مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

نمایشگاه هوایی دبی آغاز شد

 

نمایشگاه هوایی دبی که بزرگترین نمایشگاه در نوع خود در میان کشورهای عربی است ، روز یکشنبه افتتاح شد.
این نمایشگاه را شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات و حاکم امارت دبی با حضور شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارت ابوظبی افتتاح کرد.
شیخ محمد درمراسم افتتاح نمایشگاه گفت: تعداد شرکتکنندگان و حجم بالای مشارکت شرکتها نشان میدهد که نمایشگاه صنعت هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی با اشاره به توسعه صنعت هواپیمایی درجهان افزود: دبی تلاش میکند که به پل هوایی شرق و غرب تبدیل شود.
دراین نمایشگاه ‪ ۹۰۰‬شرکت بزرگ هواپیمایی و صنایع جانبی آن آخرین دستاوردهای خود را ارایه کرده اند.
نمایشگاه هوایی دبی شامل دو بخش صنایع هواپیمایی نظامی وغیر نظامی است که علاوه بر تولیدات جدید خود دراین بخش، فناوری پیشرفته آن را نیز به نمایش گذاشته اند.
آسمان دبی امروز برای اولین بار شاهد پرواز برخی جنگندهها بر فراز این شهر بود که برای شرکت در این نمایشگاه پیشتر آماده شده بودند.
نمایشگاه صنایع هوایی دبی به مدت چهار روز در محل نمایشگاههای بین المللی این امارت برگزار میشود.
درجریان این نمایشگاه احتمالا قراردادهایی برای فروش برخی تولیدات جدید به ویژه در بخش نظامی بین شرکتهای بزرگ تولیدکننده و متقاضیان این صنعت منعقد خواهد شد.

سازمان دهندگان امیدوارند که برپایی این نمایشگاه بتواند منجر به رونق صنعت هوایی شود البته تحلیلگران می گویند انتظار نمی رود در این نمایشگاه تقاضای خرید زیادی برای هواپیماهای تجاری وجود داشته باشد.
بخش محصولات دفاعی این نمایشگاه به احتمال قوی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این امر به خصوص در مورد هواپیماهای جنگنده صادق است.
جولیا ویلر، خبرنگار بی بی سی در منطقه خلیج فارس می گوید احتمال کمی وجود دارد در نمایشگاه امسال مانند دو سال پیش قراردادهایی به حجم 155 میلیارد دلار منعقد شود.
با ادامه بحران اقتصادی، کاهش سفرهای هوایی و کاهش نرخ بلیط، انتظارها از این نمایشگاه کمتر از سال های قبل است.
یک سوم نمایشگاه به فروش محصولات دفاعی به کشورهای منطقه اختصاص دارد. این کشورها یازده درصد معاملات جهانی سلاح را به خود اختصاص داده اند.
بانیان نمایشگاه می گویند امارات عربی متحده سال پیش چهار میلیارد دلار سلاح خریداری کرده است.
طبق گزارش یک موسسه تحقیقاتی اروپایی، طی سال های 2004 تا 2008، این کشور بیشترین حجم سلاح را پس از چین و هند خریداری کرد که عمده آن از آمریکا تامین شد.
نمایشگاه صنعت هوایی دوبی زمانی برگزار می شود که خاورمیانه درگیر تنش است.
به غیر از مناقشه هسته ای ایران، عملیات اخیر عربستان علیه شورشیان یمن نیز به تنش ها افزوده است.
گزارش ها حاکی از آن است که عربستان سعودی در بودجه نظامی پنج سال آینده خود برای هر سال بودجه ای برابر با 36 میلیارد دلار بر آورد کرده است.
در زمانی که بازار فروش سلاح در کشورهای غربی رکود پیدا کرده، کشورهای نفتخیزی مانند امارات و عربستان به منبع بالقوه درآمد برای شرکت های تولید کننده تبدیل شده اند که می توانند کاهش فروش در کشورهای غربی را جبران کنند.
طبق برآوردها، میزان صادرات تسلیحات به خاورمیانه در فاصله سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میلادی در مقایسه با سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳، سی و هشت درصد افزایش یافته است.
آمریکا بزرگ ترین صادرکننده سلاح به خاورمیانه است و سی و یک درصد بازار جهانی را در اختیار دارد. بیش از یک سوم صادرات سلاح آمریکا به خاورمیانه است. در میان صادرات آمریکا به خاورمیانه، بیش از پنج هزار بمب هدایت شونده و حدود دویست جنگنده دیده می شوند.
روسیه، آلمان، فرانسه و بریتانیا پس از آمریکا بیشترین میزان صادرات سلاح دنیا را در اختیار دارند.

 منبع:http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?p=246241#post246241

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 26 آبان 1388 ساعت 07:00 ب.ظ

سلام دوست گرامی من این اطمینان را به شما می دهم که اگر امارات و آمریکا اف 35 هم داشته باشه باز هم کار زیادی نمی تونه از پیش ببره دلیلش هم اینه درسته که ما اس 300 نداریم ولی باور کنید که رادار اس 300 و اس 400 رو داریم بنابر این مهاجمین هوایی از کیلومتر هاآن طرف تر شناسایی میشوند و موقعیت دقیق آنها کشف می شود بر طنق نظر تمام کارشناسان جهان حمله به ایران هوایی خواهد بود و هواپیمایی هم که بمب حمل می کنه قابلیت در گیری هوایی نداره و با توجه به تعداد زیاد اهداف در ایران بیشتر از 1 رهگیر نمی توانند برای اسکورت اختصاص دهند و شدیدا هم توصیه می کنند که درگیر نشود . قضیه خیلی ساده هست اف 5 ها و میگ 21 ها به پرواز در می آیند با ارتفاع 3 متری که جدیدا تمرین کردن (هیچ جا ندیدم که کسی از نیت واقعی این رزمایش مطلع باشه) با توجه به اینکه موقعیت هدف کاملا آشکاره و با این علم که آنها از موقعیت ما آگاه نیستند بد جوری حالشون گرفته میشه و جالبه بدوننین که ایراننی ها با مسلسل و توپ هواپیماشون در گیر میشوند چون رو اف 35 نمیشه قفل راداری کرد این اتفاق خواهد افتاد شک نکنید لطفا نظر خودتونو بگین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد