شود.
یغقوبی همچنین بررسی نقاط ضعف و قدرت تاکتیک‌های مختلف نیروی هوایی و ایجاد روحیه نشاط و رقابت سازنده میان خلبانان این نیرو را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد که با شرکت پایگاه‌های شکاری کشور از جمله تبریز، بوشهر، همدان، دزفول و با پشتیبانی دیگر پایگاه‌ها مانند تهران و شیراز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تیراندازی هوایی قسمت اصلی این مسابقات را تشکیل می‌دهد، افزود: این یک اصطلاح کلان است چراکه تیراندازی با جنگنده شامل بمب و راکت نیز می‌شود که در این مسابقات نیز انجام خواهد گرفت.
فرمانده پایگاه شکاری دزفول همچنین با بیان اینکه همه ساله و در تمامی رزمایش‌های نیروی هوایی ارتش، بمب‌ها و تجهیزات ساخت داخل تست و مورد ازمایش قرار می‌گیرد، به جوان بودن خلبانان حاضر در این مسابقات اشاره کرد و گفت: همه خلبانان حاضر قریب 30 سال سن دارند و از جوان‌ترین خلبانان ارتش و نسل سوم آنها محسوب می‌شوند.
یعقوبی ادامه داد: این رزمایش در سه مرحله طراحی شده است که مرحله اول آن از هفته قبل آغاز و پس از انجام عملیات گسترش و استقرار، روز گذشته به پایان رسید.
وی تصریح کرد: مرحله دوم نیز که شامل عملیات قلق‌گیری و تمرینات اولیه است، با حضور هیئت داوران از امروز صبح شروع شده و خلبانان خود را برای انجام مرحله نهایی آماده می کنند.
فرمانده پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه خلبانان حاضر در مسابقات، قهرمانان تیم های خود هستند، گفت: با پایان این رزمایش طبق سنوات گذشته، قهرمان قهرمانان نیروی هوایی ارتش مشخص خواهد شد.
یعقوبی ادامه داد: سال گذشته این مسابقات در پایگاه شکاری تبریز برگزار و شهید قادر اسدی از همین پایگاه دزفول توانست عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کند.
وی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی نیروها و تجهیزات خود را با یک نگاه آموزشی ارزیابی می‌کند، افزود: ارتش به دنبال ارتقاء روحی خلبانان است و هم اینکه سیستم‌های لجستیکی بتوانند در حداقل زمان هواپیماها را آماده کنند که همه این موارد در این رزمایش مورد بررسی قرار خواهدگرفت.
فرمانده پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش گفت: تمامی معاونین ستادی نیروی هوایی، مسئولانی از ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات حاضر بوده و توان رزمی نیروی هوایی را ارزیابی می‌کنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
هومن سه‌شنبه 19 آبان 1388 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام این شهید اسدی همانی نبود که دررزمایش خردادماه استان سیستان بلوچستان هنگام ایجکت به طرزدلخراشی سرش ازتنش جداشد.

فرشید سه‌شنبه 19 آبان 1388 ساعت 06:32 ق.ظ http://www.farshidh.blogfa.com

درود بر شما
سپاس از تلاشی که در زمنیه افزایش آگاهی‌ انجام میدهید...

در مورد تاریخچه گروه تاج طلائی تحقیق می‌کنم اما به اطلاعات کاملی دست نیافتم...
آیا شما در این زمینه آگاهی‌ دارید؟

می‌ستاییم فروهرهای نیرومند و پاک و توانای پیروان «راستی» را؛ آنان که پیمان‌شناس، دلاور و نیرومندند؛ آنان که در برابر آزار دشمنان، ما را پناه می‌دهند؛ آن بخشایشگران مینوی درمان‌بخش، که از داروی «راستی» بهره‌مندند؛ آنان که پهناورند همچو زمین، که فرازمندند همچو خورشید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد